Wat is een prettige winterslaapzak, prijs/kwaliteit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Micera, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hema winterslaapzakken hangen hier alweer in de winkel zag ik gister.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Wij hebben een winterslaapzak van de Hema (zo'n gewatteerde witte) met afritsbare mouwen. De mouwen rits ik er na aankoop af en gooi ik weg, die gebruik ik echt nooit. Als het in de winter echt heel koud is doe ik onder zijn pyama gewoon een romper met lange mouwen aan.

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Wij hebben gewoon slaapzakken van de hema (68/80) en prenatal (90cm). Die bevallen prima.
    Mouwen ritsen wij eraf. Te veel geprop en ik slaap zelf ook niet in een trui :(

4. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij hebben de winterslaapzakken van de hema maar gebruiken de mouwen daar niet bij. Hele fijne slaapzakken.

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik had ook altijd de winterslaapzakken van hema en prenatal, zowel met als zonder mouwen. In het najaar ging ze eerst in een zak zonder mouwen. Als dat na een tijdje te koud werd, ging ik over naar een met mouwen. Ik gebruikte die mouwen dus wel, want mijn dochter is een echt koukleumpje. Ik weet dat je die eraf kunt ritsen, maar dat vond ik altijd zo'n gedoe in de periode dat ze overdag geen mouwen aan de slaapzak hoefde en 's nachts wel. Vandaar dus beide soorten.

Als het echt koud werd legde ik ook altijd nog een (wollen) deken over haar heen.

Ze groeit nu bijna uit de grootste maat slaapzak (voetjes tegen het eind) en omdat we haar liever in augustus aan een dekentje willen laten wennen, dan in december, slaapt ze sinds deze week niet meer in slaapzak.

Edit: Ik heb juist goede ervarigen met een Wibra winterslaapzak, maar dat kan een toevalstreffer zijn geweest, want ik heb er maar één gehad.

Oh, en wat betreft de maatvoering: er zijn twee manieren van maatvoering voor slaapzakken. Hema gaat gewoon uit van de kledingmaat. Prenatal en veel andere merken (C&A, Wibra, Jolein, enz) gaan uit van de lengte van de slaapzak, dus van schouders tot voeten. Maat 50/62 komt overeen met 70 cm; maat 68/80 komt overeen met 90 cm; en maat 86/104 komt overeen met 110 cm. Dan heb je soms ook nog zakken in 50 cm, 60 cm, of 100 cm. Die gaan dus ook uit van de lengte van de slaapzak en niet van de kledingmaat.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113

Een mooie slaapzak kan een slaapzak van flanel weg? Niet te warm?

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Hier ook prenatal, bambino en Ikea gebruikt in het eerste jaar, nooit de mouwen gebruikt. ging allemaal prima icm een katoenen pyjamaatje al dan niet met lange mouw romper eronder. Maar ze had m meestal aan tot de eerste voeding, want dan ging de slaapzak uit en sliep ze in ons bed verder

8. OneMillion

OneMillion Actief lid

3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Hier Isi Mini. Vind ze echt ideaal en niet duur. Ze zijn alleen wel vrij dun maar zoontje ligt ook onder een deken. De slaapzak is meer zodat hij niet zn hele bed rondkruipt en dan vervolgens wakker wordt van zn eigen gedraai.

Maar die ergopouch he, zijn die zacht aan de buitenkant? Ik zag foto's waarop het leek alsof ze van die gladde stof zijn waar bijv een jas ook van gemaakt is. En dat lijkt me dus echt niet fijn.

9. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Verschrikkelijk die. De mouwen zijn veel te smal, ik heb hem uiteindelijk teruggebracht en daar kreeg ik te horen dat ze vaker terug kwamen.

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Oke, dan valt deze dus af. Ik zit nu ook al te prutsen met strakke mouwen, en dat vind ik niet prettig.

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Die van de Hema vind ik echt super fijn!

12. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind die puckababy the bag zo erg lang, mijn baby van 6 maanden past daar wel twee keer in in de lengte. En omdat ze nogal draait, ben ik zo bang dat ze zich helemaal vastdraait. Hadden jullie dat probleem niet?

De ergopouch vind ik erg mooi, maar die heeft geen mouwen. En om die weer los erbij de bestellen vind ik best prijzig.

Lastig hoor.

13. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    In principe is de puckabag ook vanaf 7 maanden en je kunt de slaapzak verkleinen dmv het trekkoord c.q. drukknopen. Wij hadden er geen last van..

14. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben de omslag / koord niet gebruikt, dochter vond het juist wel fijn dat ze ruimte over had met omslag, ze draaide met de lange slaapzak gewoon het hele bed door, maar zij was/is wel groot voor haar leeftijd. Maar je zou dus eerst het koord kunnen gebruiken om de ruimte in de slaapzak korter te maken of met de knoopjes de omslag maken.

15. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ook die van hema met afritsbare mouwen.
    Fijne slaapzakken.

16. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb echt een verzameling aan slaapzakken, voor zowel winter als zomer. De meeste 2dehands van vriendinnen of collega's. Meneer lekt 's nachts regelmatig door dus kom echt niet uit met 2 zakken. Vind ze van de Hema fijn (winter en zomer) en van de WIbra ben ik heel blij met de zomerzakken.

17. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hier de puckababy 4 seizoenen en voor mijn kindje heel erg fijn. Hij heeft er ruimte genoeg in en zit niet strak. Ik heb een kindje dat het eigenlijk nooit koud heeft, dus de wintervariant is warm genoeg!

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ben ook echt fan van de puckababy bag. Denk dat we hem voorlopig nog wel even kunnen gebruiken

19. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier slaapzakken van de Hema, zomer en winter, erg fijn! Nu wel aan het kijken voor een andere winterversie. Ik vind de overgang 68/80 naar 86/104 zo groot. Heb nu een 90 van Prenatal zomerversie erbij gehaald, maar daar verdrinkt hij in. Aan alle kanten nog veel te groot. Jammer dat er (bijna) geen 80 zakjes zijn!

20. rums

rums Niet meer actief

helemaal mee eens. Wat een ideaal ding :D

Deel Deze Pagina