Hey dames, Ik ben volgende maand een jaar met de pil gestopt en heb nu 1,5 maand getemperatuurd.... Ik ben vorige maand midden in m'n cycles begonnen en heb bij m'n nieuwe cycles mijn temperatuur vanaf dag 1 opgenomen... Dag 1: 36,5 Dag 2: 36,5 Dag 3: 36,5 Dag 4: 36,5 Dag 5: 36,4 Dag 6: 36,5 Dag 7: 36,5 Dag 8: 36,6 Dag 9: 36,5 Dag 10: 36,5 Dag 11: 36,5 Dag 12: 36,4 Dag 13: 36,5 Dag 14: 36,5 Dag 15: 36,5 Dag 16: 36,4 Dag 17: 36,9 Dag 18: 36,9 Dag 19: 36,9 Dag 20: 36,7 Dag 21: 37,0 Dag 22: 37,0 Dag 23: 37,0 Dag 24: 37,0 Dag 25: 37,0 Dag 26: 36,6 Dag 27: 36,8 Dag 28 ( vandaag) 36,9 Doordat ik dus net ben begonnen met temperaturen, heb ik er nog niet veel verstand van.... Door alle info wat ik heb gelezen, denk ik dat ik mijn eisprong op dag 16 heb gehad, klopt dat? En wat kunnen jullie mij verder over mijn temperatuurkaartje tot vandaag vertellen? Waarom is mijn temperatuur na mijn eisprong (dag 16 denk ik) weer gezakt en weer gestegen? Ik ben bij mijn vorige cycles begonnen met temperaturen (niet heel slim), maar toen had ik mijn eisprong al heb gehad, toen is mijn temperatuur constant 36,9 geweest tot dat ik ongesteld werd, toen was het 35,5. En is dit een beetje een net temperatuurkaartje of moet ik me zorgen maken? Ik temperatuur trouwens elke ochtend stipt om 7.30... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Liefs!
Volgens mij is het een heel mooi kaartje. Maar zet het anders even in FF, dan heb je een mooi overzichtelijk beeld (zie mijn kaartje, dan kun je rechtsboven een gratis account aanmaken). Inderdaad, je eisprong was op cd16. Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken om dit kaartje!
Hey Lappie, Bedankt voor je reactie! Ik ben gerustgesteld! Doordat ik al een jaar met de pil ben gestopt, ben ik elke ronde banger dat het niet zal lukken om een kindje te krijgen... Maar door je reactie heb ik weer wat hoop! Hahahha Maar weet jij hoe het kan dat na m'n eisprong mijn temperatuur weer is gezakt en daarna weer is gestegen? Vind het zo vreemd omdat, vorige maand mijn temperatuur na m'n eisprong tot aan m'n ongi 36,9 is gebleven.... En ik heb onregelmatige cyclussen, het schommelt tussen 29 dagen en 32 dagen, vorige maand had ik een cycles van 29 dagen, ik zit nu op dag 28.... Daarom vind ik het nu ook zo vreemd dat m'n temperatuur op dag 20 is gedaald, op dag 21 weer is gestegen en daarna weer op dag 26 is gezakt, waarna het vanaf dag 27 (gisteren) weer gaat stijgen.... Naar mijn vorige cyclussen weg moet ik tussen morgen en maandag ongeveer ongi worden (hoop het niet natuurlijk!).... Maar waarom zakt en stijgt mijn temperatuur nu nog zo vlak voor mijn ongi? Sorry voor de vele vragen!!! Liefs!
Je hebt een mooi kaartje vind ik ook! No worries. Ik vermoed ook de eisprong op dag 16. Bedoel je waarom je op dag 20 een lichte daling had na de tempstijging? Normaal gesproken verdwijnt het hormoon oestrogeen (dit hormoon zorgt voor de groei van je eitje) na de eisprong en maakt je lichaam het hormoon progesteron (zorgt voor het warm houden van het eitje voor een evt. innesteling, vandaar de tempstijging na eisprong) aan. Het kan zijn dat het oestrogeen nog, na de eisprong, iets aanwezig is wat zorgt voor de lichte daling in je temp. Je temperatuurkaartje tot vandaag: je zit nu 12 dagen na de eisprong, dan kan het zijn dat je of over een paar dagen ongesteld wordt (dan zakt temp meestal weer) of het blijft uit (en je temp blijft hoog) en je bent zwanger...
Ik vind het er ook mooi uitzien. En indd je eisprong op dag 16. Anders ga je eens naar anderen hun temp kaartjes kijken, staat meestal wel n link in t onderschrift. Dan kun je zien dat lang niet alle mensen een stabiele temp hebben na de eisprong.
Hey meiden, Sorry dat ik zo laat reageer, maar we hebben een paar rare dagen achter de rug... Bedankt voor jullie reacties en de goede uitleg! Ik snap het nu helemaal! hahahaha Nu heb ik nog 1 vraagje hahahaha, het is toch zo dat je ongeveer 14 dagen na je eisprong ongi word? Want het is vandaag 14 dagen geleden dat ik mijn eisprong had en ik ben nog niet ongi! hahahaha Ik heb wel sinds eergisteren last van minimale bruinige afscheiding, echt heel weinig, ik heb het af en toe met het afvegen, echt heel weinig en niet de hele dag door. Verder was ik gisterochtend en vanmorgen misselijk.... ook was mijn temperatuur vanmorgen nog steeds 36,9... Zou het dan nu zo zijn?? Ik weet het niet! Ik durf niet teveel hoop te hebben, want ik heb de afgelopen maanden al heel wat zwangerschapssymptomen gehad, zonder zwanger te zijn..... Zou ik nu al kunnen testen of kan ik beter nog even wachten?? Liefs!
14 dagen is gemiddeld he? met een range van 12-16 en sommige zelf tot 18 dagen. Maar volgens mij kun je een gokje wagen om te testen, als je zwanger bent denk ik dat er wel iets te zien zou moeten zijn. Succes!
hey bouwjaar (leuke naam trouwens hahahaha), Bedankt voor je snelle reactie! Dus 14 dagen is het gemiddelde?? Weet ik dat ook weer! hahahaha Maar ik kan dus een test wagen??? Oei spannend! Ik heb tussen 10 en 11 voor het laatst 2 kopjes koffie gedronken op mijn werk, heb tegen 12 uur nog geplast, zou ik dan nu kunnen testen??? Moet al wel weer plassen! Hahahha
Heb je al getest of ben je al 5 kwartier aan t ophouden Volgens mij kan het zo wel, tenzij je ondertussen al de inhoud van een theepot achter je kiezen hebt.
Ik heb nog niet getest, wel weer 3x geplast hahahaha Dacht dat na een uur niet plassen, er toch nog niet genoeg hcg in m'n urine zat Denk dat ik morgenvroeg gewoon test, dan zit ik 15 dagen na m'n ei... Zoooooo spannend! Hahahaha
Vanmorgen toen ik wilde testen, zag ik dat het het al niet meer nodig was, toch ongesteld geworden... Temperatuur was vanmorgen 36,8 dus nog wel hoog, maar goed game over... Gelukkig nog geen buikkrampen, dat scheelt dan weer... Ik neem me elke ronde weer voor om er niet te veel mee bezig te zijn, toch is/ vind ik elke ronde wel weer iets, waarvan ik denk " Zou het dan nu toch zo zijn?" en dat je ongi dan toch weer doorbreekt.... volgens mij went dat gevoel nooit... Ik ben blij dat ik deze maand mijn temperatuur goed heb bijgehouden, daar ik nu weet wanneer we moeten " knallen"... hahaha Ook ben ik blij dat ik mijn vragen op dit forum heb gesteld! Ik weet nu dat ik WEL een eisprong heb en wanneer ik die ongeveer heb....dank jullie wel! Dat is al een hele geruststelling en een zorg minder! Ik wens jullie heel veel succes met het zwanger worden en ik kom jullie vast nog wel op het forum tegen! Liefs!