Hoi en collega op het werk die is zelf 14 weken zwanger ik rond de 8 weken, nu zit ik zo in me hoofd van gaan ze zometeen moeilijk doen als ze weten dat ik ook zwanger ben, aangezien ze mij nu al hard nodig hebben op het werk, omdat mijn collega al veel thuis loopt vanwege een te hoge bloeddruk. Maar dan heb ik toch ook zoietsvan het is toch mijn keus wanneer ik zwanger raak, want ik wou er niet veel leeftijd tussen hebben zitten, Nu zit ik daar dus een beetje mee in mijn achterhoofd, wat denken jullie hiervan?
Ik herken je gevoel heel goed. Mijn collega/vriendin en ik vertelden op een gegeven moment aan elkaar dat we bezig waren voor een kleintje. Ik was net een maandje eerder begonnen dan zij. Alleen raakte zij eerder zwanger dan ik (liep uit om een mk). Daarna raakte ze weer zwanger (ik was nog niet zwanger) en bij de 2e echo bleek dat het weer niet goed was. Ze was toen 9 weken zwanger en ik was ondertussen ook zwanger en het scheelde maar 2 weken tussen ons! Ik zat er toen heel erg mee dat ik het moest gaan vertellen op mn werk. Ik was bang dat ze zouden denken dat ik een soort naäper was ofzo of dat ze alleen rekening met mn collega zouden houden. Ik zag er dus zelfs tegenop om het te zeggen... Ik heb het met 11 weken toch verteld en de reacties waren wisselend. Niemand heeft hardop iets negatiefs gezegd, maar ik weet zeker dat er gekletst werd... Nu is er niemand bij ons verder zwanger, maar ik herken het gevoel wel dat je bang bent dat ze straks zeuren als jij t bijv. ook niet zou trekken. Wij hebben een groot personeelstekort en ik zit voor de helft in de ziektewet. Ik voelde me daar eerst heel rot onder omdat er dan toch over je gekletst wordt, maar ik heb hier gelukkig veel lieve reacties gehad dat ik aan mn kindje en mezelf moet denken. Hopelijk valt het allemaal wel mee als je het straks verteld en hopelijk verloopt je zwangerschap gewoon goed! Geniet ervan en laat de rest maar denken!
Natuurlijk is het gewoon jouw keus! Je gaat toch niet vooraf met je collega afspreken wie het wanneer mag proberen? Ik kan me zo voorstellen dat sommige collega's er tegenop zien om straks 2 collega's te moeten missen, maar echt, daar vinden ze wel een oplossing voor. Ze zullen het je sowieso toch wel gunnen, lijkt me (en anders zou het me niet interesseren wat ze vinden...) Ik heb het op mijn werk een paar keer meegemaakt, een echte geboortegolf. Kan vrij desastreus zijn voor de omzet (werk in commercieel/zakelijke dienstverlening) maar dat is dan gewoon domme pech voor het bedrijf... Uiteindelijk kan niemand je kwalijk nemen dat je zelf keuzes maakt die over jouw leven en jouw gezin gaan. Maar goed, het helpt vast voor de acceptatie als je zelf laat blijken ook te snappen dat vast niet iedereen zit te springen van blijdschap (beetje inleving doet wonderen)... sterkte met vertellen en ik hoop dat er ook leuke reacties zullen zijn!
Ben benieuwd. 't Valt vast mee, mensen zijn meestal toch op z'n minst wel zo beleefd om je even te feliciteren en niet iets naars te zeggen.... en sommige zijn écht enthousiast voor je. Zo heb ik het in elk geval ervaren toen ik het ging vertellen. Ze zien het ook wel aankomen, de meeste willen toch nog een tweede als er al eentje is... In elk geval van mij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zie dat er straks 3 jaar en een beetje leeftijdsverschil tussen je kindjes zit; ik snap heel goed dat je niet veel langer wilde wachten.
Op mijn werk kon ik kort na 2 anderen vertellen dat ik zwanger ben. Met lood in mijn schoenen stapte ik het kantoortje van de leidinggevende binnen. En die reageerde ontzettend enthousiast! Het viel me dus echt 100% mee! Mijn collega's reageerden ook ontzettend leuk allemaal. Enne, een zwangerschap is écht niet te timen hoor! Het zou ook belachelijk zijn, dat jij zou moeten wachten, omdat er al een zwangere is!
hallo dames Vandaag heb ik het verteld, en hij nam het super leuk op! Hij was zelf helemaal blij omdat nieuws te horen, hij vond ook erg leuk dat er nu 2 zwangeren rond lopen. Ik was erg opgelucht naar dit! maar hij zou het nog voor zich houden aangezien ik het iedereen wil vertellen als ik de 12 weken ben gepaseerd.
Ik was de tweede die vertelde dat ik zwanger was, inmiddels is mijn collega alweer terug aan het werk na haar verlof, zat dus wel een groot verschil tussen ons.. Toen werd er een nieuwe groep mensen aangenomen, en daar zit een meisje tussen die nu 22 wk zwanger is, dus bij ons is het op zich geen probleem.. Bijna iedereen reageerde heel positief en waren heel blij voor ons allemaal.. We hebben er echter 2 dames tussen zitten die er minder blij mee zijn.. straks missen ze twee mensen en die uren moeten zij opvangen en geloof me, ze zijn liever lui dan moe... Dat is wel heel jammer, maar trek me daar niks van aan.. we wilden alle drie graag een kindje dus jammer dan dat ze er niet blij mee zijn... Meid, zolang jij er blij mee bent dat er een kindje op komst is, lekker laten lullen als mensen minder positief blijven...
ik ben samen met mijn collega zwanger en we wisten het niet van elkaar maar hebben het toevallig op dezelfde dag verteld (zij was toen 14 weken ik 10 weken) dus dat was echt zo van jij ook?! maar ze waren vooral heel blij voor ons allebei!
Bij ons zijn er nu 3 op verlof, ik ga straks ook en nog een meisje gaat na mij.. Mijn leidinggevende is net terug zelfs Geen probleem allemaal.. Gelukkig maar