Wat is een weeen-storm?

Discussie in 'De bevalling' gestart door merah, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Persweeën? Geen pauze gevoeld.;)

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik had door het infuus om bij te stimuleren een weeenstorm. Op het ctg zag je hem ook niet meer wegzakken. Zo lang dat ze het infuus niet meer verder open zetten maar ontsluiting kreeg ik er niet van helaas.
    werd een ks dus al die weeen voor nop geweest.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb wel een weeënstorm gehad en begon met een paar 'hele goede persweeën' (aldus de vlos). Dat zou vast niet lang duren, voegde ze er nog aan toe.

Helaas pindakaas, na een paar persweeën viel het helemaal weg. Ik kon dus echt wel een beetje 'uitrusten' tussendoor. Voor zover dat lukt met een kind in je geboortekanaal ;) Ze dachten dat het kwam omdat ik moest plassen. (Nee, ik hoef niet te plassen.) Toch proberen: liggend op een steek: niks. Zittend op een po-stoel: ook niks. "Ik hoef echt niet te plassen." Katheter er in. "Oh, je blaas is echt leeg." zucht.

Nou ja, uiteindelijk deels zonder weeën geperst, geknipt en een fundus expressie, terwijl ze ondertussen probeerden een weeënopwekkend infuus aan te leggen. Maar dat lukte niet en toen hebben ze het uiteindelijk opgegeven omdat hij er toen al bijna was.

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb zo'n vier uur lang een weeënstorm gehad. Na het breken van mijn vliezen heb ik een paar weeën gehad met tussenpauze. Leuk is anders, maar goed op te vangen.
    Als er geen tussenpauze meer bij zit, wordt het anders. Ik trok in mezelf terug en schijn ook (ogenschijnlijk) te hebben gehyperventileerd. Bijzonder pijnlijk en uitputtend.

Overigens was ik enkel aan het wachten op de anesthesist. Ik moest vanwege een dubbele stuitligging sowieso een ks hebben. Ik heb zelden zoveel vk en verpleging dames zo schuldbewust zien kijken naderhand. Ze hadden niet verwacht dat het zo lang zou duren voordat de anesthesist uit de voorgaande operatie (met complicatie op complicatie) zou komen. Anders was het 2e OK-team er al lang geweest.
    Ik had inderdaad ook 7 of meer weeën in 10 minuten. Maar die kun je niet meer onderscheiden dan. Het is gewoon 1 grote zeer pijnlijke contractie zonder op-adem-moment ertussen. Toen de KS-ruggenprik eindelijk kwam, kon ik alleen maar 'goddank' zeggen. Ze prikte nog 2 keer mis ervoor, maar daar voelde ik echt niks meer van ;).

5. Delta

Delta Niet meer actief

Mijn vliezen zijn met 7 cm doorgeprikt, ik had nog geen weeen! Maar nadat mijn vliezen doorgeprikt waren, meteen een weeenstorm, was hel, ik had inderdaad geen tijd tussendoor om op adem te komen, in 1 uur tijd 3 cm erbij en mocht ik persen. Geen ervaring met weeen en rust tussendoor :p

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn derde liet op zich wachten, ik bleek al vijf cm ontsluiting te hebben zonder 1 wee. Ja wel steeds harde buiken, maar pijnloos.

Ze besloten mijn vliezen te breken, oh wat had ik nog een lol. Makkie zonder pijn bevallen;).

Maar goed paar seconden nadat ze de vliezen hadden gebroken, kwam ik in een weeenstorm zo BAM..... achterelkaar achterelkaar weeen en heftig zeg. Ik dacht dat mijn laatste uur had geslagen;).

Binnen anderhalf uur had ik mijn dochter van bijna 9 pond eruit gewerkt.... nou doe mij mijn eerste twee bevallingen maar, dan maar wat langer erover doen. :)

7. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ik had ook een weeen storm.
    Van 02.30 uur tot 05.30 uur.
    Had in 3 uur tijd 8 cm ontsluiting.

Al die tijd alleen maar weeen en geen pauze ertussen.
    Niet heel prettig was dat ;)

8. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook de ervaring van een paar uur weeen zonder tussenpauze, pas na dat de vliezen werden gebroken had ik weer een minuut of twee rust tussen de weeen door

9. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ook een weeënstorm met onze jongste zoon en echt als je dat hebt gehad weet je wat het is..........
    Machtig zeg ik dacht dat ik het niet meer trok, vanaf ze de vliezen hebben gebroken (had toen 7cm ontsluiting tot aan de uitdrijving) heb ik het gevoel gehad dat ik aleen maar 1 hele lange wee heb gehad, er zat soms maar een paar seconden tussen de ene wee en de andere wee............. Dit alles heeft 46 minuten geduurd en toen met 3 minuten was onze zoon er.
    Heb zelfs op het laatst zo''n kapje met zuurstof toegediend gekregen omdat ik gewoon niet meer genoeg zuurstog kon inhaleren..........

10. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Nadat mijn vliezen braken had ik 20 miniuten tot een half uur om de 2/3 minuten weeën en daarna gelijk achter elkaar door zonder pauzes .. Tot aan de bevalling aan toe is het zo doorgegaan van kwart over drie tot kwart over 9 en toen mocht ik persen

Deel Deze Pagina