Hi, Ik wil graag poliklinisch gaan bevallen en het LUMC in Leiden staat op mijn lijstje. Nou is daar 12 mei een informatieavond, ik ben 27 mei uitgerekend. Kan krap worden.... Nou ben ik benieuwd naar ervaringen van jullie. Vooral naar de verloskamers. Heb je bijvoorbeeld je eigen badkamer met toilet? Blijft de baby ten alle tijden bij de moeder op de kamer (rooming-in)? Hebben ze altijd een baarkruk beschikbaar daar? Kan de vader evt. blijven slapen? En hoe was jullie algemene indruk? Alvast bedankt voor het lezen en natuurlijk de antwoorden. Groetjes, Anna
Hoi Annalise, Ik lees even mee met dit topic, want het LUMC staat ook op mijn lijstje. Bij de info-avond op 12 mei ben ik er in ieder geval bij, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou misschien anders loopt. Je weet maar nooit. Hoe dan ook, ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen met dit ziekenhuis. Groetjes Floor
Ik ben daar ook bevallen en heb er al eens een topic over geopend. Bij mij waren het echter andere omstandigheden, dus hoe het is om daar 'normaal' te bevallen weet ik niet. Dat stond wel in mijn andere topic. Zou je even op moeten zoeken. Ik ben daar nu nog onder behandeling van een gynaecoloog en zal daar ook gaan bevallen. Ze zijn allemaal wel erg lief, dat is een ding wat zeker is!
Hai mei2009mama, ik heb jouw topic idd ook gelezen. Dat het LUMC een goed ziekenhuis is, wist ik al. Ik heb daar tenslotte mijn IVF/ICSI behandeling (met succes) gehad. Ook op die afdeling waren ze erg lief en het was erg persoonlijk. Had echt niet het idee een nummer te zijn. Maar nu wil ik echt graag weten hoe de verloskamers eruit zien en die andere dingetjes die in mijn vraag staan. Ik hoop de infoavond nog te bezoeken 12 mei. We zijn trouwens maar 2 weken na elkaar uitgerekend zag ik. Wie weet komen we elkaar daar nog tegen.....
Ik weet wel hoe de verloskamers eruit zien, maar wat moet ik ervan zeggen? Haha.. Ehm. Ik heb op twee kamers gelegen. De eerste was klein, er stond een bed en een radio. En uiteraard de spullen die nodig waren om te bevallen/de baby mee schoon te maken e.d. De andere kamer kreeg ik omdat het erg lang duurde en ik aan het bevallen was van een kindje wat niet levensvatbaar was. Daar stonden twee bedden (één voor mij en één voor mijn partner). Er waren twee tv's aanwezig, zelfs een pc. Een radio en een keukentje. De douche bevindt zich op de gang, maar daar kom je niemand tegen omdat je in een hoek zit. Ook de wc kun je daar vinden. Is echt drie stappen lopen. Wat wil je nog meer weten? XX
Dank je mei2009mama, verder heb ik eigenlijk geen vragen meer. Moet trouwens wel een heftige periode voor je geweest zijn zeg..... We zijn pasgeleden op een informatieavond in het Diaconessenhuis in Leiden geweest. Die hebben echt 4 mooie verloskamers. Erg ruim, natuurlijk ook met een plekje waar de baby gewassen kan worden, een warmtelamp, tv, stereo, computer, baarkruk, grote badkamer waar je uuuuren onder de douche kunt zitten (evt. op krukje) met eigen toilet, en een luie stoel voor de as papa. Leek het Hilton wel, haha Ik vroeg me dus af of het LUMC ook zo luxe was..... Succes met de laatste loodjes....
Je hebt daar ook een ruime douche met een wc erbij. En in de douche heb je dan uiteraard ook een kruk waarop je kunt zitten e.d. En verder.. er zijn nog meer kamers die ik wel vluchtig heb gezien toen ik op extra controles was, en die waren ook ruim. Dus dan moet je nog maar even gaan beslissen haha