wat is eerlijk? kadootjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammetje, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zelf heb ik er nooit een punt van gemaakt, mijn SZ heeft 3 kinderen en wij zullen het bij 2 houden... ;) Dus het word toch nooit eerlijk... :D

Wij hebben niet echt iets afgesproken qua bedrag, maar meestal ligt het zo tussen de 10-15 euro. Alle kinderen maken een lijstje en die worden dan rond gemailed zodat iedereen iets kan kiezen. Ik koop voor elk kind 1 cadeautje, en soms betekend dat dat de ene iets krijg van 9.95 en de ander iets van 15 euro... Nog nooit commentaar op gehad, voor de kinderen is het het belangrijkst dat ze iets van hun lijstje krijgen..

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Ik heb het vermoeden dat TS die afspraak heeft gemaakt toen schoonzus nog geen 4 kinderen had. Klopt dat idd, dan zou ik het bespreekbaar maken.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou het alleen bespreken als je het geld financieel niet kan missen. En anders zou ik er dus geen punt van maken en vind ik het zelfs wat kinderachtig overkomen.

Ik zal voor totaal vijf neefjes/nichtjes een cadeautje kopen en ik doe er dus niet moeilijk om. Maar we hebben ook geen afspraken gemaakt over het geld en dus krijgt het ene kind van mij een cadeautje van 15 euro en het andere twee cadeautjes totaal 25 euro. Alles gaat toch op 1 stapel.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ligt het nou aan mij of zie ik dit toch anders. Jullie zijn toch hetzelfde bedrag kwijt? Jij koopt 1 kado voor jou kind en 4 voor haar kinderen. Zij koopt 4 kado's voor haar kinderen en 1 voor jou kind... Allebei dus 5 kado's... Ik vind het een beetje flauw om dan te gaan denken: zij besteed minder aan mijn kind dan ik aan haar kinderen... (tenzij je het niet kunt bolwerken, dan zou ik een andere afspraak maken)

5. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Als je minder te besteden hebt dan hun, kun je toch voorstellen om ieder voor zijn eigen kinderen cadeaus te kopen.

Wij doen de sinterklaascadeaus ook gewoon voor onze eigen kinderen, gewoon omdat ik dit leuker vind.

Vooral als het verschil al 30 - 60 euro is doordat de een meer kinderen heeft dan de ander en jijzelf minder te besteden hebt dan hun, dan zou ik gewoon ieder voor zijn eigen kinderen laten kopen.

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    ik zou in dit geval voorstellen dat ieder voor zijn eigen kinderen kadootjes koopt, óf dat ieder voor drie kids koopt zodat je hetzelfde bedrag kwijt bent. Tis een beetje gek dat jij met minder geld én minder kinderen meer moet besteden!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja vind het eigelijk wel zo logisch... wil je dan dat jou kind duurdere kados krijgen? Dat zou juist niet eerlijk zijn...

Ik heb 2 kids en mijn zusje 0. Dat is pas oneerlijk ;) Zij koopt wel kados (en niet de goedkoopste ook) en ze krijgt er niks voor terug (behalve een kado dat wij natuurlijk voor haar kopen :D)
    Maar goed mijn kids worden overladen. Ik heb haar nu al verboden voor sinterklaas kados te kopen. Dat geeft ze dan maar met kerst (vindt ze niet leuk ;))

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    en anders zelf ook nog even een paar kids "nemen" :D

Deel Deze Pagina