Hallo, Ik ben 6 weken zwanger en verlies de afgelopen 3 dagen heel af en toe wat bruin (2 keer wat rood) bloed. Niet in mijn onderbroek of de WC maar alleen na het plassen op een wc papiertje. Ik ga ook wel 15 keer naar de wc op een dag en dan is er niets te zien. Nu ben ik vanochtend bij de huisarts geweest. Zij heeft inwendig gekeken en vertelde dat mijn baarmoeder dicht is. Ook zag ze eigenlijk geen bloed, alleen met een wattenstokje kwam er héél minimaal bloed uit vertelde ze. Moet ik me nu zorgen maken om een miskraam of komt dit vaker voor?Groeten Imke
Hoi Imke, Bloedverlies kan ook komen van een baarmoedermond, die erg goed doorbloed is in de zwangerschap. Als ik jouw verhaal hoor, je baarmoedermond is gesloten, de huisarts heeft ernaar gekeken dan zou ik me op dit moment geen zorgen maken. Mocht de zwangerschap echt niet goed zitten, dan krijg je buikkrampen en meer bloedverlies ( een ruime menstruatie). Veel dames/zwangeren hebben in het begin bloedverlies, in ongeveer 50% van de gevallen is er niks aan de hand. De andere 50%, zit de zwangerschap toch niet goed. Het is dus tot 12 weken afwachten, ook een echo bijtijds geeft nooit 100% zekerheid. Sterker nog het kan bij 7 weken een goeie zwangerschap zijn, en 's avonds toch nog misgaan. Bel bijtijds voor een afspraak met een verloskundige. Hij/zijverteld dan wanneer het mogelijk is om een eventuele echo te maken. Succes, groetjes, Japke