Lh piek?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pearll, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Deze maand heb ik ovu testen gedaan, echter mijn eerste test was al een knaller, dag erna al minder. Ik dacht ik begin dag 12 omdat ik normaal pas tegen dag 15 postief test,

Nu zit ik met een probleem:

- vrijdag geklust
    - woensdag middag knal positieve test
    - woensdag avond om 11 uur geklust
    - donderdag middag nog positief maar geen knaller.

Dus het kan zomaar zo zijn dat de test woensdag middag het einde van de piek was toch? Dan is de kans er wel dat ik te laat heb geklust! Als de lh piek weg is wil dat ook zeggen dat de ovulatie is geweest?
    Alvast bedankt

2. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Bovenste test is woensdagsmiddags en onderste van net donderdagmiddag

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,4 KB
      Weergaven:
      129
  3. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Sorry de iPad heeft de foto automatisch gekanteld hopelijk is het wel te zien

4. juf32

juf32 Actief lid

24 sep 2013
    142
    0
    16
    Jeetje meteen positief. Het is dan inderdaad moeilijk te achterhalen of het het begin of het eind van je lh piek is. Ik dacht ook laat ik extra vroeg beginnen met testen, je weet t maar nooit. Hopelijk was je op tijd met klussen. Maar er is hoop.. ik zou nog een paar daagjes doorklussen voor de zekerheid.

5. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Je ei springt pas 24 tot 48 uur vanaf de piek dus denk dat je optijd was en inderdaad nog even door klussen.

6. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens... (sommigen zeggen trouwens ook na 12u), maar dan nog heb je diezelfde avond na je knal test geklust en de volgende dag was die nog goed positief zo te zien, en zolang je testen nog positief blijven geven, is je lh nog niet voorbij. Denk dat je goed zit wat betreft het klussen hoor..

Als jullie nog zin hebben, vanavond nog eens klussen, dan op het wachtbankje, succes meid!

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Dankjullie meiden! Ik hoop dat ik optijd was! Ik vroeg mij ook af hoe lang de lh piek duurt want stel mijn piek is een dag eerder begonnen dan kon het ook zo zijn dat mijn ei gister is gekomen dus nog tijdens de piek en zaadjes moeten ook nog een poosje zwemmen....
    Dus hopelijk optijd! Nu op het wachtbankje dan maar.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De piek zet de eisprong in gang, je rekent vanaf de eerste positieve test. De streep op je test zegt niks over of en wanneer je eisprong is geweest, het geeft alleen de piek aan.

9. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Hoi jippie,
    Dat weet ik inderdaad maar ik heb ervoor geen testen gebruikt (normaal Heb ik mijn piek een paar dagen later) ik had gelijk een piek, ik vroeg mij alleen af hoe lang zo een piek duurt, of ik dus aan het begin of eind van de piek zat zeg maar, zaadjes hebben namelijk ook nog zo een 10 uur nodig om te zwemmen.
    Dus stel de piek duurt 48 uur en ik zat aan het einde hiervan dan kon ik dus wel eens te laat zijn, maar ik weet dus niet hoe lang zo een piek blijft.

10. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Nou ik snap er niks meer van, net weer een testje gedaan met de gedachte het zal nu wel een vager streepje zijn maar hij is nog steeds positief, is dat normaal, 3 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest? Gister en eergisteren mijn ei gevoeld maar vandaag niet.

11. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    De kruidvat testen geven nogal vlug een streep dacht ik.lees vaak dat die niet fijn zijn.,wellicht volgende ronde anderen proberen? Succes.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Idd, als je 1 positieve test hebt springt het eitje binnen 24 uur en na de tweede test de dag erna (als die dan posi is), binnen 12 uur.
    Je zit gewoon goed op tijd.

13. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ok bedankt dat jullie mij even geruststellen! De tijd zal het leren! Dan begin ik vanavond wel met mijn progesteron capsules, mijn ei is naar alle waarschijnlijkheid wel gesprongen nu ik hem niet meer voel?

Deel Deze Pagina