Ik zit nu ongeveer 3 weken aan de maximale dosis ibuprofen omdat ik zenuwpijn heb door een vulling die tegen mn zenuw aanzit. A.s woensdag krijg ik een wortelkanaalbehandeling en daar zie ik verschrikkelijk tegenop. Die woensdag zou ook een eventuele innesteling kunnen zijn pijnstillers zijn natuurlijk helemaal niet goed maar ik heb teveel pijn om niks in te nemen. Heeft iemand daar verstand van? Kan dat een eventuele innesteling dwarsbomen? Ik wil natuurlijk alles zo gezond mogelijk doen en ben 2 maanden geleden gestopt met roken.. en dan voel ik me nu een pijnstiller junkie😞 Lekker dubbel
Volgens mij kan het geen kwaad voor innesteling, maar pijnstillers zijn sowieso niet goed voor jou, maar natuurlijk mocht je zwanger raken voor je kindje ook niet. maar als je pijn hebt gewoon doen hoor! wrs heb je er over een week geen last meer van en heb je het niet meer nodig Ik heb chronische spierpijn in rug, nek en schouders waardoor ik vaak enorme hoofdpijn aanvallen heb daar neem ik ook gewoon para of ibru voor in, toen ik zwanger was van E. probeerde ik enkel te minderen, nam toen geen ibru, en ipv 2 para nam ik er toen maar 1
Ik lees nu allemaal enge verhalen over verhoogde kans op miskraam en dat het dus heel slecht is voor de bevruchting en de innesteling. Wow. Dacht dat het net zoals een wijntje af en toe dat allemaal nog kon nemen tot dat je positief test. Alleen paracetamol werkt niet. Maar dan maar pijnlijden aankomende tijd 😞😞
En dat je afwisselt? ipv 3 keer ibru, dat je start met ibru en daarna je laagje aanhoud met 2 keer 2 para 500?? para schijnt zeker niet zoveel kwaad te kunnen word alleen afgeraden tijdens de zwangerschap..
Ik zie indd nu een site waar op staat dat ontstekingsremmers als ibrubrefen, naproxen en dicofinac vruchtbaarheid kunnen belemmeren, hopelijk ben je snel van je pijn af en hoef je ze niet meer te slikken! Sterkte er mee xx
Op internet staat wel dat je ibuprofen moet vermijden door een bepaald stofje wat slecht is vooral in het eerste trimester. Ik ga maar proberen door het vanaf nu op pracetamol te doen. Alleen weet ik nu al dat het echt afzien word.. Nu ik heb gelezen dat het kwaad kan durf ik het niet meer te slikken..
Mijn huisarts heeft me ook gezegd dat ibuprofen zeker 'not done' is als je zwanger bent... Paracetamol daarentegen kan geen kwaad, maar natuurlijk best zo weinig mogelijk! Ik neem na mijn eisprong zelfs nooit nog ibuprofen in, gewoon voor de zekerheid! Ik verkies dan eerder paracetamol! Nog enkele dingen die je zomaar niet mag nemen zijn bijvoorbeeld ook domperidone (maag), buscopan (krampen) en loperamide (darmen)... Enterol mag dan bijvoorbeeld weer wel... Je zou ervan verschieten hoeveel medicatie eigenlijk heel gevaarlijk is bij een (beginnende) zwangerschap! Indien je vragen hebt, zou ik die sowieso aan je huisarts of tandarts stellen! En ook vermelden dat je mogelijk zwanger kan zijn, dan nemen die mensen hun voorzorgen als ze jou behandelen!
Ja ik ga morgen even mn dokter bellen voor advies. Ik zie nu al zo op tegen die behandeling en de napijn. Ik kom nu al amper de nacht door als mn ibuprofen is uitgewerkt maarja alles voor een eventuele kleine
Ik zie dat je pas recent gestopt bent met de pil... De kans is misschien klein dat je net deze maand zwanger bent (duurt gemiddeld 6 maanden tot 1 jaar), maar de kans is natuurlijk niet onbestaande! Ik zou inderdaad gewoon even overleggen met je huisarts en kijken wat hij ervan zegt!
Het kan zeker wel invloed hebben op je eisprong. Ik zou me geen zorgen maken om een aankomende zwangerschap, je kan dan altijd meteen stoppen. Je leest er hier meer over hoe het zit met de eisprong/bevruchting Medicijnen die de vruchtbaarheid kunnen verstoren