Wat is er aan de hand?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door , 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mijn dochter is nu bijna 7 weken (over 1 dag) en ze huilt pas vanaf 6 weken. Als ze de fles leeg heeft huilt ze, als ze naar bedje gaat meestal even, soms wordt ze opeens na een uur huilend wakker (of na 1,5 uur).
    Heb een beetje liggen kloten met de voeding, geef nu 5 x 150, soms 6 x 150 omdat ze soms om 5 uur 's nachts wakker wordt. Is een beetje een rare tijd.

Gisteren ging het super! Heeft ze netjes geslapen tussen de voedingen.
    Als ze wakker is dan huilt ze ook. In de box wil ze niet en is ze denk ik nog te klein want ze heeft haar handjes nog niet ontdekt.
    Maandag was verschrikkelijk, de hele dag niet geslapen. Gisteren ging het goed en vandaag weer minder. Of zou dit gewoon een sprongetje zijn?
    Onze dochter is nooit wakker dat ze niet huilt. Behalve na de fles dan. Maar dan gaat ze vrijwel meteen terug naar bedje omdat ze royaal ligt te gapen.

Ik weet het eigenlijk niet meer, misschien herken jij dit en kun je me wat meer vertellen?

Zou een bezoek aan de osteopaat helpen? Geen idee wat die doet maar dat lees ik hier vaker.

Of is dit normaal gedrag voor een baby van 7 weken?
    Ik kan haar niet in de box leggen want dan huilt ze. Of moet ik haar gewoon laten huilen? Ze slaapt echt minder dan voorheen en onrustiger omdat ze soms na 1 uur al wakker wordt. Is niet erg maar ze huilt dan wel en zoekt met haar mond alsof ze honger heeft.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer haar eens wat meer geborgenheid te geven. Bijvoorbeeld door de ruimte voor haar wat kleiner te maken.

Ilja

3. Niet meer actief

Hoe doe ik dit?
    Ik heb in haar bedje nog een luier met molton liggen waar alle baby's onder liggen in het begin. Hier ligt ze helemaal in zeg maar. En dan haar dekentje erover heen.

Of bedoel je misschien de bak van de kinderwagen in het bedje?

Dit is trouwens altijd overdag, 's avonds heeft ze dit niet. Is dat niet raar?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Alleen overdag zeg je. Probeer haar eens een keer overdag beneden in de wandelwagenbak te leggen. Misschien wordt ze daar wat rustiger van.
    Het kan natuurlijk zijn dat ze in een sprongetje zit, maar dan zijn ze meestal niet alleen overdag onrustiger.

Ilja

5. Niet meer actief

Dat kan ik eens proberen ja!

Als ze onrustig is is het echt alleen overdag (even hard afkloppen!).

Dank je wel voor je antwoord!

Deel Deze Pagina