Hoi, Jesper is nu 3 week oud en krijgt per dag 6 flesjes van 165 ml. Deze drinkt hij bijna altijd helemaal leeg. Wij hebben nu steeds het gevoel dat hij niet genoeg heeft gehad. Als hij zijn fles leeg heeft dan stopt hij nog aldoor zijn vuistjes in zijn mond en heeft hij helemaal geen tevreden indruk. Soms geven we hem dan nog een klein beetje extra en dan slaapt hij wel lekker. We willen nu overstappen naar voeding voor hongerige baby's, zou dit kunnen helpen? Want het is echt geen doen zo, want ik neem aan dat we de hoeveelheden niet meer mogen ophogen? Maak me er wel druk om, hij is nog maar 3 week oud, hoe moet dat als hij 2/3 maanden is. Ik heb begrepen dat hij namelijk niet meer dan 1 liter flesvoeding per 24 uur mag hebben. O ja, Jesper woog bij zijn geboorte 4960 gram en bij de laatste weging op het CB was hij 5070 gram. Op internet kan ik hier geen informatie over vinden, omdat er maar weinig baby's van zijn leeftijd zijn met zo'n gewicht. Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat je er wijs uit kunt worden, alvast bedankt! Groetjes Suzanne
Voeding voor hongerige baby's is inderdaad een mogelijkheid. Ik zou dat maar eens proberen. Eventueel in overleg met je Cb. Als hij straks wat ouder is ga je de voeding weer wat ophogen...dus geen zorgen daar over. Ilja
Bedankt voor je antwoord! Ik heb nog een aantal vraagjes. We zijn in overleg overgestapt naar forte,maar hij had nog steeds honger naar ons gevoel. We zijn hem toen flesjes gaan geven van 180 water met 6 schepjes. Hier slaapt hij wel heel goed op! Hij komt dan alleen niet meer op 6 voedingen per 24 uur, maar op 5 voedingen, is dat een probleem? Zijn schema is nu: 08.00 12.00 16.00 20.00 02.00 Hij slaapt dus erg lang na zijn flesje van 20.00, is het beter om hem om 24.00 wakker te maken voor een flesje, of kunnen we zo doorgaan? Hij is nu een veel tevredener mannetje. Groetjes Suzanne
Dag Ilja, Ik ben naar het CB geweest en daar zeiden ze dat 5 keer 180 teveel was voor hem en dat ik terug moest naar 5 van 150+5 schepjes. Dit heb ik geprobeerd, maar hij pikt dit niet. Hij wordt een uur na zijn flesje wakker en krijst dan net zolang totdat ik zijn volgende flesje geef. Dit is dan om de 3 uur, anders ligt hij zo 2,5 uur te huilen, dat lukt echt niet meer. Ik kom zo alsnog op hetzelfde in totaal uit dus. Ik weet niet wat het anders zou moeten zijn dan honger. Krampjes heb ik aan gedacht, maar dan zou hij er 's nachts toch ook last van moeten hebben? Hij slaapt echter direct na zijn laatste fles goed door. Ik zit er echt helemaal doorheen. Zij deden voorkomen alsof het heel erg slecht was de hoeveelheid die hij kreeg, dus ik durf hem bijna zijn laatste flesje niet meer te geven, maar dat werkt ook niet. Hij was ook 1,1 kilo aangekomen in 3,5 week, is dit echt zo veel? Is het echt zo slecht als hij 5 flesjes van 180 cc + 6 schepjes krijgt? Hij weegt nu namelijk al 6 kilo. Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt!
Meningen zullen daarover altijd verschillend zijn. De één zegt dit en een ander zegt het zo. Ik zou hem die 180cc geven. Maximaal 5 flessen hiervan. Ilja
Hoi Ilja, Nog bedankt voor je antwoord. Ik ben nog met hem naar de huisarts geweest. (hij heeft namelijk 25 jaar voor een zuigelingenbureau gewerkt.) Dit omdat hij zich overstrekt. Heb daar mijn voedingsvraag ook voorgelegd en hij zei ook geef maar gewoon 5 van 180 cc. Hij vond 5 keer 150 gewoon te weinig, hij vond dat ik Jesper dan al op een dieët zou zetten! Bedankt! Groetjes Suus