Ik heb in jan een miskraam gehad en ik ben begin maart voor het eerst ongesteld geworden. Nu bleef ik ongerust over mijn cyclus en ben toen eind maart naar de gynaecoloog geweest. Alles is goed nagekeken op de echo en mijn eitjes zagen er goed uit. De gynaecoloog zag dat er zowel in mijn li als re eierstok een eitje zat die aan het rijpen was ( waren toen ongeveer 1,6 cm ) Dus dat was een goed teken. Nu vandaag pats boom uit het niets weer een tussentijdse bloeding. (bruin) Ik snap hier niks van dat ik steeds na 17 a 18 dagen dat heb. Ook omdat ik duidelijk last heb van gevoelige borsten al iets van 3 weken moet plassen midden in de nacht. Ik heb al een test gedaan maar die was negatief. Ik weet mezelf geen raad meer en ben zeer obsessief bezig met zwanger worden. Ook ben ik er steeds meer van overtuigd dat ik onvruchtbaar ben. Sorry voor mijn lange en omslachtige verhaal. Wie kan mij helpen en heeft ongeveer het zelfde meegemaakt en had daar ook veel stress van ? Liefs 🌸
De kans is groot dat die tussentijdse bloeding een ovulatiebloeding is geweest. Die komt namelijk vaker voor dan een innestelingsbloeding. Dat is niets om je zorgen over te maken! Je moet niet gelijk denken dat je onvruchtbaar bent meid. Je hebt al een keer een miskraam gehad en dat betekent dat je wel vruchtbaar bent. Ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad en ben na een half jaartje ook weer zwanger geraakt. Geef het de tijd en probeer leuke dingen te doen. Dat helpt echt tegen de stress. Want stress is echt niet goed hoor! Succes meid! Ik hoop dat je alles een beetje kan laten rusten en dat je binnen notime een positieve test in handen hebt!
Dankjewel voor je reactie Ting86. Helaas ben ik nu ongesteld waardoor ik nu wat minder in mijn vel zit. Hoe was jij er minder mee bezig of wat hielp jou om er minder mee bezig te zijn?
Wij deden het gewoon wanneer we zin hadden. Ondanks dat ik temperatuurde (ik wou wel zeker zijn van mijn eisprong), volgde ik gewoon mijn gevoel. Ik was ook een poosje obsessief bezig, door ovulatietesten te gebruiken, maar dat maakt de seks ook niet leuker. Daar ben ik mee gestopt. Ook was ik bezig met afvallen en dat was op dat moment ook mijn hoofddoel. Dus mijn tip: probeer je op iets anders te focussen, bijvoorbeeld door lekker te gaan sporten, ga vast een vakantie uitzoeken of iets dergelijks. Dan heb je veel minder stress, is de seks leuker en dan kan het zomaar zijn dat je binnen notime zwanger bent. Ermee bezig zijn is niks mis mee, maar stress is absoluut niet goed om zwanger te worden. Succes meid!