Goedemorgen, Hoe kleden jullie je baby aan in een winterslaapzak? Ik vraag me af of ik onze zoon gisteren niet te warm heb ingepakt (was de 1e keer in de winterslaapzak) - Mouwloze romper - Pijama - Sokken - Winterslaapzak - Ingestopt met laken en deken Of zou een romper met lange mouwen voldoende zijn? Op zijn kamertje is het 17/ 18 graden.
Goeiemorgen, dat ligt een beetje aan de warmte van de winterslaapzak. Als het nekje lekker aanvoelt qua temperatuur en je kindje niet klam aanvoelt is het goed. We hebben hier een mouwloze winterslaapzak van Wibra en daarin draagt dochterlief een romper met lange mouwen en pyjama. We hebben ook de puckababy en daarin draagt ze alleen een romper met lange mouwen (de dubbele mouwen halen we dan van de slaapzak af).
Hier gebruik ik meestal een romper met lange mouwen, broekje evt sokjes en winterslaapzak. Pas als ze het dan te koud heefd ( even in het nekje voelen) een deken met lakentje of meer kleertjes aan.
Het ligt aan de warmte van de slaapzak. Het advies is om niet boven de 4 tog uit te komen. En de ene winterslaapzak is 2 tog en een ander bijvoorbeeld 3,5 tog. Dus alleen de "winterslaapzak" zegt weinig...
Bij ons is het ca. 17 graden. Onze baby (6 maanden) draagt romper met lange mouwen, pyjama (de ene keer met voetjes, de andere keer zonder) en in een slaapzak (tog 4.) Vaak is het goed zo, soms leg ik nog een dekentje over zijn voetjes als hij geen voetjes aanheeft of soms leg ik het dekentje hoger over zijn armen (handjes vrij) Ik ga af op gevoel en controleer zijn nekje. Ik heb 1x de mouwen aan de slaapzak gedaan (het was toen 15 graden op de kamer) maar liet toen wel het pyjamashirt uit.
Het hangt jdd van je slaapzak af. Ik heb voor zl nu slaapzakjes van Bemini. Die zijn vrij dun dus naast z’n kleertjes en slaapzak doe ik nog een deken over hem heen. Als hij in maat 68 kan krijgt ie de slaapzakjes van z’n zus, de winterslaapzakken van de Hema. Die zijn gewatteerd en dik, daarbij is een deken niet nodig.
Ik heb een slaapzak van puckababy en mijn zoontje slaapt in een romper lange mouwen, pyjama broekje en sokjes. Hij slaapt goed, maar heeft in de ochtend wel koude teentjes...verder geen last van dus.
Hier slaapt ze in een puckababy, met romper lange mouwen, dun slaappakje en als wij naar bed gaan leggen we een deken (Koeka teddy) over haar heen.
Hier slaapt ze in een romper korte mouw, pyjama en het teddy gedeelte van de puckababy. Ze heeft een dekentje tot d'r middel, maar meestal schopt ze dat in d'r slaap een heel stuk af.
Wij gebruiken standaard romper zonder mouwen, hansopje (pyjama met voetjes en drukkers aan beide benen (alleen aan 1 been wordt een ramp met de huidige babyrodeo), primark heeft ze ook in de grotere maten) en dan een winterslaapzak zonder mouwen (hema). Hier 17/18 graden, nog nooit geklaagd dat ze t koud had.