Wat is er allemaal in duitsland goedkoper?

Discussie in 'De lounge' gestart door This is me, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

ja het heeft echt zin om soms te gaan!!

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    :cool:haha! ik zal t doen, tja dat bord hebben we hier niet, omdat alles al 100 is, tenzij anders aangegeven.

en brood niet lekker, ja dat is een kwestie van smaak, toevallig ben ik bakker in DE, en ik vind t heerlijk! (vond ik al voordat ik hier werkte en woonde) Duitsers eten steviger brood, er zit meer voedingswaarde in, en er wordt veel rogge meel een zuurdesem gebruikt, dat is het verschil.

het witte brood hier is wel lekker, voor de mensen die het 'mischbrot' niet lekker vinden. maakt trouwens ook nog verschil of je t van de bakker haalt of zo'n droog pakje bij de supermarkt. de coca cola is bij de duitse Lidl voordeliger, helemaal als ie in de aanbieding is. 1,25l voor 99cent.

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ow, ja en wat kost dentinox in nederland? hier 4,50, dus dat zou je ook kunnen vergelijken.

4. Alita

Alita Niet meer actief

@Loesje waar ik ga bij de lidl is niet zo veel keus alleen dat zuurdesem brood....en een bakker ligt er ook maar dat vindt ik te duur om elke week een paar broden van te eten.

5. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Wij gaan best regelmatig naar het RheinRuhrZentrum in Mulheim (10 minuten vanaf de grens bij Venlo). Echt een súper groot winkelcentrum met veel verschillende winkels. Echte "Duitse" winkels, maar ook gewoon een H&M e.d.. Je kunt daar echt met gemak een dag aan het shoppen zijn.

Als we daar zijn, halen we sowieso: Lenor wasverzachter, allerlei dingen van Schwarzkopf, scheermesjes EN Coca Cola VANILLE! :D Veel dingen zijn echt goedkoper dan in NL, maar het is natuurlijk ook een leuk dagje uit.

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    het brood is duurder, maar ook voedzamer, je eet er minder van. als je in gewicht rekent, kost een duits brood evenveel.

7. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar je eet toch gewoon 2 sneetjes s`morgens en s`middags:(
    Ga ik dan opeens 1 sneetje eten hahahaha.....brood van de bakker is gewoon duurder dan een supermarkt;)

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb een keer een 'vergelijkende studie' gemaakt. Ik heb een aantal boodschappen in Duitsland gehaald bij de Real. En toen ik in Nederland was, heb ik precies dezelfde boodschappen met precies hetzelfde merk bij de Jumbo gekocht.
    En onder de streep was ik goedkoper uit in Nederland ondanks dat er ook verzorgingsproducten en luiers op mijn lijstje stonden.
    In Duitsland had alles ongeveer dezelfde prijs als in Nederland alleen kaas, koffie, vlees en verse groenten waren beduidend duurder. Uiteindelijk kwam ik in Duitsland op 87 euro uit en in Nederland op 77 euro.
    Conclusie: Duitsland is helemaal niet goedkoper:D (tenzij je naar de voormalige DDR gaat, daar kun je nog een heleboel voor minder kopen).

9. Alita

Alita Niet meer actief

@Chebu niet ALLES is goedkoper idd.......

10. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

nou ik moet mijn mening een beetje herzien. Ivm vakantie wat houdbare dingen voor de kleine meid meegenomen. oa toetjes die ik hier voor 1,99 per 4 zou moeten kopen, daar standaard 1,35. Zijn van hetzelfde merk.
    Ook de plastic bakjes met fruit, zijn daar een stuk goedkoper.
    Ik had hier eerst ff de prijzen genoteerd om vervolgens te kijken of het daar goedkoper was. En dat was met een groot aantal babyvoedingsproducten echt zo. En idd pampers voor 8,65 daar, maar die zijn volgende week hier in de aanbieding 3 voor 25,-.

Heb voor mezelf nog wat badproducten meegenomen en wat andere verwendingetjes als gezichtsmaskertjes. Die kan ik hier in groningen niet vinden voor 60 ct per 2.

Maar goed, uiteindelijk toch weer wat luxedingen meegenomen, die ook al zijn ze daar iets goedkoper, niet echt nodig waren. Dus voor de huishoudportemonnee iets minder geslaagd haha. Maar het is zo verleidelijk al die keuze daar in toetjes en sausjes (van maggi zonder smaakversterkers).

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    winniethepoeh@ Dat kan ik meer meenemen dan de bedoeling is.
    Doen wij ook altijd, en idd de toetjes hebben zij in veel meer soorten mmmmmmmmmm .
    En badproducten 60 cent? als dat zo is moeten wij er ook maar eens naar kijken dan.
    Je moet maar zo denken weer een leuke dag gehad .

12. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ja zakjes badzout en zo, bij rossman. We gaan binnenkort een week op vakantie en ga er echt een verwenvakantie voor mezelf van maken. Lekker 's avonds in bad als de kleine in bed ligt. maskertje:D, boekje erbij. KAn er nu al van genieten :D

ik koop meestal gewoon pakken yoghurt en gele vla en kan dan echt ff los gaan op de toetjes afdeling. We hebben de komende weken nogal vaak dat we niet thuis eten, of 1 van beide, dus nu maar ff losse toetjes gekocht. Vind het ook zonde om steeds een half pak weg te moeten gooien omdat er weer schimmel op staat.

Ga nu mijn bed maar ff opzoeken, dochterlief slaapt weer, dus nu mag mama ook....;) *hopelijk blijft dat zo de komende uren, heeft last van doorkomende tandjes, 4 tegelijk:$.*

13. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha herkenbaar al die toetjes wat ze daar hebben he! Waarom hebben wij dat niet hier he

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben supertevreden over de luierdoekjes van Lidl... en ze zijn aardig goedkoper!!!!! In NL betaal 1,49 voor een pak en ik betaal in D maar 99 cent :$
    Verder heeft Lidl in D ook merkprodukten, de Pampers zijn er meestal rond de 8,45

Diesel is juist duurder, net als de koffie!

Scheermesjes zijn er ook echt duidelijk goedkoper.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De kaas is juist vaak goedkoper hoor! Eigenlijk heel gek omdat ze het ook nog moeten exporteren, maar bijv de Old Amsterdam is hier meestal maar 11,90

16. Jel

Jel Niet meer actief

Hey, daar gaan wij ook weleens heen, Famila neem ik aan? We gaan dan ook vaak even langs de Aldi, je hebt daar heel andere dingen te koop als in de Nederlandse Aldi. En vooral die bokworsten en zo he?

17. Alita

Alita Niet meer actief

hih idd die bockworsten kopen wij ook altijd...en tonijn in blik...

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Net over de grens in Duitsland is de benzine net zo duur als in NL helaas.

19. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Hier toch niet hoor;) ik woon 5 min. Van duitsland en de benzine is toch echt ruim 20 cent goedkoper dan hier:(

20. Alita

Alita Niet meer actief

lit er misschien aan waar je woont....jij woont bij Vaals in de buurt?

Deel Deze Pagina