wat is er bij jou allemaal gestolen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 23 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn portemonnee op de sportschool met jawel 5 euro erin was toen 16 jaar.

€50 euro uit de spaarpot van mijn zoontje. Ik had zijn spaarpot in de woonkamer staan. Zat kleingeld in en 1 briefje van €50 die ik net had gewisseld met hem. Wij gingen op vakantie en had alle muntjes van 1 en 2 eruit gehaald voor de tol enzo. Dus ik wist zeker dat ik het terug had gedaan. Dat weekend is er een vriend bij ons thuis geweest , voor de rest niemand. Ik kan en kon niks bewijzen maar kreeg er echt een rot gevoel van omdat wij het 100% er in hadden gedaan. Die vriend is trouwens geen vriend meer van mijn man. Niet hierdoor maat andere dingen.

Voor de rest even afkloppen nog nooit wat.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een paar jaar geleden zijn de (net nieuwe) fietsen van mijn man en mij gestolen. Normaal zetten we ze altijd ergens aan vast. Maar dat kon toen niet en omdat ze binnen stonden (gemeenschappelijke ruimte in een flat) dachten we dat dat wel kon. Niet dus. Heel frustrerend, want de kans is natuurlijk vrij groot dat ze in eerste instantie gewoon in één van de schuurtjes in de flat zijn gezet.

Tijdens een treinreis is een keer mijn telefoon gestolen, zakkenroller.

3. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Bij mij is er op de mbo een keer een hele etui vol met dure copic markers gestolen tijdens de les toen ik even naar het toilet ging. Het was een les waarbij je in groepen werkte aan een project, dus geen aandacht naar een leraar toe ofzo.

Gelukkig had de leraar de klas aangesproken dat degene die ze gestolen had ze na de les terug kon brengen bij de leraar op het bureau (zonder dat de leraar er zou zijn) en zonder dat er consequenties aan zaten aan het stelen en gelukkig waren ze ook terug gebracht. Anders had de hele klas de rest van de week straf en zou iedereen een laag cijfer krijgen voor het project. Ik denk niet dat dat daadwerkelijk gedaan zou worden, maar het heeft toch geholpen om ze terug te krijgen.

Er is ook een keer mijn credit card gestolen uit de mailbox, die de bank via de post had gestuurd en een week daarna ook de activeringscode terwijl ik een aantal weken in het buitenland verbleef. Of dit al gestolen was bij de post zelf of dat het uit de gezamelijke brievenbus was gestolen van de studentenflat waar ik woonde weet ik niet. Maar er was flink mee geshopt, de max wat er opgenomen kon worden. Ik kwam er ook pas achter nadat ik terug was van vakantie. Gelukkig kon ik bij de politie aantonen dat ik op vakantie was en heb toen al het geld terug gekregen van de bank. Er is onderzoek naar geweest, ze hebben via camera beelden kunnen zien dat ik niet degene was die de kaart had gebruikt in een winkel, maar ze hebben nooit iemand gearresteerd. (dit was zo'n 14 jaar geleden, online winkelen was nog niet zo populair)

Naast dit is er verder eigenlijk nooit iets gestolen.

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik de koploper ben... maar soms ook door mijn eigen verstrooidheid veroorzaakt.;) Al hebben ze dan niet het recht het mee te nemen.

- mijn gloednieuwe gazalle fiets. Gekocht van mijn vakantie geld. Na het werk kindjes ophalen. Boodschappen uitladen, kindjes naar binnen deur dicht... Na twee uur kwam ik tot de ontdekking dat mijn fiets weg was inclussief fietssleutel die ik jawel vergeten was eruit te halen. Tja dan krijg je van de verzekering niks vergoed.

- spacescooter dochterlief... gewoon uit de schuur. Helden spullen van kinderen stelen.

- Ik had prachtige kleertjes van mijn dochter gekocht. Maar moest nog even naar een andere winkel. Fiets stond in een drukke winkelstraat. Fietstassen zaten dicht. Tasje met kleertjes zat er nog in. Toen ik terugkwam niet meer. (wijze les).

- Tasje vol gloednieuwe hema rompertjes... jawel gewoon van mijn buggy gejat:x Terwijl ik daar altijd bij in de buurt bleef natuurlijk... hoe dat kan is mij nog steeds een raadsel.

- Portemonnee op school uit de kleedkamer.. zat wel 3 euro in alles weg.

-Portemonnee supermarkt... ik was hem vergeten. Maar iemand anders niet.... ;) Wederom alles weg. *wel beetje eigen schuld* zat niet eens geld in.

- Mijn heerlijke winterjas uit de kroeg. Koud hoor midden in de winter zonder jas naar huis;)

en zo kan ik nog wel even doorgaan.... ;)

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toen ik 16 jaar was mijn mooie roze Vespa uit de kelder gejat.
    Hij is later weer met een lege tank teruggevonden en kon ik hem weer ophalen bij het politie bureau.
    Ik ben gerold in Turkije, pinpas en rijbewijs kwijt en ik had zojuist iets van 100 gulden (destijds) gepind.
    Mijn man zijn foto toestel is ook in Turkije gejat.
    Onze auto is een keer open gebroken en de auto radio eruit gehaald (was in Nijmegen).
    Van mijn zoon is een keer een gloednieuwe traniningsbroek uit de kleedkamer van de voetbal gejat en een jaar later ook nog een keer een trainingsjasje.
    Op mijn werk weleens de geldkluis,voelde ook zo lullig want dat is dus gewoon door een patient gedaan en ook heeft een patient weleens de portemonnee uit de tas van de arts gejat terwijl ze even bij de assistentes was om iets te halen.

Wat lees ik hier ontzettend vaak dat er fietsen worden gejat.
    Bij mij is nog nooit een fiets gejat terwijl ik hem overal neerzet.
    Ik heb nu sinds een aantal weken een nieuwe fiets met luxe tassen een luxe zitje achterop maar ik zet hem heel goed vast maar hoop toch echt dat die niet wordt meegenomen.
    Lijkt me zo ontzettend zuur wanneer je dat meemaakt.

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn telefoon en geld uit portemonnee.
    Mijn eerste auto.
    En meerdere fietsen op het station.

7. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Bij mijn man zijn radio en navigatie (auto opengebroken)
    Van mij een fiets en mijn zadel uit de kast op de stal

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Telefoon, laptop en een computer op zolder na een inbraak in ons huis. Verder volgens mij nooit iets

9. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ooit een keer een autoradio en mijn fiets terwijl ik de avond4daagse liep...

10. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Mijn scooter en een oude krak fiets op het station :x

11. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

M'n fiets en m'n auto :x

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    - laptop,
    - portemonnee met alle documenten en creditcard;
    - fiets;
    - dure zonnebril

13. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Telefoon en fiets

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    2x binnen 1 jaar de airbag uit de auto

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Nee ik had hem onder de voetenzak gelegd voor ik naar binnen liep omdat ik bang was hem kwijt te raken. Bij terugkomst was die weg en mijn dochter zei ook dat ik hem daar had neergelegd (dacht misschien heeft zij hen gepakt)

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Eén keer een fiets. Eén keer ingebroken en was mn oude macbook pro + oplader weg. Ook een digital camera en een oude telefoon (bizar want de spullen hadden amper waarde maar voor mij betekende het groot deel van foto's en documenten kwijt.

Ik ben echt panisch voor diefstal. Zet mn fiets altijd met minimaal 1 extra slot ergens aan vast en dan op drukke plekken. De deur moet altijd op slot zitten en de laptops en portemonnees verstoppen wij avonds of we nemen ze mee naar de slaapkamer. In de sportschool oid laat ik nooit min tas achter maar altijd in een kluisje en als ik die niet heb neem ik mn tas mee. Mn jaszak is altijd of dicht met een rits of mn hand zit erin. De buggy (voorheen kinderwagen) laat ik nooit onbeheerd achter.

17. Veera

Veera Niet meer actief

Mijn fiets

18. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    2 fietsen en heel veel goud vroeger

19. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Fiets en auto

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nog niks.
    Hoor vaak dat fietsen incl kinderzitjes worden gestolen. Ben super zuinig op mijn fiets dus overal parkeer ik hem vast met een dik scooter hangslot. Knappe jonge die hem ongezien weg krijgt 😉

Deel Deze Pagina