Wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boefjesmamma, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij wonen in een gallerijflat en de flat onder ons wordt al 2,5 maand verbouwd. Dat dreunt uiteraard enorm door, maar daar heb ik geen moeite mee. Ze hebben ook muren er uit gesloopt en toen ben ik naar beneden gegaan om te vragen of ze op de slaaptijden van mijn zoontje even iets wilden doen dat niet zo door dreunt zodat hij kon slapen. Dat ging eigenlijk goed.
    Tot vorige week. Ze zijn nu CV aan het aanleggen en daar komt een enorme herrie vanaf. Als mijn man en ik op een normale volume tegen elkaar praten verstaan we elkaar niet zo erg is het.
    Dus wederom gaan vragen of het op bepaalde tijden stiller kon (dus geen klopboor, sloophamer). Was deze keer een andere man en weer: geen probleem. Maar ze gaan toch door.
    Met als gevolg dat niet alleen ik knallende koppijn ondertussen heb, maar ook nog een zwaar oververmoeide baby.

Nu zag ik dus ook vanmiddag dat de bouwstof hier in huis hangt terwijl alle ramen en deuren dicht zijn!!! Vind ik zelf niet erg (hoewel ik liever niet elke dag poets), maar lijkt me niet gezond dat mijn zoontje dat inademt.

Mijn vraag is: kan ik hier wat aan doen? Heb ik een poot om op te staan? Ik weet dat je mag verbouwen, maar dit is gewoon niet normaal wat daar aan geluid vanaf komt (en dus bouwstof). We hebben dus al verschillende keren uitgelegd waarom we op bepaalde tijden liever niet zulke herrie willen en er wordt dus totaal geen rekening mee gehouden.

N.B. De eigenaar van het appartement nog nooit gezien. Hij heeft een troepje Polen ingeschakeld voor de verbouwing.

2. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Lastig is dat altijd he!Snap wat je bedoeld .
    Alleen is er weinig aan te doen,als hun na 22u stil zijn en pas naar 08u beginnen dan is het goed,na die tijd en voor die tijd mogen ze geen lawaai maken

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Weinig aan te doen idd, ze moeten toch t huis afmaken en als dit binnen de normale tijdstippen gebeurd kun je er niet veel van zeggen. Al kan ik mij wel voorstellen dat de herrie vervelend is en frustrerend en een baby die erdoor moeilijk slaapt..Maar ze moeten toch werken en ja kan helaas niet geluidloos als je verbouwd..Een troepje Polen?? Denk dat je bedoeld een groep Poolse bouwvakkers?? Vond troepje Polen zo negatief/kleinerend klinken...

Sterkte meid en hopelijk zijn ze snel klaar!!!

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Helaas weinig aan te doen zo lang hun zich aan de tijden houden .. En aan de ene kant begrijp ik je frustraties ik zou het ook erg vinden maar die dingen moeten een keer gebeuren en dus zal er altijd wel geluid zijn ... Dus denk dat je even moet doorbijten .. zo lang ze zich aan de regels houden heb je geen poot om op te staan en kan je het alleen onderling met de buren eventueel overleggen ..

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pff vervelend zeg... En dat ook nog op zaterdag! Hoop voor je dat ze niet op zondag klussen!
    Helaas kun je er niks aan doen. Wij hebben zelfs gehad dat onze buren met kerst de muren gingen freezen voor een nieuwe keuken en overdag mag dat gewoon. Ik had toen ook verlof en wilde graag slapen, maar ik had echt dikke pech.
    Overdag mag dat gewoon.

Deel Deze Pagina