Ik wil morgen na een bouwmarkt om mijn kasten en tafels lichter te gaan verven. Alleen weet ik niet hoe te beginnen. Hebben jullie dit wel eens gedaan? En hoe moet ik de meubels eerst behandelen? Ook heb ik een tv kast van de ikea dat gelakte zeg maar, kan je die wil licht maken? Ik wil het eigenlijk helemaal wit, alleen weet ik dus niet of dit mooi gaat worden. Kom maar op met de tips
die koloniale meubels moet je goed opschuren,daarna een grondverf en dan een kleur naar je eigen smaak. Die meubels van ikea hebben dan eerst een primar (of hoe het ook heet) nodig,dat is een laag verf wat zich op het gladde oppervlak hecht waardoor verf blijft zitten. wat je ook kan doen is gewoon eens gaan kijken bij praxis/gamma wat ze allemaal hebben en daar kunnen ze je ook advies geven. Wij hebben zelf veel eiken meubels gepimpt,zijn nu bezig met een salontafel. Het onderstel wordt wit en dan een grijs blad er op.Zal een foto neerzetten als hij klaar is!
Bij de bieb hebben ze ook boeken hoe je meubels opknapt en hoe je leuke effecten creeert. (bijvoorbeeld met kaarsvet een soort oude look geeft)
Hier hadden we ook alles koloniaal maar sinds we een nieuwe bank hebben, wil ik witte meubels! Vriend heeft alles even flink geschuurd en daarna even licht in de grondverf gezet. Daarna dus de kleur die we wouden en nu is alles dus spierwit .
De mensen die het al gedaan hebben, Hebben jullie misschien foto's? Van voor en na? Alleen na is ook goed
als het gelakt is dan zetten wij hier er zo'n speciale verf föhn op. Ik kijk alleen niet zo nauw, ik hou van geleefd. Maar met lak moet je wel, anders blijft de verf erna niet zitten.
Ja precies. Ik ga komende week (haha, de verfspullen staan al een week klaar) onze eettafel wit verven. Eerst goed schuren en daarna wit er op, verwacht 2 lagen voor de poten enzo nodig te hebben en 3 voor het tafelblad. Ik heb wel meer meubels geverfd, want ik ben het allemaal wat zat aan het worden, maar heb ook geen zin om geld uit te geven voor allemaal nieuwe meubels. Zal volgende week een foto plaatsen als hij af is.