Smaak veranderd enorm naarmate je ouder word?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Hebben jullie ook dat je smaak enorm veranderd met de jaren?
    Ik merk aan mezelf dat ik sommige dingen nu heel mooi kan vinden, terwijl ik het vroeger verafschuwt zou hebben.

We waren bij Ikea aan het kijken voor een bankstel en ik zag een wit glimmend kunstleren bankstel. Ik vond hem mooi, maar mijn man niet (helaas). Anders hadden we hem gekocht als het aan mij lag. Maar vroeger weet ik zeker dat ik hem afschuwelijk had gevonden.
    (Uiteindelijk geslaagd bij Leenbakker voor een zwarte kunstleren bank).

Eerder vond ik de kleur rood afschuwelijk. Nu begin ik die kleur juist leuk te vinden.

Zo is het met meer dingen.

Hebben jullie dat ook?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vroeger droeg ik heel vaak spijkerbroeken. tegenwoordig vind ik er geen bal meer aan

3. Within

Within Niet meer actief

Ja heb ik ook, kleding die ik vroeger nooit gekocht zou hebben vind ik nu leuk, zelfde als meubels. Vroeger hield ik helemaal niet van strak en donker, 3x raden wat er nu in huis staat.

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik was vroeger erg van de zwarte kleding niet helemaal in het zwart zoals sommige gothics doen maar ik had altijd wel iets zwarts aan.
    nu probeer ik het zwart juist te weren en zoveel mogelijk kleurtjes in mijn kleding te zoeken. die spijkerbroek daar ben ik toch wel aan vastgeroest dus daar kom ik denk ik niet meer vanaf:D

wat betreft muziek ben ik wel erg veranderd, in mijn pubertijd (jaren 90) was ik dol op RnB en top 40 (pop)muziek. nu is dat omgeslagen naar jaren 70/80 muziek en jazz en latin american muziek.
    De tegenwoordige top 40 muziek vind ik op een enkel nummer na echt bagger.

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Natuurlijk verandert je smaak naarmate je ouder wordt!

Al die oma'tjes in hun bloemetjesjurken zagen er in hun jonge jaren ook écht wel wat kekker uit hoor!

(en ik was puber in de eighties, en ik heb al minstens 20 jaar mijn haar niet meer gepermanent, de schoudervullingen de deur uit gegooid enz.) :D

6. Jel

Jel Niet meer actief

@Glimworm, dat had ik eerder ook altijd, altijd zwart dragen.
    Ik heb nog wel vaak zwarte broeken aan. (Kleed af... ;) )
    Maar erboven vaak toch iets waar iets meer kleur in zit.

7. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    Ik maakte me die bedenking ook pas, dat mijn "stijl" duidelijk veranderd is :
    draag nu veel meer kleuren dan vroeger
    ook ander type kleding
    in huis is alles nu modern en eerder strak terwijl we 10 jaar geleden koloniale meubelen hadden (vind ik wel nog steeds mooi hoor).

de mode verandert ook he, en je "leert" dingen mooi vinden.

zoals de modekleuren, vond ik eerst vreselijk, dat rood, groen ... en wat hangt er nu in de kast? juist ! ;) als we dan pak binnen 10 jaar de foto's van nu zien dan gaan we gruwelen ;) net zoals we nu soms met afgrijzen kijken naar de foto's van de 80' s en 90's ... fluo kleuren, kuif ...

8. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn smaak is afgelopen jaar erg veranderd!
    Ik wilde eerst geen kleurtjes in huis dus we hebben allerlei bruintinten en wit. Ook moest alles strak zijn.
    Nu ben ik het spuugzat en wil ik allemaal vrolijke kleuren! Een hoop fotolijstjes op de muur kris kras door elkaar, ik vind het heerlijk huiselijk. :D

Deel Deze Pagina