Wat is er gebeurd met mij?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kencey, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kencey

kencey Nieuw lid

3 apr 2008
    4
    0
    0
    hallo,

Ik ben op 7 feb. bevallen van een meisje, de bevalling is mij zeer tegengevallen. 3 dagen heb ik met weeen gelopen, toen had ik 4 cm ontsluiting ze hebben mijn weeen opgewekt, ruggeprik en uiteindelijk na 12 uur met vacuum is ze gelukkig gezond geboren. Alleen heb ik na de bevalling 9 weken niet kunnen plassen, nu gaat het wel. Wel heb ik nog heel erg pijn aan mijn stuit, en mijn onderkant is nog steeds erg gevoelig, pijnlijk en nog steeds gedeeltelijk verdoofd. Ook heb ik nog steeds last van mijn stoelgang en blaas. Waarom het zo gebeurt is, weten ze niet . De uroloog denkt van de epiduraal, en de gyn. van de vacuum. Maar echte antwoorden heb ik niet, heb vaak met mijn huisarts hierover gesproken, en zij vond dat ik toch terug naar de gyn. moet om te verwerken. Ik zit er nog steeds heel erg mee, omdat ik nog steeds klachten heb, wordt niet serieus genomen zo voelt het. Laats zei een ander gyn. nou ik denk dat u gewoon niet meer zwanger moet raken! Alsof ik veel kinderen heb, dit is mij tweede bevalling. Het is alsof ik een heel ander onderlichaam heb. Ben heel erg boos over geweest. IK ben radeloos, daarom heb ik mij verhaaltje hier geschreven. Alvast bedankt voor u antwoord. :(

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi kency,

Jeetje dat is niet niets wat je hier verteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit nog geen plekje hebt kunnen geven. Dat heeft echt even tijd nodig. Je bekkenbodem heeft blijkbaar behoorlijk wat te voorduren gehad! Dat is de reden waarom je na de bevalling klachten hebt van je blaas en de stoelgang. Door het persen en door de vacuum word je bekkenbodem nog meer op de proef gesteld en is waarschijnlijk overbelast. Ik weet niet of je er al loopt maar je hebt speciale bekkenbodemfysiotherapeuten ik denk dat het heel verstandig is daar een naar toe te gaan met je klachten ook al worden ze al minder.
    Blijf vooral veel praten over de bvalling en over je klachten dan kan je het beter accepteren en een plekje geven. De gynaecologen kunnen helaas hier nog weinig mee, het is gebeurt en kan niet meer worden terug gedraaid maar indien je het prettig vind om nog eens met een gyn te praten dan moet je dat ZEKER doen!

Imke

Deel Deze Pagina