Chocolade en vermoeidheid-vraag :)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door rainbow1984, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    Beste VK,

Ik ben nu ruim 23 weken zwanger en ben al 10 kg aangekomen. Ik was voor mijn zwangerschap nooit geinteresseerd in chocolade, maar nu móet ik het iedere dag eten, dag geen chocolade is een dag chagerijnig zijn :oops: . Ik ben alleen bang dat de hoeveelheid suiker slecht is en dat 10 kg aankomen teveel is met 23 weken zwangerschap.
    Mijn VK heeft mij nooit gewogen of urine getest ed.

Ik ben ook steeds vreselijk moe. Ik zwem 2x per week en verder doe ik gewoon mn dagelijkse dingen (werken doe ik thuis). Toch ben ik moe en lusteloos en heb ik geen energie. Soms gaat dat gepaard met een paniekerig gevoel van onrust, moeilijk te omschrijven. Is dit normaal in een zwangerschap of kan ik beter mijn bloed laten testen op iets?

Dank je voor je antwoord :)

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi rainbow,

Iedereen komt verschillend aan in de zwangerschap dus het is moeilijk te zeggen of het voor jou TE veel is. Wat wel verstandig is is om het rustig aan te doen met de chocolade doe het met mate! Een stukje per dag is echt geen probleem maar een reep perdag gaat wel meetellen in je kilo's, Het is niet gek dat als je een dag geen chocolade eet dat je chagerijnig bent, er zit namelijk een stofje in dat je beter laat voelen. Daarom is het echt even afkicken. je zou je suiker kunnen laten controleren vraag dit aan bij je verloskundige en je ijzergehalte kan je gelijk mee laten bepalen!

Imke

Deel Deze Pagina