Wat is er in en om jouw huis allemaal gebeurd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweedeopkomst, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Wat een verhaal!!! :$

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    :$:$:$ maar denk je dat hij al langer in jou huis sliep?

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    inbraak in auto voor deur meerdere malen
    grote brand in huis

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Vernieling meerdere auto's (ramen ingeslagen en bekrassing).
    Tuinmeubilair gejat.
    Hangjongeren (letterlijk aan de schutting).
    Boom vernield.
    Kunstwerk uit tuin op straat.
    Te koop-bord in de tuin (dat vond ik dan wel humor).
    Ooit een alcoholistische psychopaat in de straat gehad, die onder je raam of vanuit z'n woning riep dat ie iedereen ging dood maken. (Echt eng)
    O ja en ik heb een vleermuis in huis gehad. Ben mij rot geschrokken.
    Buurkatten in huis gehad die bij ons kwamen snacken.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier op zich een rustige straat.
    Toevallig wel afgelopen weekend geprobeerd om het gereedschap uit de bedrijfsbus van ml te halen (die had de bus een weekendje van een collega geleend). Ruit was ingeslagen maar verder niets weg.

Verder is het hier lekker relaxed in de buurt.

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Luminous, wat een verhaal!!

Hier is er eigenlijk nog nooit wat gebeurd *afkloppen*. Er worden wel eens feestjes gegeven 's avonds maar daar heb ik nooit zo'n last van. Hou ik gewoon de ramen dicht (goed geïsoleerd hier verder). Ze zullen mijn kinderen ook wel eens horen dus dan staan we een beetje quitte haha

7. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Brand begint niet uit het niets. Dus waarschijnlijk heeft iemand als geintje vuurwerk of iets erin gegooit, met brand tot gevolg. Maar dit is in een prima straat en de andere dingen waren gebeurd toen ik ergens anders woonde. Maar goed, én een auto gestolen én brand én raam ingegooid krijgen hoeveel toevallige pech kan je hebben. Werd daardoor benieuwd of we wat dat betreft gewoon pechvogels zijn of dat dit de norm is vandaag de dag!

Liminous bizar!!!

De oma van mijn nichtjes bleek maandenlang een man op haar zolder hebben gehad. Ze had nooit haar achterdeur op slot en kwam nooit op zolder dus de man dacht dat is mooi. Was best schrikken toen ze hem uiteindelijk tegen kwam. Maar hij was niet op iets kwaads uit dat scheelt

8. McDsee

McDsee Niet meer actief

Bij de vorige woning buurvrouw gehad met psychoses. De eesrste dag dat we er kwamen wonen nodigde ze zichzelf uit. Had ze een poppetje aan dr sleutels en zei ze de hele tijd hmm lief hmm lief tegen mij. Weken later zie ik haar weer, zeg ik hallo krijg ik een rare blik na de 3e keer riep ze Jij moet dood en Jezus weet dat! In de week dat mn moeder de diagnose kanker had gekregen riep ze dat mn moeder dood moest en snachts liep ze buiten op pannen te slaan.

Waar we nu wonen gebeurd er niet zoveel. Hier en daar hoor je verhalen dat er is ingebroken.
    Het meeste last heb ik van buren die tot laat feest vieren. De meeste feestjes duren tot 4 uur snachts. Het is een linddorp waar iedereen elkaar kent dus politie bellen over geluidoverlast zit er niet in. Maar ik kan me vreselijk irriteren als om 3 uur snachts Rinus knetterhard door de spiekers draait.

9. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    We hebben 2 jaar terug een politie-inval bij de overburen gehad omdat er een wietplantage was geweest en die man in de onderwereld zat. Verder loopt er hier een pyromaan rond die het al een paar jaar gemunt heeft op conniferen, campers en schuurtjes. Dus we hebben regelmatig s' nachts de brandweer in de buurt. Paar weken geleden is de schuur van 6 deuren verderop in de brand gevlogen.
    In de zomer hebben we hier een potloodventer rondlopen die ze maar niet te pakken krijgen.
    Paar jaar geleden is er een paar straten verderop een moord gepleegd op een vrouw.
    En als laatst is het hoekhuis achter ons ontploft. Toen woonde wij er nog niet maar mijn man woonde toen in de buurt en heeft dat meegekregen.

Verder is het een rustige buurt en op wat kleine dingetjes na woon ik in een goed stuk van de straat.

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    In onze straat niks, afgezien van een keer een ruzie voor op straat.
    Straat verderop een wietplantage en een auto in brand gestoken.
    En een jaar of 3 geleden was er iemand gegijzeld, overal politie en ME, maakte wel indruk. Uiteindelijk is de gegijzelde persoon door de gijzelaars doodgeschoten.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij hebben ook wel wat dingen meegemaakt.

Eerste flat waar we woonden:
    Een brand beneden in het portaal, flat had geen vluchttrap dus ik was doodsbang.
    Hele heftige ruzie tussen 2 mensen, toen ik de volgende ochtend weg moest zag ik dat het hele portaal en verschillende deuren besmeurd waren met bloed.
    Mijn buren in die flat waren helemaal niet goed, geen idee wat er met ze was hoor, vermoedelijk drugs. Daar heb ik de politie voor op bezoek gehad nadat de man was opgehaald met een ambulance en de hele woning doorzocht was door mannen die met grote busjes kwamen.
    We hebben er een half jaar gewoond ;).

Tweede flat:
    De ene buurman zorgde voor heel veel drugsoverlast. Hij dealde en is uit zijn woning gezet.
    De andere buurman is 's ochtends van zijn bed gelicht door de politie en heeft even vast gezeten.
    Bij die laatste was ook vaak ruzie tussen hem en zijn vriendin. Op een nacht hoorde ik haar schreeuwen en krijsen, door het huis heen gaan (hele kleine flatjes) echt niet normaal. De volgende dag kwam ik haar gewoon weer buiten tegen...

Daarna nog in een andere flat gewoond maar daar waren geen problemen. Al werd daar wel iets van gif neergestrooit bij de honden uitlaat plaats want onze hond was daar constant heel ziek en toen we verhuisd waren nooit meer...

Bij het huis waar we nu wonen gebeurd niet zo veel. Wel eens wat overlast maar dat is niet bijzonder.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier is mijn fiets 4 jaar geleden gestolen en er heeft 1 jaar geleden een aantal weken iemand in het bos gewoont.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij wonen nu in een hele rustige buurt, nog nooit wat gebeurd..

In ons eerste huis hadden we een wietplantage tegenover ons, hebben ze ingebroken in mijn auto, een deuk geschopt in mijn auto, is er iemand neer gestoken en was er vaak ellende. Blij dat ik daar weg ben!

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    In mijn ouderlijk huis:

Een baksteen door mijn slaapkamerraam gegooid
    10 van die verkrachtingsalarmpjes op het dak gegooid
    Ingebroken in mijn slaapkamer en al mijn strings gestolen
    Fietsen gestolen
    Spiegels van auto's afgetrapt
    Ingebroken en autosleutel plus auto gestolen
    En dat is een hele nette wijk haha

In dit huis alleen 2x een aanrijding voor de deur gezien. Verder gebeurt er hier niet zoveel eigenlijk :)

15. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Wij wonen momenteel ook in een "interessante" straat.
    Ons appartement bevindt zich gelukkig op de eerste verdieping, dus ons huis zelf is vrij veilig. Al is er wel een keer een klapstoeltje van mn balkon gejat.

Qua auto's....
    - krassen en deuken in mn oude Fiat Puntootje
    - ruitenwissers van mn Punto afgebroken
    - ingebroken in mn Punto
    - Leenauto bekrast (&$#%^&*!), kostte me veel te veel geld!
    - spiegels afgebroken van mn oude Punto, de Polo van mn vriend, de Polo van mn schoonmoeder en onze prachtige Volvo uit 1997....

Tegenwoordig adviseren we iedereen die op bezoek komt om de auto wat verder in de wijk te zetten... Gelukkig gaan we bijna verhuizen!

16. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oh, en mijn beste vriendin woonde in een echte volksbuurt. Daar zelf wonen was super veilig, want je hoorde er bij. Maar wat er soms gebeurde....

- Er is een keer een vrachtwagen midden in de nacht door het (hele smalle) straatje gereden en die heeft álle auto's aan één kant van de straat total loss gereden. Er is nooit gevonden wie dat heeft gedaan en waarom.
    - De overbuurvrouw is meerdere keren uit dr huis gehaald voor wietplantages, en steeds was ze weer terug. Was een heel vriendelijke vrouw overigens.
    - Er kwam een keer een heel arrestatieteam incl zo'n ram de straat in gedenderd en viel een huis van een drugsdealer binnen. Ze kwamen naar buiten met één miezerig wietplantje
    - Er ontplofte een gastank in de tuin van de overbuurvrouw (die van de wiet).

En dat is enkel waar ik van wéét! Het was nooit saai daar!
    Ohja, ook leuk, ze hebben daar wel een buurtwacht. Geleid door een kerel die ook 's nachts zijn geld "verdient". Het bestaat uit een stel buurtbewoners met grote honden en die patrouilleren om de beurt door de wijk. Want ook al weet iedereen dat er allerlei illegale dingen gebeuren, iedereen wil de wijk ook veilig houden. En het werkt echt, ik voelde me daar veiliger dan in mn eigen straat!

17. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Om dat laatste kan ik heel hard lachen :D Categorie first world problems vergeleken met de andere posts.

Hier komen iedere dag collectanten aan de deur, terwijl er maar een een vergunning heeft. Verder niets.

18. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Poeh euhm..

Bij mijn eigen huis:
    - Scooter voor de deur gestolen
    - Inbraak poging
    - 1 maand na de inbraakpoging een lekkage op de badkamer waardoor de complete badkamer moest worden verbouwd
    - 2,5 maand na de inbraakpoging (dus 1 maand na de lekkage) daadwerkelijk ingebroken (terwijl de gordijnen open waren, ze alle lichten hadden aan gedaan tijdens het inbreken (hoe stom kun je zijn :() en hondjes keffend los liepen)

Ik ben overigens mijn zwangerschap gestart en geëindigd met een inbraak. De week na de eerste inbraak kwam ik er achter dat ik 4 a 5 weken zwanger was en de dag van mijn bevalling is er weer ingebroken.
    Vrienden en familie waren bij mij thuis nog de laminaatvloer aan het leggen zodat deze af zou zijn zodra ik met de kleine zou thuis komen.
    Toen ze bij mij thuis vertrokken en naar het ziekenhuis kwamen omdat ik was bevallen is er ingebroken.

Bij ons in de buurt:
    - iemand van de galerij van een flat gesprongen.
    - iemand neer gestoken tijdens een ruzie.
    - man heeft zijn (ex)vriendin neergestoken en toen zelfmoord gepleegd.
    - brand

19. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

wat is dat?

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat een bizar verhaal! En die hamster, die zal ook wat meegemaakt hebben!

Deel Deze Pagina