Wat is er met de baby 's nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Maar ik vraag me gewoon af. Ze wordt dus zelfs niet rustig als ze bij mij ligt. Dat vind ik gek. Dat is het toch ook? Aangezien ze idd maanden bij mij is geweest.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, niet perse. Ze is niet meer omringd door lekker warm water wat lekker heen en weer gaat. Maar als jij er een raar gevoel bij hebt dan moet je naar de ha gaan. Je moederinstinct is ongelofelijk waardevol en belangrijk!

3. KimK

KimK Niet meer actief

Dank je wel. Ik wil ook echt geen perfect ritme meteen. Mijn zoon heeft 9 maanden niet doorgeslapen. Dat vond ik ook niet erv. Nu slaapt hij ook nog maar 8 uur per nacht en dat maakt me echt niet uit. Maar vroeg het me gewoon af waarom ze zelfs bij mij niet rustig wordt. Nu slaapt ze weer lief in de box.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Elke baby is anders en het dag en nachtritme is nog omgekeerd. Toch zou ik met een baby van een week oud die zoals je zegt van 22 tot 6 huilt, naar een arts gaan.

Vaak heb je het idee data meer huilen dan dat ze echt doen. Een kwartier is namelijk al heel zwaar. Schrijf vanaf nu precies op wanneer ze slaapt, hoeveel ze eet en homeland ze huilt. Op de minuut af. Dan krijg je inzicht in hoeveel ze echt slaapt en huilt.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Het lijkt en is soms overweldigend, een baby die niet wil slapen en veel huilt (s'nachts dan vooral in jouw geval).
    Maak inderdaad een dagboekje. Kijk na een paar dagen of je een patroon kan zien. Veranderd er iets, of blijft het hetzelfde.
    Daarmee kan je dan ook makkelijker het probleem onderbouwen bij de huisarts.
    Wellicht is het een kwestie van tijd, ze is natuurlijk ook nog maar ieniemienie.

6. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Wij hadden het ook met ons kleintje toen we van het ziekenhuis thuis waren.

Overdag slaapt ons mannetje altijd beneden, dus het is nooit donker. Als hij dan 'savonds naar boven gaat, was het pikdonker in onze kamer en wilde hij ook niet slapen en was erg onrustig.
    Wij hebben dan gewoon een 'waaklampje' laten branden in onze kamer en het probleem was direct opgelost...

Hopelijk kan het ook helpen!!

7. KimK

KimK Niet meer actief

Nou meiden. Bedankt voor alle tips. Ga zeker bijhouden hoe lang ze huilt. Maar ik heb vannacht echt geen oog dicht gedaan. Ze heeft geen moment rust gehad.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Heeft ze niet gewoon kramp?

Ik ben het verder eens met cygnet

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zorg ook dat je in ieder geval overdag nog wat kan bijslapen. Is niet makkelijk met nog een kind maar misschien gaat die naar een opvang of kan je familie/vrienden inschakelen. Dat maakt het al een stuk beter.

En probeer het te accepteren, dan ben je relaxxter en is de kans groter dat je meisje bij jou ook rustig wordt. Hier een baby die de eerste 6 weken 's nachts ook niet sliep, en het duurde zeker de eerste weken ook lang voor hij bij mij rustig werd. Dat frustreerde mij en dat maakt de situatie er zeker niet beter op.

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik moest ook aan krampjes denken.. Moet je kindje steeds huilen vlak na de fles?

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Krampjes zijn meestal 30 minuten na het fles. Vlak na het fles kan niet us nog het kramp gedeelte niet gepasserd..

Heeft hij geen verborgen reflux? Rare geluiden die hij maakt?

Verder tja wat ik zelf persoonlijk denk is dat hij gewoon pijn heeft of niet lekker in zijn vel zit: of het van krampjes of reflux of van niet kunnen ontspannen of van intolerantie voeding of van onrust omdat hij liever rust en regelmaat wil lastig te zeggen. Heleboel op te noemen wat er kan zijn is erg lastig bijna onmogelijk te stellen nu. Maar enige is zeker dat hij hele nacht niet slaapt is niet goed.
    (Hier sliep ze hele dag niet en ze had indd heleboel) maar dat was ook gewoon niet goed we zijn van radeloosheid al bijna op de stoep van eerste hulp stonden.. Is erg lastig nu bij zulle kleintjes te zien wat hun mankeert

Probeer dat lampje eens in kamer snachts en inbakeren
    en ik wens je betere nacht..!

12. KimK

KimK Niet meer actief

Ik begrijp gewoon niet dat het alleen 's nachts is? Overdag: nergens last van. 'S nachts? Huilen, huilen, huilen. Tuurlijk snap ik dat het dag/nachtritme niet aanwezig is en tuurlijk hoeft ze niet door te slapen. Maar waarom alleen 's nachts zo hysterisch? Ik ga vooral aan mezelf twijfelen omdat ik haar dus ook niet kan troosten 's nachts...

13. meelezer

meelezer Niet meer actief

Jemig piccolina shhh methode werkt bij jouw baby maar niet bij alle. Schrijf het niet zo dwingend svp, dat slaat nergens op!!! De baby is een week oud man. Kan nog niet goed zien en dan staat er een stem ssshhhhh te tetteren, lekker he?????

@ts:
    Hoe lang na de fles huilt hij?
    Wanneer huilt hij?
    Overstrekken?
    Welke fv geef je? Misschien is een comfort voeding wat (spugen en krampjes) en wat lichter verteerbaar.

14. KimK

KimK Niet meer actief

Als ze dus wakker wordt voor de fles is het huilen. Dan krijgt ze fles, boertje, even knuffelen en dan naar bed. Huilen. Ligt er dus aan hoelang ze over fles doet wanneer ze naar bed gaat. Zit max uur tussen. Maar is dus alleen 's nachts. Overdag geen last ervan. Ze krijgt hypo-alkergeen ivm kma bij mij en zoon. Vriend heeft hooikoorts dus ook trigger. Wil dus op deze voeding blijven. Maar kan ze al zo vroeg krampjes hebben? Dacht dat dat pas vanaf 2 weken kom zijn.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Piccolina, jouw tips kunnen best werken, maar dan wel voor OUDERE baby's, niet voor zulke piepjonge kindjes als van TS. Dat jij met je kindje al met 1 week oud bij de osteopaat zat of hard in haar oortje Ssssht riept, wil niet zeggen dat TS dat dan ook maar moet gaan doen.

TS, luister svp niet teveel naar de goedbedoelde adviezen van Piccolina. Die tips zijn voor jouw kindje absoluut nog niet van toepassing. Is daar nog veel en veel te jong voor.

Het is lastig om te bedenken wat er met jouw kleintje aan de hand is elke nacht.
    Honger? Te koud? Te warm?
    Wil ze ook niet op jouw borst slapen? Aiden lag in het begin elke nacht ook op mij te slapen. Vond het zelf een beetje eng, maar hij sliep dan tenminste.

16. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb niet alles gelezen dus misschien dubbel maar; hier hebben we dat alle drie keer gehad. De cb arts zei dat het met de zwangerschap te maken kan hebben. Als er niets aanwijsbaar mis is met je kindje en het overdag wel goed gaat dan kan het zijn dat ze nog heel erg in de zwanger-modus zitten. 'S nachts lag jij rustig en was er dus veel ruimte voor beweging en wakker zijn voor de baby. Dat heeft tijd nodig om om te draaien. Hier was het na een week of drie op orde. Wat je kunt doen misschien: zo rustig en donker mogelijk voeden s nachts en bij het terugleggen fluisteren, iets in de trant van 'lekker slapen, tot straks' zodat dat een terugkerend iets wordt.
    Mijn dochter had het ook en ik merk dat ze nu 'snapt' wat de bedoeling is als we op bed gaan. Sterkte, want het is wel slopend.

17. KimK

KimK Niet meer actief

Dank je meiden. Honger lijkt me lastig, want ze heeft net flesje gehad en laat dan over. Te koud/warm? Haar temp is steeds constant op 36,7. Ook op mijn borst of borst van manlief wil ze niet slapen. We wachten af... Zal uiteindelijk wel goed komen. Maar slopend is het zeker. Maar mijn zoon sliep pas met 8 maanden 's nachts.

18. Onje

Onje Niet meer actief

Methodes osteopaat etc zou ik even mee wachten je kindje is een week oud. Houd d'r lekker bij je en probeer te accepteren. Mocht jouw moedergevoel zeggen dat er iets mis is ga dan naar je huisarts. Moederinstinct is erg waardevol.

Heb je al geprobeerd om 's avonds/'s nachts met d'r te douche ? Daarna lekker een warme fles en naar bed?

19. adi

adi Niet meer actief

Ik vind 36,7 best laag hoor, hier moesten we de temp rond 37 houden. Vooral s nachts, het kan best dat ze het koud heeft.
    Doe je haar s nachts een mutsje en sokjes aan? Tijdens het voeden lekker inwikkelen in een warme doek en kruikje bij haar leggen. Als ze op jullie ligt flink instoppen, want hoofd en ruggetje koelen het snelste af.

20. adi

adi Niet meer actief

Wat me nog binnenschiet: overdag hoort ze natuurlijk alle leefgeluiden. Jou, haar vader, broer/zus, allemaal vertrouwde geluiden vanuit de buik.
    S nachts is het stil, terwijl het in de buik nooit stil was (jouw hart, darmen, bloedsomloop enz)

Je kunt een knuffel kopen met baarmoedergeluiden, die worden gemaakt voor premature baby's. Misschien dat dat helpt.

Deel Deze Pagina