Wat is er met de baby 's nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Mijn dochter huilde ook de eerste week de hele nacht, alleen in de armen was ze wel stil. Overdag sliep ze wel goed. Bij ons bleek dat ze niet genoeg voeding kreeg. Maar ik gaf toen nog borstvoeding en jij geeft flesvoeding. Hoe lang doet ze over de fles? Wie weet is ze niet verzadigd na de fles?
    Temperatuur van mijn dochter is gemiddeld ook 36,7, kan ook bij je kindje horen. je kan nog even voelen aan haar nekje of die goed aanvoelt. Dat schijnt een goede meter te zijn of ze het warm of koud hebben.

2. KimK

KimK Niet meer actief

Pff meiden bedankt weer voor de reacties. Ik voel me ZO ontzettend machteloos. De kleine ligt nu alweer twee uur op en af te huilen. Ik lees overal, én ik weet dat, huilen niet te lang mag. Maar wat kan ik doen als ze zelfs bij papa en of mama niet rustig wordt??? Ik zit echt met de handen in mijn haar en voel me een ontzettend slechte moeder. Welke moeder krijgt verdorie haar eigen kind niet eens rustig/getroost. Ik heb haar nu even in de wieg gelegd omdat het gewoon totaal geen zin heeftom haar de hele tijd in mijn armen te hebben omdat ze geen moment rustiger wordt... Jeetje wat kan je je dan toch ontzettend onzeker, machteloos en slecht voelen! En ik begrijp het niet. De hele dag overdag, op een uurtje na, heeft ze geslapen, geknuffeld en in de stoel gelegen en geen vuiltje aan de lucht. En nu? Pff! Dramaaa

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ok, om jouw gevoel en de situatie te doorbreken; leg haar met slaapzak en al in de maxicosi en laat je man een stuk met haar gaan rijden, kijken of ze dan slaapt en je haar over kunt leggen.

En anders toch inbakeren met een hydrofiele luier.

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Of gewoon in haar kleertjes met een dekentje erover natuurlijk als ze nog niet in een slaapzak ligt..

5. adi

adi Niet meer actief

Wat gebeurt er als je haar op je blote borst legt en telkens een klein beetje melk geeft?

Anders zou ik morgen de verloskundige bellen, of de huisarts..

6. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ontspant ze van een badje??

Je kunt haar ook in de kinderwagen leggen en rondjes rijden door je woonkamer, kijken of ze daar in wil slapen, is vaak wat geborgener.

Morgen idd instanties gaan bellen, maar voor vannacht... Ik zou dan denken, of je luistert weer 6 uur naar gehuil, of je probeert een paar dingen uit.
    Nu is het even damage control zodat je niet horendol wordt lijkt me..

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan het geen reflux of KMA zijn? Je zegt dat allergie in de familie zit... Misschien is HA melk niets, maar moet je echt met dieetvoeding starten.

Mijn dochter had ook reflux en KMA. Hier omgekeerde situatie: overdag krijsen, maar s nachts wel betrekkelijk rustig. Veel mensen zeiden dat dat een indicatie was dat er niks aan de hand was. Maar volgens mij was het kind gewoon uitgeput van al dat huilen overdag. Misschien is dat bij jou ook het geval, maar dan met het omgekeerde ritme?

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Mijn tweede werd de eerste weken trouwens rustig van het geluid van de douche (had tijdens de laatste weken vd zws veel gedoucht vanwege rug en bekkenpijn).
    We hebben dus de eerste weken ook wel op dramanachten met hem bij een stromende douche gestaan.

Sorry voor de vele posts, leef erg met je mee en probeer mee te denken.

En wissel elkaar af! Om het half uur ofzo. Als jij niet aan de beurt bent ga dan ook echt ergens zitten/liggen waar je het gehuil amper tot niet hoort.

9. KimK

KimK Niet meer actief

Lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties. Het is eigenlijk redelijk goed gegaan vanaf de voeding van 11 uur. Ok nog steeds wel huilen maar al een stuk minder. Tussen 7-11 was echt huilen, huilen, huilen, daarna ging het wat beter. We hebben de kleine in een ledikantje gelegd, op haar eigen kamer. Nou volgens mij was dat redelijk de truc? Hopelijk werkt dit vannacht ook. Net alsof ze haar rust alleen kan vinden als ze alleen ligt? Gek hé???

10. Sammy27

Sammy27 Actief lid

4 nov 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niet Alles gelezen.dus mischien heb je al genoeg adviezen gehad.
    Sommige kindjes hebben echt complete rust nodig.
    En vaak als ze moe zijn en te laat in slaap vallen dan kunnen ze niet meer slapen omdat ze te vermoeid zijn.
    Dus na het flesje even laten boeren en dan inbakeren(pacco)en in haar bedje leggen.
    En hier helpt een muziekje ook,we hebben zo'n muziek bol met verschillende kleurtje licht en muziek.
    Elke avond als hij gaat slapen dan zetten we dat aan.
    Op een gegeven moment weet hij dat als hij dat muziekje hoort dat hij gaat slapen. Dat deden we na een paar weken al.en het helpt.
    En ga inbakeren!! 9 van de 10 x helpt dat. Dus meteen proberen toch!
    Ze is natuurlijk ook pas 1 week oud,dus het kan volgende week weer allemaal anders zijn.
    Succes

Deel Deze Pagina