Wat is er met de hond van mijn ouders aan de hand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 24 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Oh wat zielig zeg. Die hond ziet er diep ongelukkig uit!
    Snap niet wat je ouders willen bereiken door niet naar de dierenarts te gaan? Ze hebben toch niet al 11 jaar een hond om haar uiteindelijk zo lijdend te laten gaan?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Er komen ook dierenartsen aan huis!
    Als je tot donderdag moet wachten dan wordt het er niet beter op denk.
    Lijkt me vreselijk als je ouders zo zijn.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee dat zou je denken. Mijn ouders zijn daar zeg maar een beetje (heel erg) apart in.

Weet eerlijk gezegd niet zeker welke dierenarts ze hebben. Maar zal morgen mijn moeder bellen en zeggen dat ze echt langs moeten gaan omdat ze echt pijn heeft.

Zat trouwens te googlen en kwam ook artrose tegen en ze heeft wel veel van de symptomen. Ze stond vanavond ook met 1 poot opgetrokken. Tegen artrose is nog wel wat te doen maar denk niet dat mijn ouders dat gaan proberen...

4. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28

Het lijkt me dat je in een zeer lastige situatie zit. Petje af dat je je zo om de hond bekommerd en je het leed aantrekt. Hopelijk gaan ze naar je luisteren.

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb gekeken bij de dierenarts waar ze vermoedelijk naartoe gaan, daar is morgenmiddag nog plek. Dat zal ik ze morgen ook vertellen en dat de hond echt veel pijn heeft. Mijn vader denkt volgens mij dat het wel meevalt. Ik kom morgenochtend zelf langs die dierenarts (op weg naar mijn werk) en zou ook kunnen overleggen. Het voelt een soort van achterbaks om dit achter hun rug om te doen, ook al kunnen ze dit niet maken tegenover de hond. Ik heb al zoveel discussies met ze gehad over de hond en dat heeft me zoveel stress gegeven, dat wil ik niet meer. En het is uiteindelijk toch hun hond. Maar ja, ik trek het me wel aan of ik nu wil of niet...

6. Logan

Logan Niet meer actief

Wat heb jij een goed hart! Echt bijzonder :)

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Och arme, wat heb ik medelijden met de hond.

Paar maand terug stond onze hond er ook exact zo bij. 2 uur aangekeken en direct naar de da geweest. Oorzaak is nooit gevonden maar 1 ding was duidelijk. Hij verging van de pijn...

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat hebben jullie toen gedaan dan als er niets gevonden is?

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Sorry maar dit grenst aan dierenmishandeling. Alke signalen die je opnoemt zijn tekenen van pijn. Erge pijn!
    En dat ee helemaal niks aan gedaan wordt is het ergste!
    Zelf kun je echt wel actie ondernemen. Er zijn dierenartsen die aan huis komen.
    Pak de auto vab je ouders en stap in. Dit zijn spoedgevallen en er is altijd een arts met spoeddienst. Maakt niet uit welke dierenarts maar ga.

Arm beestje. Trieste mensen die hun hond ee zo bij laten lopen. Die zijn geen dieren waard

10. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Een dier wat er zo slecht aan toe is hoeft niet op afspraak te komen over een paar dagen. Die mag tussendoor vanwege spoed. Niks overleggen, maar bel de arts op en hond direct meenemen.
    Als de hond overlijdt en jij hebt er bij staan kijken en niks ondernomen, voel je je nog jaren medeplichtig.
    Onze hond (vanuit ouderlijk huis) had het ook zo. ik woonde helaas te ver weg om vaak bij mijn ouders te komen en ze hebben het ook niet gezegd dat het zo slecht ging. Pas
    Toen hij bloed begon te poepen/spuiten hoorde ik ervan. En toen duurde het nog een paar dagen voordat hij een spuitje kreeg. Heel triest. Hij had kanker. Had ik het maar geweten, dan had ik iets kunnen doen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Net mijn ouders geappt en het lijkt beter te gaan. Als ze morgen niet (zo goed als) de oude is gaan ze naar de dierenarts.

@zonnetje2015 wat mishandeling betreft heb je zeker gelijk :(. Dierenartsen komen hier niet thuis voor dit soort dingen en ik moet zelf werken vandaag. Daarbij kan ik moeilijk over mijn ouders heenwalsen vind ik door daar naartoe te gaan en de hond en de auto te pakken. Los het liever zo op dat ze inzien dat ze naar de dierenarts moeten. Mijn ouders hebben gewoon geen verstand van honden, helaas... en ik vind ook dat ze nooit een hond hadden moeten nemen. Hun vorige week hadden ze toen ik nog thuis woonde en ik deed heel veel met dat beestje. Met dit beestje doen ze maar vrij weinig, terwijl dit beestje graag wil werken. Heel sneu.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Regina88 medeplichtig zal ik me niet voelen denk ik. Heb me er een soort van voor afgesloten omdat er veel dingen gaan zoals ik het liever niet zie.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bah wat misselijk van je ouders! Dit is gewoon mishandeling. Fijn dat jij je bekommerd om t hondje. Ik zou zo snel mogelijk naar de arts gaan.

14. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Waarom niet sowieso even met het beestje naar de dierenarts gaan, ook al zou het weer iets beter gaan?
    Mocht het een soort van aanval zijn van iets, zoals bij jicht wel voorkomt, dan wil je dat toch ook weten? Met wat er eventueel aan te doen is of voorkomen kan worden.....
    Gewoon gaan, ik snap niet dat mensen zo met een huisdier omgaan. En ik vind het hardstikke goed dat jij je er zo mee bezig houd!

15. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Waarom niet sowieso even met het beestje naar de dierenarts gaan, ook al zou het weer iets beter gaan?
    Mocht het een soort van aanval zijn van iets, zoals bij jicht wel voorkomt, dan wil je dat toch ook weten? Met wat er eventueel aan te doen is of voorkomen kan worden.....
    Gewoon gaan, ik snap niet dat mensen zo met een huisdier omgaan. En ik vind het hardstikke goed dat jij je er zo mee bezig houd!

16. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Sorry maar jouw ouders verdienen geen huisdier. Ongelooflijk triest dit :(
    Hoop echt dat ze gaan vandaag.

Maar persoonlijk had ik niet langs de zijlaan blijven staan zoals jij.
    Je kan je er wel voor afsluiten maar daar is de hond ook niet meegeholpen.
    Had mijn eigen gevoel aan de kant gezet om zsm bij de dierenarts te zitten of mijn ouders dat gewild hadden of niet.

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.289
    17.351
    113
    Arm beestje.... Ik hoop dat ze vandaag met dr naar de dierenarts gaan. :(

18. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Maar daar is het beestje toch niet bij gebaat?
    Die kan er niks aan doen dat hij terecht is gekomen bij mensen die het wel best vinden. Iemand moet voor de hond opkomen. En blijven vragen heeft geen zin gehad, uitstel tot donderdag en zeggen dat het beter gaat is gewoon een manier voor hen om te zorgen dat jij ophoudt met zeuren over de dierenarts. Volg echt je gevoel.

xNadine en Biny vinden dit leuk.
  19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kan zelf niet naar de dierenarts, ik moet werken... en dan nog, moet ik daar binnenkomen en de hond meenemen en hun auto? Terwijl mijn kinderen daarbij zijn (ze passen vandaag op). Hoe zien jullie dat voor je? Ik ga ervan uit en hoop ook echt dat ze morgen naar de dierenarts gaan... Mijn man haalt vanavond de kinderen op, zal hem eens vragen op te letten hoe het met de hond gaat.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben al zoveel voor het beestje opgekomen, het heeft geen zin en bij mij houdt het ook een keer op. Verder zorgen ze op zich wel prima voor het beestje maar het verdient meer vind ik. Daar zijn al de nodige ruzies over geweest.
    En hoezo heeft blijven vragen geen zin gehad? Het beestje is niet al tijden zo, is vanaf zondagavond ongeveer en ik heb gisteravond voor het eerst aangegeven dat het echt niet goed gaat en vanochtend voor de tweede keer contact gehad.

Deel Deze Pagina