Nja, dit zie ik idd zo voor me ja... Waarom zou je niet de hond en auto kunnen pakken...? Ik vind dat je ouders de hond gewoon mishandelen... dus ja ik vind dat je dat dan wel kan maken
Overigens vind ik het verder wel Goed van je dat je je bekommert om de hond. Ik snap alleen niet zo goed dat je zegt dat je er klaar mee bent enzo... tegenover je ouders snap ik dat... maar die hond kan er toch niks aan doen
Omdat mijn vader een dure auto heeft die in de garage staat en die durf ik er sowieso niet uit te rijden. Weet ook niet waar de sleutels liggen. En mijn ouders gaan dit niet zomaar pikken denk ik dus dan zou ik als het al lukt met hun auto en hun hond met ruzie vertrekken waar mijn kinderen bij zijn? Nee, als ik al zou kunnen zou ik dat dus niet doen...
Het bezorgt me heel veel stress (waar ik echt veel last van heb dan), levert niets op en ik kan er uiteindelijk niet veel aan doen, het hele plaatje zeg maar. Dus dan liever wat loslaten. Dat ik er klaar mee ben heb ik nooit geschreven volgens mij.
Klaar mee, loslaten... is in mijn ogen hetzelfde want het resulteert in hetzelfde, geen actie. En ik snap dat je het vervelend vind, maar ik denk dat degene die het meeste last heeft hiervan allemaal de hond is
Ja gewoon niet, hij heeft niets met honden en die hond, hij gaat dat gewoon niet doen. Net zoals ik dat niet ga doen. Ik ga liever het gesprek aan dan een ruzie.
Dat klopt, maar ik kan mezelf hier niet over op blijven vreten, dat trek ik niet. Ik kan alleen maar aangeven wat ik vind en blijven aandringen.
Waarom open je dan een topic? Alleen om een online diagnose te krijgen? Nogmaals, bel de dierenarts, leg het verhaal uit en laat hun jouw ouders bellen. Bel alle dierenartsen in de buurt als je niet weet welke en laat hun uitzoeken of ze ingeschreven staan. Je gaf zelf aan dat je in het verleden ook geprobeert heb om te praten en dat gaf geen succes, dus waarom nu wel? Op alle tips die gegeven worden geef je een weer woord. Maar help dat dier alstublieft. Dan maar een ruzie, dat zou het mij zo waard zijn als ik dat dier kan helpen.
Nja goed... misschien lullig, ik hoop maar dan voor de hond dat ie gewoon snel aan zn einde is.... Arm beest
Ik zit op mijn werk en heb hier eigenlijk al geen tijd voor, ik kan hier moeilijk dierenartsen gaan bellen nu. Ik heb in het verleden gepraat maar over iets anders dan dit, ik hoop dat ze nu de ernst wel in gaan zien. Ze geven wel aan dat het beter gaat, ik weet vanavond pas in hoeverre dat ook echt beter is. En nee ik wil geen online diagnose, maar wel ervaringen en wat jullie toen hebben gedaan. Iemand schreef hier al dat ze naar de dierenarts waren geweest maar die niets kon vinden, maar ik wil dus graag weten wat ze daarna dan gedaan hebben. En ja ik geef op tips een weerwoord, ik kan nu niets doen namelijk. Dus die ruzie komt er sowieso niet omdat ik nu gewoon niets kan doen, maar anders zie ik het ook niet voor me hoe ik het zou doen. Sorry dat anderen dat anders zien, in de praktijk werkt het toch (voor mij dan) anders. Ik vraag me ook af of mensen daadwerkelijk de auto en hond van hun ouders zouden pakken en weggaan.
Je heb toch pauze? Dan kan je toch bellen. En weet je, de ervaringen zijn gewoon dat een beest naar de DA moet als het wat mankeert... En ik denk het feit dat je nu niks kan doen wel een makkelijk 'excuus' is.. het klinkt nl niet als je wel een auto had gehad en niet hoefde te werken je dan wel de hond op had gehaald om lans de DA te gaan... En ja... als de hond van Mn ouders half dood zou zijn en ze zouden weigeren naar de DA te gaan zou ik het zelf doen... ik ga toch niet toe staan kijken hoe dat beest dood gaat..
Nee hoor Snoopy. Jij bent niet de enige die niet de hond en de auto van de ouders zou stelen. Dat het van je ouders is maakt niet dat je het dan wel mag jatten. Een dierenarts laat een diertje ook niet inslapen zonder toestemming van de eigenaren erbij.
Ik kan inderdaad in mijn pauze bellen, zover was ik nog niet Ik ga straks eerst mijn moeder vragen om te vragen hoe het gaat, ze zeiden dat het beter ging maar of dat echt zo is wil ik eerst even weten. Mijn vader is vrij gevoelloos, mijn moeder wat betreft de hond wel gevoelig. En dan aandringen dat ze echt naar de dierenarts moeten gaan. Als ik niet had hoeven werken was ik er naartoe gegaan en in gesprek gegaan met ze en aangeboden om dan zelf te gaan en de kosten te betalen.
Misschien is het beter als je je ouders voorstelt om een ander huisje voor het beestje te zoeken. Er zijn zat dierenliefhebbers die een oude hond opvangen zodat de hond nog een goede oude dag heeft. Als het ze zo weinig kan schelen vinden ze dit misschien een prima idee. Dan kan de hond aan zijn einde komen op het moment dat de natuur dit bepaald heeft, in plaats van aan zijn einde komen door eventuele nalatigheid van mensen. En nee, dit is ECHT niet onaardig bedoeld. Dit is echt niet jouw schuld! Maar dat neemt niet weg dat dit dierenmishandeling is, en al helemaal als je schrijft dat je vader een dure auto heeft en het geld voor de dierenarts waarschijnlijk prima kan missen maar simpelweg besluit het niet te doen omdat hij het gewoon niet nodig vind, bewijst denk ik wel dat hij vast niet zoveel verdriet zal voelen als de hond naar een andere baas gaat. Op deze manier kan je de hond helpen, je ouders misschien helpen en jezelf, want dan weet je dat de hond een goed huisje heeft
Dit is mijn gevoel dus ook, je kan dat gewoon niet maken. Veel liever ga ik het gesprek normaal aan zodat ik tot ze kan doordringen. Mijn ouders geven helaas niet snel toe en dit kost mij echt zoveel stress, dat kan ik niet handelen. Ik zit nu dus op mijn werk en heb echt heel veel te doen, wat met teveel stress gewoon niet goed gaat lukken en dat kan ik tegenover mijn werk weer niet maken...
Ik had aangeboden het beessie over te nemen, dus dat ze bij jullie komt wonen. Zo kunnen je ouders haar nog wel zien maar hebben ze niet de lasten die ze kennelijk negeren/niet willen hebben.. Geld is namelijk niet het probleem, ik lees dat je vader een dure auto heeft. En ja als dat mijn ouders zouden zijn (die overigens al voor een scheet naar de dierenarts gaan) dan had ik de hond naar de dierenarts genomen. Dan maar ruzie over een hond, het zou bij mij een normen en waarden dingetje zijn. Als ze niet eens voor de hond kunnen zorgen.. wat als mijn dochter dan iets heeft? Dan ook maar gewoon laten lijden van de pijn? En ook al zou de hond niks hebben, dan alsnog zou ik iets willen hebben voor de pijn