TS ik heb verder geen tips voor je. Wilde je alleen even zeggen dat ik vind dat je goed gehandeld hebt. En de reacties van dat je de hond van je ouders maar had moeten ontvoeren lijken me weinig reëel. Is lief bedoeld natuurlijk, maar zo werken dingen niet. Dus ik hoop dat je dat een beetje naast je neer kan leggen.
Gisteren aan mijn kinderen gevraagd en die zeiden ook dat het beter ging met haar. Mijn ouders zijn vandaag naar de dierenarts gegaan en hebben pijnstillers en ontstekingsremmers meegekregen, dierenarts kon zo snel niets vinden, maar gaan het wel in de gaten houden. Ik hoop dat het snel beter met haar gaat!
Wat goed dat ze naar de dierenarts zijn gegaan! En verder ben ik het eens met de reactie van iMoeder; ik zou de hond van mijn vader ook niet oppakken en meenemen (hij past niet eens in mijn auto trouwens ) en het enige wat je in mijn ogen kon doen, is wat je hebt gedaan namelijk je zorgen blijven uiten, het in de gaten houden en ze blijven stimuleren om actie te ondernemen. Goed gedaan!
Het eerste dat ik dacht is dat de hond zich niet op zijn gemak voelt. Misschien te leuk bij het logeeradres en moest hij weer wennen thuis. Onze hond doet bij ongemak ook de staart tussen de benen. Ik lees dat de hond weer eet en zelfs kruimeltjes pakt. Eten is een goed teken. Fijn dat het weer beter gaat. Blijft moeilijk om bij een hond te zien wat er precies is. Ik heb trouwens van de dierenarts ooit gehoord dat een hond met veel pijn dit eigenlijk bijna nooit laat zien. Of inderdaad helemaal wegkruipen of doen alsof er niks is.
@Sleepless dank je @bosi333 sinds ze zo was heeft ze telkens wel gegeten, wilde zelfs opdrachten doen voor een koekje. Dat vond ik ook zo raar, ze was echt anders dan normaal maar met sommige dingen ook weer niet. We dachten ook aan artrose (daar dacht mijn moeder eerder al aan want ze hinkt soms) maar een paar weken geleden is ze helemaal doorgelicht en niets wees op artrose en ze was verder in orde. Maar wellicht ergens een ontsteking? We zullen het zien, hoop dat ze nu snel opknapt.
Een stuk beter gelukkig. Ben er niet meer geweest omdat we een weekend weg zijn, ik zie de hond dinsdagochtend weer. Maar ze schijnt weer blij te zijn in huis en lekker opgewekt buiten te lopen, alleen op de terugweg gaat ze langzamer en op een andere manier lopen. Ze denken nu toch aan artrose. Morgen gaat mijn moeder weer bellen of ze de medicijnen op kunnen hogen. Verder moet de hond ongeveer een kilo afvallen dus daar zijn ze ook mee bezig. Maar verder kan je aan artrose niet zoveel doen helaas (mijn man heeft artrose en daar is verder ook niet echt iets aan te doen, je kan wel dingen proberen maar de kans dat het niet werkt is groot).
De hond van mijn ouders had ook artrose en die kreeg daar metacam voor en daar heeft hij nog dikke 2 jaar pijn vrij mee geleefd. Elke morgen de medicatie erin en hup hij was als nieuw
Denk dat mijn ouders ook dit medicijn hebben. Schijn je langere tijd achter elkaar te mogen gebruiken, is pijnstillend, ontstekingsremmend en koortsverlagend.
Nou hup zeggen dat je ouders het aan de hond moeten geven ipv van zelf te nemen Sorry heel flauw maar kon het niet laten. Sorry.
Onze 12 jarige hond kreeg een tijdje geleden ineens een bult naast zijn wang. Zowel de dierenarts als ik dacht gelijk aan kanker.Operatie ingepland. Maar na 2 dagen slinkte de bult en op de dag van operatie was hij weg. Ineens ging hij toen mank lopen. Dat heeft 2 weken geduurd. Maar wel steeds eten en spelen. Alleen in de ochtend mank lopen. Nu is alles weer gewoon en als vanouds. Waarschijnlijk ook een ontsteking geweest. We zijn wel van eten overgestapt...dus misschien was dat het ook wel. Hij werd dik van het andere voer ( Royal Canin, veel te veel tarwe en ander vulmiddel) Op deze leeftijd zijn ze wat gevoeliger en dan zijn veranderingen soms lastiger te verwerken. Misschien is dat met de hond van je ouders ook. Ouder worden komt met gebreken helaas.
Hier precies hetzelfde gehad, ook een nekhernia. Mijn hondje stond inderdaad ook precies hetzelfde als deze hond. Helaas heeft mijn hond het later nog een keer gehad en toen kreeg hij uitval verschijnselen, waardoor ik hem in moest laten slapen.
Ja ik denk ook wel dat het gewoon ouderdom en slijtage is Vanochtend weer even langs geweest en het gaat inderdaad een heel stuk beter met haar Kon geen normale foto nemen Beetje gedraaid zie ik Bekijk bijlage 539424