Nou zul je denken, mooi toch je moet er toch een keer van af. Ze is al zo'n twee weken verkouden en ik vermoed twee doorkomende kiezen. Dus of dat de reden is dat ze geen fles meer wil. Ze begint er heel gulzig aan, maar na 10 cc gooit ze de fles weg. Ze drinkt nog wel wat uit de rietjesbeker, alles bij elkaar zo'n 100 cc denk ik. Ik zit een beetje hoe ik nu het avondritueel moet doen. Normaal is het 16.30 eten, toetje en 18.00 bad, 18.30 fles en dan naar bed. Vanavond heb ik haar om 18.15 toetje gegeven en toen in bad en naar bed. Ze was wel wat huileriger als anders maar ging met speentje wel slapen. Maar ik vond het zelf geen prettig ritueel. Volgens mij ben ik nog meer gehecht aan die fles dan zei haha. Wat zouden jullie doen? Ik zelf voel ermeer voor om ze gewoon te laten eten dan toetje en na het bad nog even mee naar beneden en dan uit de rietjesbeker nog wat melk laten drinken wat ze dan wil. Vind ook dat ze anders niet zo veel vocht binnenkrijgt. Zonder de avondfles zit ze op 550 cc ongeveer.
Onze dochter van 13 maanden krijgt geen avondfles meer. Ze heeft voldoende aan het avondeten en toetje. Gaat daarna in bad en naar bed. Overdag drinkt ze wel voldoende, ze krijgt dan 's morgens en 's middags melk en tussendoor water of roosvicee. Gaat hier prima!
Mijn beide kinderen kregen vanaf een jaar geen avondfles meer. Na het eten kregen ze yoghurt en dan gewoon naar bed.
Hoi hoi Ik vond de avond fles ook altijd o gezellig lekker met de pyama aan knuffen in bed en flesje drinken, Wij hebben ipv de fles een glaasje water gedaan zodat je toch weet dat ze iets extra's binnen krijgt. Warm eten toetje spelen rond 18.30 naar boven pyama aan en verhaaltje water en slapen werkt prima
Misschien wat thee met melk proberen? Onze zoon krijgt voor dat hij op bed gaat nog een flesje thee met melk. Hier heeft hij nog behoefte aan, dus geef hem dat. Verkouden zijn kan een rol spelen. Mijn zoontje is momenteel ook hangerig en eet en drinkt minder als voorheen.
Misschien is ze wat huilerig, omdat ze toch haar momentje met mama mist? Misschien is het wat om haar even voor te lezen voor het slapen gaan....zo heb jij ook nog even een momentje met haar
thee lust ze niet. ZE drinkt wel uit een beker maar dat is vaak maar een paar slokken en niet een hele beker achter elkaar. Het schoot me opeens te binnen dat ik misschien wat rijstebloem er door moet doen, omdat ze ze zich nu steeds verslikt met drinken en met 1 schepje rijstebloem niet. Dat heb ik eerder ook een tijdje gedaan en dat ging goed. Het is niet zozeer dat ik haar perce die fles wil geven. Als ze niet meer wil is het prima. Maar wil het wel zeker weten dat het niet komt door dingen zoals zich niet goed voelen. En ik mis wel even dat intieme fles momentje op de bank. Lastig afscheid nemen van het babyzijn haha
Ik zou gewoon toetje bij het avondeten doen, daar hoort het (vind ik) bij. Als ze al melk krijgt bij ontbijt en lunch is dat wel voldoende hoor!
Het is juist gezonder om een zuivel toetje niet direct na de maaltijd te eten. Waarom eet ze al zo vroeg? Als je direct een toetje geeft na het eten en ze drinkt geen fles, is het wel een erg lange ruk tot de volgende ochtend. Hier eten we geen toetjes na het eten. Na het eten gaat ze in de pyjama en dan krijgt ze nog wat fruit en soms wat sojavla + water en als ze moe wordt tanden poetsen. Op de leeftijd van jou dochter kreeg ze fruit en bv voor het slapen.
Wij geven s'avonds nog een slokje water als ze dat wil. Ik wilde van de avondfles af omdat ze die na het tandenpoetsen kreeg..
Wij zijn vanaf een maand of 11 van der fles af. Ze wou ook zelf niet meer. Ze krijgt nu 2x beker melk tijdens ontbijt en lunch. Verder krijgt ze 1x wickypakje 1beker water rn 1 beker thee. Na het avond eten krijgt ze een toetje. Dan nog even spelen. Om 18.15 gaan we naar boven. In bad. Daarna pyama aan tandenpoetsen. Samen een boekje lezen En dan ligt ze om 19.00 echt in bed. In het begin legde we ook nog een rietjesbeker met water in der bed voorals ze dorst zou hebben. Maar nu in de winter in dat niet nodig
Hier wilde hij met een maand of 13 die fles niet meer. Wij hebben hetzelfde ritueel gehouden, alleen geven dan wat thee of warme gewone melk uit de tuitbeker. Wij eten meestal tussen 17.30 en 18.00. Wij eten eigenlijk nooit een toetje, soms maak ik appelmoes ofzo. Meestal 18.30 douchen en daarna nog wat drinken en rond 19.15 naar bed. Ik vind ook dat je er vroeg eet, dan is het ook lastig om er de hele nacht op te teren zegmaar. Zuivel verdeel ik smorgens in de papfles ( die wil hij overduidelijk wel ) en tussen de middag melk of karnemelk bij zijn broodje.
Wij eten zo vroeg omdat we een melkveebedrijf hebben en mijn man om 17.00 begint te melken. Daarom geef ik het toetje wat later andes is het zo'n lange ruk tot 7.30 de volgende ochtend. Het ging vanmorgen goed, heeft netjes geslapen tot 19.00
Hier wilde hij inderdaad vanaf 14 maanden ook geen avond fles meer. Alleen als hij een keer slecht gegeten heeft 's avonds probeer ik hem nog wel eens een half flesje voor het slapen gaan te geven. Soms wil hij die wel, soms niet. Vanaf dat hij 1 jaar was, dronk hij zo en zo maar een halve avond fles.
17.45/18.00 uur is het hier etenstijd, inclusief toetje, en dan om 19 uur een klein flesje gewone warme melk...vinden we alletwee nog lekker