3 weken geleden kregen wij zo'n telefoontje van "Microsoft", denk dat het de meeste wel bekent is. Mijn vriend nam de eerste keer op en heeft vriendelijk maar duidelijk gezegd niks te willen en weer opgehangen. Een minuut later werden we weer gebeld en kreeg ik een "dreigement" dat we 1000 telefoontjes per dag zouden krijgen. Ik heb gelijk weer opgehangen. De week erop werd ik ineens 3 keer gebeld op 1 ochtend door mensen die zeiden dat ze door ons gebeld zijn ( hadden ze gezien op de nummermelder ) terwijl wij dat niet hebben gedaan. Ik heb gelijk mijn provider gebeld, aantal dingen veranderd en daarna hopen dat het over was. Later die week zijn we nog een aantal keer gebeld door mensen. Ik weer naar mijn provider gebeld maar die zei dat het nog kon zijn van voor de veranderingen die we eerder die week hadden doorgevoerd. Ondertussen kwamen we er ook achter dat onze rekening de afgelopen 2 maanden behoorlijk gestegen was Vorige week zijn we weer 8 keer op 1 dag gebeld door mensen. Weer wachtwoorden e.d. veranderd met m'n provider maar ik zit behoorlijk te balen. Nu weet ik niet of het echt iets met dat "Microsoft" te maken heeft maar dat iemand anders belt via onze lijn is wel duidelijk. Er wordt gelukkig niet gebeld naar stoute nummertjes maar wel naar mensen door heel Nederland, wie weet hoeveel wel niet. En wat mag/kan ik van mijn provider verwachten? Mijn vriend vind dat ze in gebreke zijn en dat ze ons de kans moeten geven om op te zeggen. De provider begon zich vorige week al een beetje in te dekken door te zeggen dat als het ww e.d. veranderen nu niet helpt er bij ons in de computers iets moet zitten wat ww achterhaalt. Ik heb geen idee wat ik moet doen, ik hoop alleen maar dat onze rekening niet weer zo hoog wordt deze maand
je lijn wordt duidelijk afgetapt ofzo, ik zou nogmaals je provider bellen en evt. tijdelijk laten afsluiten en ik zou ook aangifte doen! Misschien kunnen ze achterhalen van waar uit er gebeld wordt.
Trisha: dat stelde de provider ook voor maar kon me ook niet garanderen of het daarmee opgelost zou zijn Het zit em toch in het modem en de codes.
Even een goede virusscan en spyware scanover je pc rammelen? En anders misschien eens 24 uur de modem uit schakelen. Soms zijndie akties het meest effectief.