in bad gaan na 'de daad'?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MaNo, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi dames,
    Misschien een hele rare vraag hoor, maar het zet me wel aan het denken... :rolleyes:
    Mijn moeder vertelde me dat het niet verstandig is om na de daad (of de twee,drie dagen erna) in het ligbad te gaan. Beter zou je dan kunnen douchen. Met het in bad gaan wordt het van binnen weer een beetje 'schoongespoeld' (sorry voor de plastische uitdrukking) en zou dus ook wat zaad eruit kunnen komen... was haar beredenering
    Klopt dit? Of is het gewoon een fabeltje?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    misschien direct na de daad wel...
    maar ik denk dat 2 - 3 dagen niet zo'n probleem is hoor de zaadjes zijn dan zowiezo al een eind op weg lijkt me en dan zou het raar zijn dat ze dan weer terug spoelen...
    maar dat is hoe ik erover denk of het waar is geen idee?

3. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Kwa schoonspoelen klopt dat ja. Maar als je gewent bent om een heet bad te nemen, dan kan dat geloof ik ook weer nadelig zijn. (temperatuurschommelingen)
    Die temperatuurschommelingen zijn ook de reden waarom het verstandig is om de eerste 3 mnd van een zwangerschap niet in de sauna te gaan.

4. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi

Echt schoonspoelen van binnen kan niet hoor: er komt geen water in je baarmoeder, maar allen in je vagina en na een paar uur zijn die zaadjes daar of al lang op weg of dood en dan kan je ze net zo goed wegspoelen ;). Het is idd zo dat heet badderen en saunabezoek niet zo goed is als je al zwanger bent.

groetjes

groetjes

5. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Door samen in bad te gaan kun je ook zwanger worden hoor ;)
    Dus denk niet dat het kwaad kan....

6. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Psies! Nou...Niet direct in bad, maar daarna, lekker comfortabel op ut bedje, haha...
    Inderdaad ook overal gelezen dat een heet bad ook niet goed is voor de zwemmers, maar dat bleek dus wel mee te vallen. Jammergenoeg MK na 8 weken...

7. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    @Kabouter Klus: Ga er maar vanuit dat het toeval is, maar ik heb met ruimt 7 wkn miskraam gehad.

Als schoonspoelen slecht is, vraag ik me af of de zwemmers die je wegspoelt überhaupt wel 'overgekomen' zouden zijn

8. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    ja ik weet het ook niet hoor haha,
    het is denk ik wel een fabeltje. In een heel oud boek (28 jr geleden) dat ik van mijn moeder heb geleend over bevallen enz staat dat je beter 4 wkn voor de bevalling niet in bad kan gaan ivm infectiegevaar etc. Maarja in datzelfde boek staat dat je pas na 10 dgn kunt testen na je NOD dus dat is ook niet helemaal waar.
    Beetje oud boek waarschijnlijk haha

9. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hoe zit dit dan met een uur zwemmen?
    Dan zou dat helemaal slecht zijn.
    Ik denk dat het echt geen kwaad kan.
    Zowel dan hoop ik het graag te horen, ik zwem namelijk elke week 1 uur.

10. Monalisa

Monalisa Lid

14 feb 2008
    26
    0
    0
    Utrecht
    Nee, hoor. Zwemmen kan volgens mij ook geen kwaad. Zoveel mensen zwemmen en dat is juist gezond. Trouwens, het zwembadwater is nooit zo warm als badwater natuurlijk.

Ik heb ook gelezen dat je na de daad eigenlijk gewoon nog even (met de benen omhoog) kan blijven liggen. Vooral als je het 's avonds gedaan hebt, kan je 's morgens met een gerust hart gaan douchen/badderen.

Liefs

Deel Deze Pagina