Met 6 weken sliep Liam alleen maar op de arm... In bed? Ho maar. Kilometers heb ik met hem gelopen want dan was hij rustig. Ik vond het super frustrerend maar ben met hem meegegaan want ik had geen keus... Ben ook bij de osteopaat geweest en dit had wel wat effect en opeens met 17 weken was de onrust over! Super vrolijk, sliep alle slaapjes voortreffelijk in bed en dat is sindsdien niet meer veranderd... Heb niets te klagen. Hij is nu sinds een week van de zantac af en tot nu toe merk ik geen verslechtering. Ik probeer alleen maar te zeggen dat er niet perse iets hoeft te zijn. Zowel Dani als de meeste hier zijn geen arts, wel ervaringsdeskundigen wat zeer nuttig is en dat naast het moederinstinct de mening en de behandeling van artsen erg belangrijk is en dat je ondanks de "horrorverhalen" over artsen je ook vertrouwen mag hebben. Als ik niet de "go with tge flow" mantra had gehad was ik gek geworden.nu zijn zowel mijn zoon en ik best relax geworden. Ik wil dus zeggen dat als een medische oorzaak uitgesloten is (wat je zeker moet doen) dat veel van het gedrag ook past bij de leeftijd en ik Dani een hart onder de riem wilt steken dat als dat het geval is dat het echt echt echt beter gaat worden! Maar eerst de koemelk (of eventueel andere allergieën) laten uitsluiten! Een dieet is trouwens wel een goed idee vind ik
Via de sonde kreeg ze haar voeding (150ml) in een uur. Dat was hier echt de oplossing maar goed dat gaat met borst of fles niet natuurlijk Ik zou borstvoeding met dieet gaan doen, borstvoeding is makkelijker verteerbaar en lekkerder Huilt ze veel of valt dat wel mee?
Ja dan heb je wel een punt, het hoeft niet altijd iets te zijn. En je kan er inderdaad naar beter in mee gaan. Hier huilde ze op een gegeven alleen maar de hele avond (van 18-22), wilde niet drinken, ja om 22:00 een paar slokken en dan sliep ze vervolgens wel goed. Maar overdag sliep ze dus haast niet. Ze stopte 's avonds alleen met huilen als we met haar liepen. Ze viel dan niet in slaap, maar was in ieder geval stil. Maar wekenlang uren achter elkaar met een wakkere baby rondlopen wordt je ook wel knettergek van. Zodra je ging zitten zette ze het weer op een brullen. En niet een beetje huilen. Ben echt wanhopig geweest. Dus op dat punt had iemand niet moeten zeggen 'go with the flow'
Dat snap ik helemaal! Pfff heftig... Hier sliep Liam overdag misschien een uurtje... De rest van de dag alleen maar mopperen, huilen en krijsen. Naast de verborgen reflux was er geen medische oorzaak gevonden dus had ik ook geen andere keuze dan het maar te accepteren en met hem mee te gaan. Maar o o o wat wanhopig was ik af en toe... Kon op een gegeven moment zelf ook alleen maar huilen.... Gelukkig ligt die tijd achter ons en sta ik weer stevig in mijn schoenen...
Pepti kan je idd gewoon geven. Dit kan je het beste naast je eigen dieet geven, zodat je een mogelijk verschil goed merkt. Als je bv en kv geeft zal beide dieet moeten zijn. Dus jij op dieet en kv dieetvoeding. Als je maar een geeft, heeft dat eigenlijk geen nut. Pepti kan je online en apotheek sowieso krijgen, mogelijk ook bij een drogist? (4 jaar terug wel)
Een paar tips: - koop een draagzak/draagdoek, draag je dochter zoveel mogelijk. Daar slaapt ze waarschijnlijk makkelijker en dan heb jij je handen vrij. - laat je dochter op haar buik slapen, probeer het eerst wanneer jij erbij bent. Als je er vertrouwen in hebt en je dochter beter slaapt op haar buik, kan je het ook 's nachts proberen. - Pepti inderdaad en misschien een lactatiekundige of diëtiste inschakelen voor een dieet. Maar zelf naar de supermarkt gaan en alle labels lezen, is ook al een begin. Bijvoorbeeld bij de AH staat alles heel goed aangegeven op de verpakkingen. - Mijn zoontje had niet genoeg aan Omeprazol. Het ging pas beter toen we Nexium kregen, maar dat mocht pas vanaf 5kg. - Een andere fles voor de flesvoeding kan helpen. Hier hielp Dr. Browns heel goed. Sterkte, het is niet tof!
brdankt dames voor de adviezen ed. overdag slapen is hier ook niet aan de orde. continu lopen/wiegen.. op de buik liggen wil ze dus niet, krijsen... @elliepellie heb jij kma destijds uit laten sluiten?
kreunen en die geluidjes doet me ook denken aan verborgen reflux. Maar die baby acné, ik ben een keer bij de osteopaat geweest ivm oa dit en hevige darmkrampen bij mijn dysmature kindje en die keek als eerste naar zijn huid. Die was glad. Ze zei, als het pukkeltjes heeft dan is er iets met de voeding waar je kindje last van heeft. Het klinkt mij als combi...verborgen reflux + KMA. Als je zelf compleet van de melk afstapt eens kijken of dat een deel helpt? voor de reflux hielp hier ranitidine trouwens supergoed..
oja bij reflux kindjes is dragen in een doek of ergonomische draagzak (knie tot knie ondersteuning, Manduca, Tula, of mei tai kan ook ) vaak een uitkomst. Dan zitten ze rechtop en hebben ze er veel minder last van! Zoek maar op facebook : Draagpraat. Daar heb ik een hoop van geleerd..
ik.heb de ah net geplunderd voor melkvrije producten. daar zijn ze nl duidelijk in hun allergenen info. zit alleen nog met vervanging voor koffiemelk. maar anders leer ik het drinken met suiker. donderdag weer naar de KA dan leg ik het nog eens voor. weet iemand ook of de dosis omeprazol verhoogt moet.worden als een kindje.zwaarder wordt?
Voor melk met koken kan je rijstmelk pakken, maar of dat lekker is in je koffie? Of idd zonder 'leren' drinken. Is het een beetje gelukt of loop je nog tegen dingen aan?
op zich hebben ze vrij veel. ik heb het wel echt eerst alleen bij melkvrij gehouden. dus niet soja vrij en dergelijke want zag bijv. op de spagetti dat er soja inzit of bereid met soja? is er nog iets qua toetjes wat wel mag? en neem aan dat qua groente alles mag in blik etc? rijstmelk hebben ze ook bij de ah? kan dit ook voor pannekoeken?
In principe hoef je nu geen rekening te houden met soja, maar ga niet je melkproducten vervangen door sojaproducten. De eiwitten van soja lijken erg op de eiwitten van koemelk waardoor een kruisallergie mogelijk is. Sojalectine schijnt sowieso niet voor problemen te zorgen Kwa toetjes. Fruit, jelly, kookpudding aangemaakt met rijstmelk (ik weet niet zeker of alle soorten mag), waterijs, sorbetijs (zonder soja/koemelk). Ik heb wel eens gehoord toetjes op rijstbasis, maar die heb ik niet gevonden (mogelijk niet goed genoeg gezocht). Groente uit blik kan volgens mij alles wel. Rijstmelk verkopen ze ook bij de ah. Staat vaak bij de langhoudbare melk En ik maakte de pannenkoeken met rijstmelk. Bijna als met gewone melk Kan ook met banaan, spa rood of heb zelfs eens appelsap voorbij zien komen.
Wbt je hoeveelheid bv. Je zou kunnen kolven om te zien of je daadwerkelijk weinig bv hebt of dat het wel genoeg is. Mijn jongste heeft een lichte vorm van verborgen reflux en als hij erg onrustig is werkt de draagdoek heel erg goed. Sterkte ermee, het komt goed. (Al is het nu verschrikkelijk)
Ik snap dat het je tegen houd. Als jij bv geeft en dit koemelk vrijgeeft, maar tegelijkertijd kv die niet geschikt is voor keadieet, heeft het dieet weinig nut. Beetje zonde om dan al wel je energie erin te stoppen. Of je moet het kunnen redden met alleen bv? En kwa hoeveelheid kolven. Sommige kunnen wel makkelijk kolven, maar ik hoor altijd dat de kolfopbrengst minder is dan je kindje daadwerkelijk zou kunnen drinken. Met extra kolven kan je wel je productie ophogen.