Hey beheerders, techneuten en andere computertovenaars, Ik weet dat jullie momenteel druk bezig zijn met het voorbereiden van de migratie. Altijd effe spannend, maar het gaat vast helemaal goed komen. Als de hele site netjes verhuisd is, is het misschien wel de moeite waard om ook een versie voor mobiel internet te maken. De huidige site is te zwaar voor mijn pda, en daar baal ik wel eens van als ik in de metro nog gauw effe een berichtje wil sturen aan een forumvriendinnetje. Als ik de enige ben die ooit probeert via mobiel internet op het forum te komen, dan is het misschien wat teveel moeite. Maar misschien zijn er meer. Ik stem alvast voor mijn eigen voorstel. Groetjes, Belle.
Laten we eerst maar eens kijken hoe de nieuwe layout het mobiel doet. Die is totaal anders van opzet, technisch gezien, en zou dus misschien ook beter moeten kunnen omgaan met mobiele apparaten. Daarna kunnen we altijd nog kijken of er een mouw aan te naaien valt.
Er lijkt toch een aanzienlijk aantal mobiele gebruikers te zien Statistieken waren er niet zo snel van te vinden, maar misschien dat er toch nog naar gekeken kan worden. Misschien van browser veranderen op de mobiel? Sommige browsers sturen de pagina eerst naar hun eigen servers waarna ze verkleint worden voor mobiel gebruik. Zowieso kan ik Opera Mini of Opera Mobile aanraden, dat werkt een stuk beter dan de standaardbrowsers van de meeste telefoons en maakt het al een stuk beter browsebaar *kort testje op mijn vrij oude SE K800i van Opera Mini 4.1 geeft als uitkomst vrij zware pagina's (deze pagina is 72 kb) maar de pagina is zonder horizontaal scrollen leesbaar. Inloggen en reageren is inderdaad een heel ander verhaal. Probeer het eens, tis gratis en Nederlandstalig. Download doe je door http://www.operamini.com/ te bezoeken op je telefoon.
@Bas: ik heb een telefoon met windows mobile... en heb ook wel eens ingelogd... maar ik hoop dat met nieuwe structuur het beter te laden is... Makkelijker bijna is een site zonder design... want dat blijft lastig laden
Hehehe, dat mag ik niet van mijn inwonende MCITP. Mijn mobiel maakt onderdeel uit van de testomgeving hier thuis, dus ik zit vast aan Windows Mobile.