Beste dames, Een beetje een oppervlakkig 'probleem' maar ik merk dat ik er mee zit: Ik geef nu al 1 jaar borstvoeding. Tijdens de zwangerschap zijn mijn borsten bijna 2 cups gegroeid. Na de kraamperiode toen mijn borstvoeding goed op gang en gereguleerd was ging ik al snel terug naar mijn 'normale' maat. Maar sindsdien zijn mijn borsten steeds meer gaan krimpen.. Omdat ik ook wat kilo's ben kwijt geraakt vond ik het niet meer dan normaal (leuk is anders) en had ik er vrede mee. Maar ik ben nu al 4 maanden stabiel in gewicht en toch zijn de laatste anderhalve maand mijn borsten nog 1 cup gekrompen en zien ze er niet uit. Nu ben ik wel in voedingen gaan minderen..maar toch.. Ik vraag me af wat er van over blijft als ik helemaal klaar ben met borstvoeding en hoe dit gaat bij een eventuele tweede. Ook vraag ik mij af als je zwanger wordt terwijl je nummer 1 nog voed of je na de bevalling van nummer 2 dan weer stuwing en opgezette borsten krijgt of dat ze gewoon 'normaal' blijven omdat je al bv gaf voor de bevalling. Groetjes
Na een bevalling heb je altijd stuwing, voordeel van tandemen is dat je een groot kind bij de hand hebt dat het lekker bij je kan wegdrinken. Als je gewicht verliest, dan gaat dat ook bij je borsten weg. Stop je met voeden, of minder je, dan gaat een deel van het klierweefsel slinken om plaats te maken voor vetweefsel. Daar kan wat tijd overheen gaan.
Bij beide kinderen had ik meteen na het stoppen met bv slappe hangende borsten, maar na een mnd of 2-3 herstelde zich dat weer en werden ze weer voller... Ik hield n maatje groter dan voor de bv...