Mijn dochtertje leeft helemaal op als we de natuur in gaan. Strand/bos/duin vooral. Takjes zoeken die bewaard moeten, eindeloos in zee springen, thuis nog dagenlang bomen tekenen, dat niveau. Gelukkig wil ze ook graag de stad in (mooie dingen kijken noemt ze dat) maar daar is ze nooit zo enorm vol van...Je zou bijna gaan verhuizen. Mensen die dit herkennen ? En heb je daar wat mee gedaan?
Absoluut het bos en alles met water. Van een strandje tot aan een beekje. Hij bloeit helemaal op en je ziet zn lijf ontspannen. Niet dat hij nou altijd gestresst is hoor Dus we gaan zo vaak mogelijk naar het bos. En bij water staan we altijd even stil, zoals een rivier of een beek. En bij een fontein mag hij altijd even kijken bij het wandelen. We hebben een watertafel waar hi graag mee speelt en daarnaast hebben we een plankje waar we in de herst mooie spullen uit het bos meenemen. Kan hij nagenieten. Maar als ik hem vraag waar hij het liefst is zegt hij: THUIS. Prachtig
Mijn dochter leeft ook helemaal op in de natuur. Thuis zijn vindt ze fijn maar als ze weet dat we naar buiten gaan dan moet dat ook gelijk gebeuren. Wij hebben heel vlakbij een vrij groot park waar ze graag loopt. Ze kan dan ook rustig een tijd met haar hoofd naar de lucht gekanteld (dat klinkt raar) gaan staan kijken. Dus dat ze naar de bladeren van de bomen kijkt waar het licht doorheen komt . De stad vindt ze ook wel leuk maar veel minder leuk dan de natuur. Teveel prikkels denk ik. Als ik haar de kans zou geven zou ze de hele dag buiten in een bos kunnen zijn. Ik vind het heerlijk Wat bedoel je eigenlijk met je vraag of mensen er iets mee gedaan hebben? Als in verhuizen? Woon jij op een plek waar je wat verder moet voordat je de natuur in komt? Wij wonen gelukkig in een gebied met veel natuur .(helaas geen strand! Dat wil ik haar zo graag laten zien)
Wij wonen in Amsterdam. Wel dichtbij parken, maar dat is duidelijk niet hetzelfde, ook niet qua luchtkwaliteit. Ze heeft na een paar uur park ook nooit van die rode wangen bijvoorbeeld. Ik vraag me wel eens af of het niet fijner opgroeien zou zijn ergens richting kust. Inschrijfdeadline voor basisschool nadert ook Maar ik ken b.v. ook mensen die elk weekend naar een vakantiehuisje buiten de stad gaan, ook nog een optie.
Hier ook het bos en het park en open vlaktes waar hij uren rond kan rennen! Ook de stad vind hij geweldig, hij heeft veel prikkels nodig. Een dagje thuis zijn vindt hij dus helemaal niks.
Uk is overal voor in maar moet het niet te druk zijn. Hij is al enthousiast als hij buiten slakken ziet. Een kort tripje naar de winkel liep in eens uit tot een hele lange trip. We zagen ruim 60 slakken onderweg!
Hier ook echt een buitenkind. Maakt niet uit of het in het bos, op het strand, het park of in de stad is.. Als ze maar buiten is.
Hier ook een buitenkind! En zo hebben we afgelopen vakantie gemerkt, is ze op het strand helemaal in haar element. Ze liep te dansen en te zingen, nog zo lekker vrij en ongegeneerd, heerlijk! Maar ook het bos vindt ze fijn en sowieso lekker buiten in de tuin. Het heeft ook met kunnen bewegen te maken. Het is een erg beweeglijk kind en binnen heeft dat gewoon zn beperkingen. Sommige dingen mogen niet of we vragen haar wat rustiger te doen. Buiten hoeft dat niet, kan ze lekker haar gang gaan. In een indoor speeltuin hoor je haar dus ook niet. Oh lees nu de titel pas goed, ze is net kleuter En de jongste is een bijna peuter die heeft het iets minder, maar is ook erg graag buiten en mag graag gewoon lekker vrij rondlopen, ontdekken.
Mijn zoon op een voetbal veld haha hij is graag buiten en speelt ook graag voetbal op de straat met zijn vriendjes Mijn dochter voelt zich fijn buiten maar is ook graag creatief bezig en knutselt en tekent veel, Mijn derde in een speeltuin in een bos ... Alles waar ze vrij rond kan lopen zonder papa en mama in een straal van 5 meter te hebben Mijn vierde nog geen idee haha, die hobbelt gewoon nog mee Maar de oudste drie zijn allemaal het allerliefste in het Zwembad, ze zijn dol op zwemmen en kunnen er letterlijk de hele dag in vermaken. Buiten bad binnenbad natuur water dat maakt niet uit.
Op de boot en in het water zijn vindt mijn zoontje geweldig. Daar kan hij zich de hele dag mee vermaken. Ik kan niet wachten tot hij zijn zwemdiploma heeft
Zoon is gek op water en zand, hier voelt hij zich echt fijn en kan hij zich enorm uitleven. Wij hebben om de hoek een park met zand en waterpompen, ideaal dus! Zelfs wanneer het regent wil hij erheen, maar hij zit ook erg graag in een binnenspeeltuin waar we een abonnement op hebben. Strand ook helemaal verzot op. Mijn moeder woont in Zandvoort, dus ook daar zijn we regelmatig te vinden 😊
Het bos! We wonen op 5 minuten lopen, heerlijk. Het strand en de zee zijn we nog nooit geweest, dat wordt wel eens tijd eigenlijk
Overal waar water is. In bad/douche, in het zwembad of op het strand. Hier een echte waterrat. Hoe vervelend hij ook soms kan zijn, in/met water kan hij zich uren vermaken. Hier ook t geluk dat opa en oma ongeveer achter de duinen wonen.
Hier ook een echt buitenkind. Ze roept de hele dag 'buiten buiten'' en ook een echte waterrat. Bad en bos, haar favoriete woorden Wat we eraan doen? We wonen vlakbij het bos en willen verhuizen maar blijven (ondanks dat de huizen hier duurder zijn ) toch vlakbij het bos wonen. Ik zou het zelf ook voor geen goud willen missen en mijn dochter ook niet
Jongste wordt helemaal blij van water. Dan maakt het niet uit of dat de zee is een riviertje of sloot. Zijn lievelingsdieren zijn vissen en eendjes. Oudste is meer een stadsmens. Maar ondanks zijn protesten als we de natuur in gaan, zie je hem toch genieten.
In de buurt van dieren! We hebben thuis kippen, een kat en een konijn en ze genieten er beiden echt van. je kunt Y ook niet blijer maken dan met een tripje naar de kinderboerderij, dierentuin of de boerderij naast mijn ouders. Ze is bang voor heel veel (springkussens, draaimolens), maar ze durft gewoon op een echt paard, voert zonder problemen de karpers uit haar hand en geeft de koeien een zoen als ze weer weg gaat.