Beetje vage omschrijving, maar zal het uitleggen; Mn meisje slaapt steeds 3 kwartier of 5 kwartier en wordt dan standaard wakker. Ze is dan nog niet fit want als je haar er dan uit haalt is ze na een kwartier mopperig. Ik geef haar dus na het wakker worden een speentje en dan valt ze haast meteen weer in slaap. Maar ik moet haar dus wel een speentje geven... als ik dat niet doe dan huilt ze zichzelf echt goed wakker en krijg ik haar daarna niet meer in slaap. Nadat ze om acht uur savonds in slaap valt voor de nacht, slaapt ze wel zonder hulp de hele nacht door Wanneer gaat ze zelf zonder hulp die slaapcyclussen doorpakken? Moet ik haar die speen niet meer aanbieden? Zou ze er zo aan gewend raken?
Mijn ervaring is dat dit vanzelf overging. De jongste had ook altijd erg korte slaapjes, als ze al sliep. Het was dan idd vaak 1 slaapcyclus van 3 kwartier, om vervolgens met een vermoeide baby op de arm de rest van de tijd 'door te komen' tot de volgende voeding, waarna ze weer even sliep, en het zich weer herhaalde. 's Nachts sliep ze hier ook altijd goed. Bij ongeveer 3,5/4 maand ging ze zich sneller ontwikkelen, kon ze zich beter vermaken en werden de slaapjes steeds langer. Nu slaapt ze heerlijk uren achtereen. En dit hoor ik veel vaker, dus de kans is groot dat het bij jouw kleine op korte termijn ook een stuk beter zal gaan.
Hoi, Vanaf ongeveer 17 weken deed mijn zoon altijd maar slaapjes van drie kwartier. Sinds afgelopen week ( nu 28 weken) slaapt hij ineens weer langer! S'nachts gaat het tot nu toe altijd goed! Ik gaf ook altijd de speen, maar dat hielp niet altijd. Geen tips voor je, maar zoals je leest gaat het vanzelf weer over!
Mmm... hopelijk heeft het met meer activiteit te maken? Ik vind helaas 17 weken leuker klinken dan pas bij 28 weken, hahaha! Dus laten we hopen op die 17 weken al zie ik dat binnen ene paar dagen nog niet gebeuren Maar het heeft geen nadelig effect dat ik haar "help" bv speentje?
dnek niet dat het een nadelig effect heeft, ze heeft nou eenmaal het speentje voor de zuigbehofte...omdat ze wakker wordt heeft ze die behoefte weer...maar kan het speentje nog niet zelf pakken natuurlijk... mijn zoontje hielp ik ook vaak en naarmate hij ouder werd pakte jij zn dutje zelf door... heeft zn speentje met 8 mnd zelf afgeleerd omdat hij toen voor het eeerst verkouden wa sne niet kon slapen metd at ding...sindsien heeft ie em nooti meer gehad...dus tja... sommige kindjes worden wakker en gaan zoeken en vinden hun duim, dna beter even het speentje geven...ik probeer het vaak voordat hij ehct wakker werd al tegeven...dus na 40 min zeg maar stiekem geven, vaak pakte hij het dna automatisch...en wer die niet ehct wakker
Hmm hier is ze als sinds 2 maand defintief over naar 3 keer per dag een slaapje van 45-60 minuten, heb me er bij neer gelegd dat het nooit meer zal worden. maar ze is er ook prima onder hoor.
ja, als ze eer gewoon vrolijk bij is zou ik zeggen: laten zo!! Maar mijn meisje heeft t echt nog nodig, ook al lacht ze me tegemoet, als ik haar t speentje geef is ze weer zo vertrokken, ook zo vaak de mist in gegaan dat ik haar eruit haalde maar dat ze na 10 minuten alweer mo was... Nu doe ik het dus steeds zo en slaapt ze meestal weer 1 cyclus verder, heel soms 2, maar als ze echt uitgerust is merk je dat wel dan spuugt ze de speen uit en blijft ze maar lachen, alsof ze wil zeggen: haal me er maar uit!! Fijn dat dat speentje geen kwaad zou kunnen, ze sabbelt wel eens op dr hand dus wieweet vervangt ze m ooit voor de duim, maar haar slaapzak is nu iets te lang om dr handje te kunnen pakken hopelijk pakt ze het doorslapen gewoon straks op en leren we de speen dan wel af. ik vind het nu ook zielig om haar iets af te nemen wat ze schijnbaar erg prettig vind en wat ook nog goed helpt!
ja hier hielp het speentj ein het begin vooral als troost..bij pijn van krampjes, maagzuur etc...dus vond het toen ook zo zielig om al af te moeten lerne, dat komt wel dahct ik...dus ja ik zou het zo laten, en hopen dat ze wat dieper gaat slapen..zodat ze gewoon te moe is om na 1 cyclus wakker te wordne voor het speentje...
Wij hebben de slaapjes overdag langer gekregen mbv Ria Blom's methode. En dat ging niet over laten huilen, maar over langer zelf rust pakken overdag, dus langer doorslapen. Misschien is het ook iets voor jullie?
Ik ben 1 en al oor Hoe doe je dat meer rust pakken overdag? We beperken de uitstapjes maar naar 1 keer per dag en dan meestal alleen even mn zoontje halen bij de opvang dus maar 1 uur weg en dat plan ik in dr wakkere uurtje. En verder doe ik alles al in vaste volgorde: wakker worden, spelen, voor etenstijd verschonen, voeden, knuffelen, even in de box en naar bed etc.
Hier ook de eerste 4 maanden regelmatig even een speen brengen, vaak na de eerste 3 kwartier. Inmiddels slaapt Jesse smorgen en smiddags 2 uur achter elkaar. Heel soms vraagt hij nog om een speen. Hier ging het over toen hij veel actiever werd overdag. Wij doen hier ook aan rust en regelmaat. En Jesse is een tijdje ingebakerd geweest wat hem veel rust gaf en er voor zorgde dat hij een goed ritme kreeg. In het begin weinig prikkels, maar ik ben er inmiddels achter dat hij nu juist meer prikkels nodig heeft.
Hoe je je meisje langer kan laten slapen weet ik niet (ik heb zelf ook zo'n exemplaar dat standaard na 3 kwartier wakker wordt) Maar deze lijkt me in ieder geval makkelijk op te lossen: mouwtje omslaan! Doe ik hier ook.