Hi maantje, We zijn vandaag bij een kinderarts /neonatoloog in het ziekenhuis geweest. Het was haar idee die pepti. Ze zei dat ze dit graag eerst wilde uitproberen en daarna misschien zelfs over paar maandjes weer terug proberen te gaan op standaard voeding. Ze is namelijk niet geheel overtuigd van de kma. We gaan het zien! Deze kinderarts is wel echt iemand die ik vertrouw, ze heeft de hele ziekenhuis periode van mijn dochter begeleid en zou niet weten wat ik zonder haar moest! Volgende week ga ik op aanraden van een goede vriendin naar een biologische geneeskundige. Die kunnen op een vriendelijke manier controleren of je kindje een allergie heeft. Ben daar erg benieuwd naar!
Hi! Jazeker heb ik je reactie gelezen en inderdaad alle leefregels hebben we bij de 1e tekenen van reflux al ingezet. Ik ben inderdaad al gestopt met sab simplex. Kennelijk helpt het niet dus waarom nog geven. . Al die andere middeltjes laat ik ook lekker staan. We geven de pepti even de kans, soms is hij na de fles bijzonder relaxed maar soms zoals nu weer kraamperiode en ellendig. Maar iig niet meer bij iedere fles! Die middeltjes voor z'n ontlasting zijn voorgeschreven door onze kinderarts/neonatoloog. Soms moet je een kleine dosering van iets geven wat je eigenlijk nog niet aan z'n ukkie wil geven maar de klacht is soms erger. Ik heb tijdens ons verblijf op de nicu veel gezien wat kleine neonaatjes toegediend kregen. Zolang het in kleine doseringen word gegevens is het echt therapeutisch. Maar toen ik merkte dat het geen verschil maakte (paar daagjes) ben ik er gelijk mee gestopt. Dat forlax laten we nu ook even in de kast staan nu we met pepti zijn begonnen. We hopen dat over paar daagjes de voeding is aangeslagen. Anders ga ik echt terug naar de basis en dat is standaard 1 met vleugje jhbpm. Dat ranitidine werkt wel redelijk denk ik. Ik heb vandaag met de kinderarts nexium besproken. Ze was daar juist weer geen fan van dus we houden het bij ranitidine. Het enige positieve wat ik vandaag heb geleerd is dat ons kleine mannetje na 4 maandjes echt van z'n krampjes af is en met een half jaar de reflux al stuk minder zal zijn door het meer rechtop zitten enzo. We gaan het zien! We moeten volhouden en ben bang dat dit de komende tijd met een lach maar ook met veel tranen zal gaan..
Als florlax nodig is zou ik dat wel blijven geven, maar dt kan jij beter zelf beoordelen. Pepti heeft niet 'een paar daagjes' nodig. Ik weet niet wat jij daaronder verstaat, ik versta daar een dag of 2 a 3 max 4 dagen onder. Echter elke wijziging heeft (minimaal) 2 weken nodig. Tenzij je het nu dus al 1,5 week geeft? Dus als je met 3 dagen geen verschil ervaart zegt dit nog niets. Als je met 2 weken duidelijk geen verschil merkt, dan kun je terug naar standaard voeding. Heeft de ka ook uitgelegd waarom zij daar geen 'fan' van was? (En blijkbaar wel van ranitidine?) Geef je de maximale dosis ranitidine?
Hi, Onze zoon reageerde altijd erg alarmerend na de fles. Nu hij pepti krijgt merkte ik na de 1e fles al een verschil. Hij viel over mijn schouder in slaap! Dat heeft hij nog nooit gedaan! Dit is nu een paar flesjes pepti voorgekomen. Ook een paar flesjes same old gekrijs hoor. Daarom zei ik we kijken het een paar daagjes aan en dan kan ik voor mezelf al wel een conclusie trekken. Helemaal mee eens en van plan om deze voeding langer te geven dan een paar daagjes hoor Zelfs al zou hij geen Kma hebben werd mij verteld is dit een fijne voeding voor kindjes met een pijnlijk buikje. Maar de ka zei wel dat ze over een maandje of 2 wil proberen standaard voeding te herintroduceren. Want zij en ik ook zijn nog niet helemaal overtuigd van Kma. Nee ze was erg resoluut in haar besluit geen nexium voor te schrijven. Ranitidine krijgt Roan. En om heeeeel eerlijk te zijn vertrouw ik haar zo erg dat ze vast een juiste keuze maakt voor mijn kindje. Zij is nogal van outside the box en dat heeft het leven van mijn dochter gered. Overdrijf niet hoor! Volgende week heb ik een afspraak bij een praktijk voor biologische geneeswijze. Mijn vriendin is hier erg enthousiast over en dus ga ik ook maar. Ze kunnen dan terwijl je kindje slaapt wat testjes doen die geen zeer doen maar een overgevoeligheid triggeren en dus uitsluitsel kan geven. Ik ben erg benieuwd wat daar uit komt! Het kan me niet schelen wat ik ervoor moet doen als m'n mannetje maar over niet al te lang een blije baby word. Ik kan niet wachten om liefdevol te kunnen keutelen met hem en niet gestrest oei oei oei rond lopen als een kip zonder kop wat kan ik voor hem doen!? Waarom krijst hij zo? M'n hart breekt iedere keer!
Maar waarom is ze zo tegen nexium? Kon ze dat onderbouwen? Mijn 1e ka schreef nexium voor met de mededeling "we gaan niet iets proberen wat misschien kan helpen, ik geef je iets waarvan ik weet dat het helpt". Dit deed ze nav de ervaringen uit het wkz (kinderziekenhuis in utrecht) en hun goede ervaringen. Mijn 2e ka, bij de jongste, schreef ook ranitidine voor. Prima, proberen we. Na geruime tijd proberen, even werken, niet goed werken, ophogen, even werken, niet meer werken ophogen etc etc heb ik gevraagd om nexium. Deze ka zei; "denk je nou echt dat dit beter gaat werken? Nexium werkt niet beter dan ranitidine. Dit is het meest haalbare wat je gaat krijgen" Het meest haalbare was nog steeds een huilbaby! Dus ik heb aangegeven dat ik goede ervaringen had met nexium en dit graag wou proberen. In een lagere dosis dan bij de oudste voorgeschreven gekregen en we hadden een zeer tevreden baby, die nauwelijks huilde! Later ka uit umcg en die gaf dezelfde soort reactie als de 1e ka. Sommige artsen zijn heel goed, maar hebben met een bepaald middel goede ervaringen en wijken daarom er niet van af. Het is jouw keuze, maar in mijn ogen door het niet te proberen kan je de kans laten liggen in een tevreden baby. Google eens op ervaringen met ranitidine. Googe eens op ervaringen met nexium. Heb ik zelf ook 2 jaar terug gedaan. Veel negatieve ervaringen over ranitadine en heel veel positieve over nexium. Met betrekking tot de pepti. Meestal lees je wel constante reacties. Dus vrij snel goed en geen reactie meer met evt erna wel weer klachten, of helemaal geen verbetering.
Ik heb gemaild met de kinderarts en de huisarts gebeld. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Ik weet ook wel dat dit zo niet werkt.. zeker niet na z'n nacht
De kinderarts is vrij vandaag en de huisarts heeft geen tijd ik ben echt op het einde van m'n Latijn nu
Hoi Lala, wij hebben al eerder met elkaar gesproken. Wat vervelend dat het nu nog steeds niet beter gaat! Ik zou sowieso denken aan reflux. En ik zie ook dat hij erg veel voeding krijgt. Mijn zoontje kreeg ook te veel en dat was, volgens de kinderarts, de oorzaak van dat vele huilen.. Pijn dus. Hij is nu bijna 6kg en krijgt 6x120 en 1x135 en dat gaat super! Ook heb ik nu rituelen bij het uit bed halen en in bed leggen. Daar had hij blijkbaar echt behoefte aan. Ik overvoedde mijn zoon dus. Terwijl het cb zei dat het wel veel was maar niet erg. Ik moest dus wel afbouwen, en dat is even zielig.. Maar zoals ik al zei.. Het gaat nu super! Ik hoop voor je dat het nu echt snel beter zal gaan en dat jullie eindelijk eens kunnen gaan genieten!
Hey! Ja hij krijgt deze hoeveelheid voeding al een poosje en de kinderarts vond dat ik zodra hij 6 kg was alweer omhoog mocht met voeding en als het lukt zelfs al naar 5 flessen.. ik moet het nog echt even goed met haar bespreken hoor! Morgen belt ze mij en gaan we het erover hebben en ook over nexium want daar hoor en lees ik steeds meer goede verhalen over. De assistente van de huisarts zei dat de huisarts dit niet mocht voorschrijven... zucht! Zo vermoeiend. Ik heb vandaag ook besloten naar een andere huisarts over te stappen want die van mij lijkt me niet serieus te nemen en last me behoorlijk in de kou staan. Zo nu en dan wil hij receptje uitschrijven en een verwijsbrief schrijven.. verder heb ik niet veel aan die man! Liefs
Als een ka zegt "je moet met -10 naakt in het water springen en 10 minuten erin blijven", spring je dan zonder na te denken in dat water? Beetje flauw misschien, want nee natuurlijk doe je dat niet Maar je hemelt een ka wel volledig op en wilt alles met haar bespreken, ookal geeft ze het advies om tegen een van de hoofdregels, leefregels, bij reflux in te gaan. Geef zoveel mogelijk kleine flesjes om de druk te minimaliseren. Het is jouw kind, jij bent zijn moeder. Als jij 10x 60/2 wilt geven dan is dat jouw keuze, als jij 5x 120/4 wilt geven is dat nog steeds jouw keuze. Een baby groeit op de totale voeding per 24 uur, niet specifiek op grote flessen. Of jij nu 6x 120/4 (= 24 schepjes) geeft of 4x 180/6 (= ook 24 schepjes), dat maakt niets uit. Kwa totale voeding. Maar wel voor jouw zoontje en zijn maag. Als je dit advies opvolgt is de kans groot dat de problemen verergeren. Ik vind het echt heel vervelend voor je dat ze vandaag vrij was en dat de ha niets wil doen. Ik hoop echt dat je binnenkort de oplossing vind.
Tja wat wil je als deze kinderarts je dochter heeft gered? Altijd voor je klaar staat en je zelfs midden in de nacht als ze toevallig wakker is nog een maaltje terug stuurt. Als ze mij zegt in m'n naakie tijdens volle maan met m'n kindje een hippie dans te doen als oplossing zou ik het nog doen ja! Haha tja dat vertrouwen heeft ze niet voor niets verdient hoor hihi Maar ze heeft onze zoon gezien en het is een flink sterk kereltje dus ik vind haar advies van langzaam ophogen ook niet erg. Het feit dat we niet meer vaker kleine flesjes gaan geven is omdat hij zijn rust/slaap momenten ook hard nodig heeft. Maar mijn gevoel zegt te blijven bij 2x 165ml en 4x 135ml. Nu hij aan de pepti is moet ik zeggen is hij stukke relaxter! Hij spuugt ook nog minder dan eerst! Soms z'n beetje wat uit z'n mondje loopt na een flinke boer maar thats it. Er is al zoveel veranderd nu moet het even stabiel blijven. Ik heb volgende week een afspraak bij een biologische geneeswijze praktijk. Ze doen aan resornatietherapie ofzoiets. Ik ben behoorlijk sceptisch maar sta ervoor open. Ik ben benieuwd wat ze over hem zeggen!