Mijn zoon heeft vaak de hik (zo 3 keer per dag), verslikt zich bij de helft van de voedingen wel een keer. Krabt zichzelf tijdens het drinken in zijn gezicht. En gaat steeds meer huilen overdag, erg onrustig. Zit onder de velletjes (droge huid) Nu 4 weken oud. Hij heeft verborgen reflux maar twijfel ook aan KMA maar hij heeft wel 3 gewone gele poepluiers per dag en kan ook niet echt eczeem herkennen. Zijn ooglid is weleens wat dikker maar de volgende voeding kan het weer weg zijn. Herkennen jullie deze klachten en had jullie zoon ook KMA?
Eerlijk? Ik herken (op die velletjes na) al die dingen bij mijn dochter maar heeft geen KMA. Of reflux.
Verslikken klinkt alsof de voeding te snel gaat en daar zou de hik ook mee temaken kunnen hebben. Dit klinkt meer als refluxklachten dan als kea klachten
Mijn zoontje heeft koemelkallergie, maar ik herken niet veel. Of het was in heftigere mate aanwezig. Verslikken was hier geen symptoom. Mijn zoontje wilde niet meer drinken, duidelijk pijn, veel huilen (hele dag), eczeem, overgeven na de voeding (geen mondje maar hele golven) en diarree.
Hoi ik herken wel wat klachten mijn zoontje heeft verborgen reflux. Ik dacht ook eerst aan kma en soms nog steeds ondat ie ook last heeft van eczeem.. maar voor het spugen en hikken.. ik ben ook rond de 4 weken begonnen met nutriton door de voeding (johannes brood pitmeel) ik moet zeggen dat wel helpt tegen het spugen en het hikken. Ik heb nu wel een hormoonzalf gekregen voor ze schouders omdat het egt korsten waren zo zielig! Het is wel zo dat ikzelf ook eczeem heb gehad en hooikoorts dus dan kan het ook erfelijk zijn ipv kma.. ik gebruikte trouwens ook de dr brown level 1 speen en met verdikking erin
Onze jongste zoon heeft ook KMA zonder eczeem of luchtwegklachten. Wel had hij verschrikkelijk kramp en moeite met de ontlasting. Huilde ook heeeel veel overdag. Helaas toen 's nachts ook steeds meer onrust. Onrust kan ook van teveel prikkels komen of reflux. De hik klinkt idd meer als reflux.
1 kind met kea wat alleen extreme krampen kreeg. 1 kind met kea wat alleen verschrikkelijke diarree kreeg en hierdoor luieruitslag (lees als blaren die kapot gingen en zijn hele billen kapot lagen) En ken meer kindjes die maar 1 symptoom hebben/hadden, dus wat jij zegt hoeft niet. Onze ka zei; Met kea hebben de kindjes 2 van de 3 symptomen: - luchtwegklachten - maag/darmklachten - huidklachten. En toch heb ik 2 kindjes die maar 1 symptoom hebben. @ts, ookal duurt de fles 15-20 minuten, verslikken betekend vaak dat de voeding toch te snel gaat. Mogelijk een prematuurspeen proberen?
2 kids met KMA en reflux, maar klinkt meer als reflux, en niet als KMA ( gelukkig! ) Miss keer langs huisarts? Velletjes is de vervelling van de baby, sommige hebben daar heel veel last van. Mijn oudste niet gehad, jongste was ook zo'n lekkere verteller...dat hoort er gewoon bij!
Nou... Mijn zoon kreeg velletjes, heel veel huilen en obstipatie! Uitslag hoeft zeker niet altijd! En mijn zoon wilde juist heel veel drinken!
Ik herken de klachten, vooral de onrust. Huilerig na de voeding, huilerig in slaap vallen en dan huilerig snel weer wakker. Wij zagen daarbij wel ook veranderingen in de huid (beetje rode, bobbelige huid op de wangen en later in z'n nek) en groene ontlasting. Daarbij spuugde de oudste wel, maar de jongste twee veel minder. De jongste moest wel vaak slikken en huilen, je zag dat het wel omhoog kwam maar hij spuugde het niet uit. Je kunt het gewoon proberen. Geef je BV? Dan haal je gewoon zelf alle melk, ei en noten uit je voeding (alledrie, om zeker te zijn) en kijk je of het helpt. Daarna kun je uitproberen of je een van de drie weer kunt introduceren. Maar eerst even goed kijken of het wel resultaat heeft, en ook echt goed alles uit je voeding halen (dus goed pakjes lezen, vooral melk zit echt óveral in, helaas..).
Als je borstvoeding geeft zou ik ook aanraden soja uit je dieet te schrappen. Helaas reageren veel kindjes met koemelkallergie ook op soja. Ik heb ruim een jaar op dieet gestaan om mijn zoontje koemelkvrije moedermelk te geven, zonder melk, ei en soja.