Wat is er mis met afdankertjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leeuwtje83, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Als je ziet waar mijn schoonmoeder mee aan komt zetten.. dan is een verschil van 15 jaar niets hoor :p

2. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    ik zou wel moeite hebben met rompers met vlekken. als ik die er niet met Biotex uitkrijg, dan gooi ik ze weg als hij eruit gegroeid is. Dan koop ik bij een 2e kindje liever nog een rompertje nieuw bij de Zeeman.

Maar ik heb ook veel rompers gekregen die misschien nu al 3e/4e hands zijn, maar nog prima (mss de print een beetje verwassen) en dat vind ik geen enkel probleem, maar echt vlekken...nee

Ik koop verder veel 2e hands kleding of goedkope kleding en dat mag dan ook helemaal afgedragen worden, geen probleem (lekker spugen poepen enz. haha). alles wat nog mooi en/of goed is dat wordt bewaard.

Heb nu al dozen uitgesorteerde kleding op zolder staan haha eventueel voor een 2e kindje (zul je zien dat het ooit een meisje wordt haha :D)

3. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het helemaal eens met TS, ik bewaar kleding van mijn oudste voor mijn jongste, zit 3 jaar tussen. Doodzonde om het weg te gooien want ze groeien er zo snel uit, soms heb je iets gekocht en dan kunnen ze het een paar weken later al niet meer aan.

Ook rompertjes met vlekken zou ik bewaren, alleen die heb ik niet, ik kan denk ik heel goed wassen of ik heb erg schone kinderen :D

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier krijgt de tweede indien een jongetje echt nog wel wat kleding van zijn oudere broer aan. Zelfde seizoen, alleen vanaf maat 68 zijn de broeken foetsie, want die kroop onze oudste allemaal kapot (ruwe tegelvloer binnen..). Ook de rompers gaan gewoon over naar ukkie nummer 2.

Volgens mij gaat het er ook meer over hoe snel je kleding bij je eerste kind al weggooit.. natuurlijk gingen rompers hier ook meteen in het water zodat de kans het grootst was dat de vlek er nog uit zou gaan.. maar na een goede wasbeurt kreeg onze zoon ze dan gewoon weer aan hoor. En dan zouden ze nu te vies zijn voor ons tweede kindje? Beetje rare kronkel als je het mij vraagt. En of ze nou van de HEMA, Zeeman of een duur merk zijn, 99 cent voor 3 uur gedragen vind ik echt teveel... En tja, ik draag zelf alleen zwarte slips.. dus wellicht dat daar ook nog wel een vlekje inzit, dus in die zin geen onderscheid tussen mij en mijn kinderen!

Bovenkleding is dan toch wat anders. Maar ook daar geldt, alles waarvan ik vond dat mijn zoontje het nog kon dragen, is goed genoeg voor eventueel tweede mannetje..

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha, nou ik heb natuurlijk geen kleding meer van de oudste (behalve het eerste pakje natuurlijk) maar ik had destijds echt hele leuke truitjes bij de Hema gekocht. Een witte, donkerblauwe en een appelgroene (dat ik dat nog weet he? :D) in mt 86. met bij ieder truitje een beestje (hondje beertje kikker) en die zouden nu nog prima kunnen hoor, maar die zijn naar mijn neefje gegaan destijds. En spijkerbroekjes, overhemden, en maillots hadden natuurlijk prima gekund, maar goed, ik had nooit verwacht dat ik nog kinderen zou krijgen, dus niet bewaard.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Een rare kronkel als je een romper met poepvlekken te vies vind?? Volgens mij heb je die rare kronkel als je een kind zo'n romper aantrekt??

Echt blijf mij verbazen hier. Volgens mij is zowat iedereen het erover eens dat met kleding doorgeven niks mis is, maar ik begrijp niet dat sommigen met vlekken echt geen problemen hebben.

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Nee ik ook niet ik trek zelf ook geen onderbroek met diaree vlekken of iets in die trant aan, blegh.

Ik heb niets tegen tweedehands, als het nog netjes eruit ziet (dus niet gepilt, versleten, megaverkleurd en geen vlekken heeft) tegenwoordig hoeven kleertjes niet veel geld te kosten dus waarom zou je je kind dan met poepvlekken van een ander (of zichzelf) laten rondlopen, nee dat snap ik echt niet.

Zoiezo vind ik alleen maar tweedehands ook niet zo leuk, ik vind dat elk kindje ook wel zijn eigen nieuwe (of evt dan tweedehands gekochte kleding die nog heel netjes is) verdiend. Het zijn geen kopietjes van eerdere kindjes, ook hun eigen persoontjes.. en is toch ook gewoon heel erg leuk het hoeft niet mega veel geld te kosten (wibra, zeeman, h&m hebben leuke betaalbare dingen wat dat betreft)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

+ 1

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mee eens !!

10. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik vind het best om kleding van een ander aan te geven bij dochterlief maar niet als er vlekken in zitten.
    Al de kleding van dochterlief heb ik weer door gegeven aan mijn zusje voor haar meisje maar niet de met poepvlekken bevuilde rompers die zijn de vuilnisbak in gegaan.

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mee eens! Je moest ns weten hoe schrikbarend veel mensen geen of weinig kleding kunnen betalen! Ik vind zo'n idee als de Weggeefhoek oid op Facebook erg handig. Jammer genoeg maken er mensen gebruik van die wel voldoende geld hebben en het zo 'verpesten' voor een ander, die het hard genoeg nodig hebben.

12. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha mijn familie keek wel raar trouwens toen mijn man met mijn zoontje beneden kwam in een roze slaapzak....Deze had ik als reserve liggen mocht de ander in de was zitten :) Ik zit er niet mee hoor.
    Afdankertjes vind ik prima als het er maar netjes uitziet. Mijn zoontje heeft ook de rompers van mijn dochter gedragen. Het waren gewone witte dus waarom niet? Dus als ik 2 kindjes van hetzelfde geslacht zou hebben schoof ik nog nette kleding gewoon door. Niks mis mee.

13. topper12

topper12 Niet meer actief

Ook mee eens, maar ik blijf er bij dat ook kinderen van ouders die minder te besteden hebben niet in afgewassen rompertjes of rompertjes met poep- en/of spuugvlekken van mijn kind rond hoeven te lopen. Ik gun deze kinderen net zo goed schone kleding. (Algemene opmerking hoor niet tegen kwebbel gericht :)). Ik geef inderdaad liever de goede kleertjes weg en voor de twijfelgevalletjes zoek ik nog een andere oplossing naast poetslap e.d.

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat vind ik ook hoor.. Ik snap niet dat kleding die voor je eigen kindje niet meer "goed genoeg" is wel goed is voor een ander kindje.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja en ik snap dan weer niet waarom een kledingstuk met wat vlekjes (kleurstof, viezigheid was je weg) dat past en dat geen gaten heeft in de prullenbak gooien. Wat maakt het nou uit of die wortelvlek op een kraagje door kind 1, 2 of 3 gemaakt is? Of gooi je meteen al iets weg als een vlek er niet uitkomt?

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, ik wel, als ik het er niet uitgewassen krijg, probeer ik het met een beetje bleek in water weken, is het er dan nog niet uit gooi ik het weg. Dat gebeurd echt maar zelden, want ik krijg bijna alles er uit, maar lukt het niet= weg. Ik hou niet van vlekken, kapotte en vale of scheve kleding, dat laatste is vaak bij de goedkope merken nog eens.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Jazeker. Iets was uit de was komt en nog steeds vlekken bevat gaat de klikko in. Gelukkig komt dat niet heel vaak voor en zijn de meeste vlekken behandelbaar. Enigste uitzondering die ik daarin maak zijn slabbers. Als die er niet al te erg aan toe zijn blijven ze in gebruik

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ja idd...ik was het evt een tweede keer, dan probeer ik het met de hand met spaanse zeep (wondermiddel) en als het er dan niet uitgaat gaat het weg. Ook al is het iets wat mijn zoontje amper aangehad heeft.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik doe het ook niet. Als er een vlek in zit dan gaat het bij mij ook linea recta de kliko in. Ik vind het zo armoeiig staan ... kleding met vlekken, sorry als ik daar mensen tegen het hoofd stoot. Ik gooi mijn eigen kleding met vlekken ook weg, dus ik zie niet in waarom ik mijn kind dan wel in kleding met vlekken moet laten zitten.

Overigens vind ik afdankertjes echt een vreselijk benaming, zo negatief. Alleen al daarom staat het doorgeven kleding mij tegen.

20. rums

rums Niet meer actief

#200 rums, 19 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2013
    Met je eens. Ik denk dat een eventuele tweede een meisje gewoon in de blauwe rompertjes gaat (A)

Kleding met gooi ik hoogstwaarschijnlijk wel weg. Of naar kringloop, leger des heils.

Deel Deze Pagina