Als het na twee keer wassen niet eruit is, gaat het gewoon de kliko in. Doe ik ook met mijn eigen kleren.. En of dat nu een romper is van 1 euro of een shirt van 20 euro maakt me niks uit, vies = weg ermee
zo!! vandaag 4 dozen kleding maat 50 tm 74 verkocht! het kwam al van familie af, gedragen door mn zoontje, mn neefje en nu de volgende die er blij mee is! er zijn dus wel degelijk mensen die heel blij worden van 2e hands kleding! en ik ook want het scheelt mij 4 dozen kleding in de hut en levert weer wat op!
als het echt grote vlekken zijn oid en krijg ze er echt niet uit dan gooi ik t weg. Maar anders niet en zoonlief hier loopt in kleertjes van zoontjes van een vriendin van mij. Ik ben er dolblij mee dat ik het krijg. We hebben niet veel te besteden en dan is zoiets altijd welkom. Al haal ik als t kan zelf ook vaak wel wat (bij de zeeman oid) zodat een een afwisseling is. En heb ook een aantal kleertjes van zoon (die wel nieuw waren en hij nu niet meer past) in de kast liggen voor een eventuele 2e
Als het er nog goed uit ziet is er niks mis mee. Ik ken veel mensen die kleren bewaren voor evt een volgende kind. IK zou dat niet doen. En idd wat kosten nieuwe kleertjes nou? De kleding die vies of kapot ik gooi ik gewoon meteen weg. Ik laat mn dochter niet verschut lopen.
En tegenwoordig hoeven kindjes niet verschut meer te lopen! Voor een paar euro heb je bij de wibra of zeeman of iets een kei leuk stelletje!
Als het echt vies of oud is dan hoef ik het ook niet hoor. Ik heb echt geen geldboom in de tuin, maar vieze kleren draag ik zelf ook niet. Ook niet als het om een hempje ofzo gaat, wat toch onder de kleren gaat.
Even gewoon een vraag aan mensen die hun kinderen vieze kleren aantrekken, doe je dat zelf ook? Ik bedoel een blouse ofzo met een vlek? Dat ziet er toch armoedig uit? En kom op niet iedereen heeft misschien geld voor merkkleren, maar rompertjes kun je toch echt goedkoop bij Primark/Wibra/Zeeman halen? Of in de uitverkoop....
Ik vind ook niks mis met afdankertjes; en op de vraag of ik kleding aantrek met vlekken... Ik heb een shirt wat voor mij toentertijd een godsvermogen heeft gekost en daar zit 1 onuitwasbare vlek. Zelfs de stomerij kreeg het er niet uit. Dat shirt draag ik nog steeds, maar nu met een sjaaltje. Dat sjaaltje valt precies exact over de vlek heen - niemand ziet het. Krijg er nog steeds complimenten over. Maar goed, dat is wel de uitzondering. Ik heb verder nog wel spijkerbroeken met versleten broekspijpen; maar dat is echt een huis-, tuin- en knutselbroek geworden. Voor de rest was ik blij om te horen dat ik zelf ook nog kleertjes kon/mocht kopen; nadat twee vriendinnen alle kleertjes van maat 50 tot en met maat 92 hier kwamen brengen in meer dan 6 grote boodschappentassen vol met nette babykleren zonder vlekken/gaten. Mijn partner zei: ah mooi, dan hoeven we dat niet meer te doen - terwijl ik het shoppen juist zo leuk vind.
Ik vind 'afdankertjes' zo negatief klinken. Mijn jongste dochter heeft ook kleding van de oudste aan (en veel daarvan was al tweedehands gekocht ), maar dat ziet er nog gewoon netjes uit. Vooral de kleine maatjes, die hebben ze toch maar heel kort aan. Als er een gat, vlek of slijtplekken inzitten dan gooi ik het kledingstuk weg. Mijn oudste zit nu een stuk langer in een maat dus hoe groter de maat, hoe minder er doorgegeven wordt.. Want het slijt dan veel sneller.
Eh, die kronkel ging over dat het doorgeven van kleding niet kan, terwijl het voor het kindje dat de vlek heeft gemaakt nog wel goed genoeg was..
Maar dat is toch enorme verspilling? Als ik kleding met vlekken heb, dan gebruik ik het nog gewoon hoor. Binnenshuis kan het wat mij betreft prima, soms verf ik iets, of appliceer ik. Ik ga geen dingen weggooien die goed zijn. Dat vind ik zonde van het geld en van de grondstoffen. Kleding die echt niet meer kan gaat niet zondermeer in de kliko, daar maak ik poetslappen van. Of vulling voor speeltjes en kussens. Ik vind het echt zonde en dan bedoel ik het grote woord zonde, om dingen zomaar in de prullenbak te gooien. Als je weet wat voor milieuschade je daar mee doet!
zoonlief krijgt de eventuele vlekkendingen ook binnenshuis aan. inderdaad niet naar kdv ofzo. Maar wel 2e hands kleertjes die er normaal uitzien wel. En rompers met vlekken bewaar ik (Zolang hij die past, anders gooi ik ze weg) wel voor verfdagen. Dan kan hij in een romper mooi kliederen (met nu de verwarming hoog )
Dan maar niet milieubewust, ga echt niet als een zwerver in vieze oude kleding rondlopen en hergebruiken zou niet weten waarvoor, sommige oude shirts gebruik ik nog weleens als doek om schoenen te poetsen maar daar blijft het bij..
Ohh ik heb al eeeeeuwen een trui met een heeuuull klein chloor vlekje. Niemand die t ziet en draag de trui nog regelmatig idem met een legging.
Hoe meer ik erover nadenk hoe gekker in het vind die bevlekte kleding. Ik weet goed dat toen ik op het kdv werkte en ik een baby van een plasluier s ochtends vroeg verschoonde, je dan ook wel eens poepvlekken zag in een romper. Als leidsters zeiden we toen al bah tegen elkaar, maar hee kan net thuis een poepbroek gehad hebben en in de haast niet gezien dachten wij. Als het nog een keer bij hetzelfde kindje gebeurde vonden wij het nogal slordig van die ouders, hadden zoiets dat ze de spullen wel even goed na konden kijken. Maar nooit, echt nooit hadden wij bedacht dat er mensen zijn die dit gewoon bewust deden en bv zo'n poepvlekje geen probleem vinden....
nou ieder zo zijn ding dan maar .............. maar vies is vies en gaat hier weg en helemaal als er strontvlekken inzitten gatverdegatver
Alles wat nog schoon en bruikbaar is (en past ook vooral) gaat gewoon van de oudste naar de tweede en vervolgens ook nog naar een neefje. Prima toch. Mijn tweede krijgt er nog wel wat nieuws bij omdat hij lang niet alles van zijn broer past, maar er is niks mis met doorgeven toch? Al was het alleen maar om lekker mee in de tuin te spelen of door de zandbak te rollen.