Denk dat dat ook wederzijds is, vanuit het andere "kamp" ook geen respect omdat mensen hun kleding of die van hun kinderen wel wegdoen met vlekken, nee dan ben je gelijk een milieuvervuiler..
Oh en hier dragen de kinderen echt wel eens een kledingstuk met een vlek erin, anders kan ik alles bijna wel weggooien na 1 dag dragen. Tweedehands kleding koop/gebruik ik eigenlijk niet omdat het niet nodig is, maar ik heb er ookm niets tegen.. daarvan vind ik wel dat er geen vlekken in moeten zitten trouwens.
Graag kleding kopen voor je kind mag. Een ander veroordelen om het feit dat onderkleding gewoon gebruikt blijft worden, vind ik echt not-done. Weet niet of jij een van die mensen was hoor, maar ik vind dat veroordelen echt zo min en laag Gaat het niet meer om KV-BV of werkend-thuisblijvend, dan gaat het dus wel weer hierom
Ik zou zeggen: lees de reacties nog eens na. De mensen die blijven gebruiken, houden hun reacties meer bij zichzelf dan de mensen die weggooien na een vlek. Die laatste groep roept voortdurend dat het vies is, dat je kinderen niet voor schut moet laten lopen, enz enz.
2e hands kleding moet schoon en fris zijn vind ik. Maar Lemmy heeft echt wel rompers aan waar vlekken in zitten hoor of dat nou poep spuug of jam is, het gaat allemaal de was in alles is helemaal fris. Als ik alles moet weggooien waar vlekken in zitten dan mag ik er wel een baan bij nemen
Nou nee hoor,ieder moet doen waar diegene zich prettig bij voelt of vind. Ikzelf gooi kleding met vlekken die ik er niet uit krijg weg of maak er een poetslap van maar ieder zijn ding toch!
Hier denk ik dat de helft van de kinderkleding 2de/3de hands is. Als het past, leuk is heel graag. En een vlekje boeit me dan echt niet hoor. En wat een ander vindt ook niet .
Je mag gewoon zeggen wat je zelf doet, en als je zelf iets met vlekken direct weg gooit, mag je dus zeggen dat je nooit iets met een poepvlek erin nog eens aan zou trekken bij je kind. Als het daarbij blijft, met eventueel uitleg waarom jij dat zelf niet doet, is het OK en blijf je respectvol. Ik heb het over reacties waarin anderen afgekamd worden omdat ze die rompers wel blijven gebruiken. De toon waarop er door bepaalde mensen gesproken wordt is echt niet fijn.
Ik ben ook wel van het gergebruiken,maar als er echt vlekken inzitten doe ik het ze niet meer aan. Maar dan bewaar ik het bv voor het kattenkussen op te vullen of verflap/poetslap oid. Koop zo nu en dan wel eens wat nieuws ,maar heel veel 2e hands enijn boys lopen er super verzorgd bij!! Het geld wat ik daarmee uitspaar gaat allemaal op hun spaarrekening!!
Mensen die kleding met een vlek weggooien, zijn jullie kinderen dan zo netjes? Hier 3 kids die bijna dagelijks wel vlekken maken waarvan ik er een groot gedeelte lang niet altijd uitkrijg.
Nou mijn oudste is twaalf en daarna 1 van acht, die werden nog buiten de crisis geboren, dus ja ik trok dat echt niet aan... kocht wel nieuwe. Maar nu hebben we er nog 1tje bij en ja de tijden zijn hier ook minder, financieel. Dus ja ik zou de rompertjes met vlek wel aantrekken. Net zoals de maillots een gaatje erin? weg ermee. Nu naai ik het wel weer wat dicht, zonde!! Grote vlek? weg ermee zo was ik ook altijd, maar nu sta ik te schrobben en te balen omdat ik het zo zonde vind
Nou. Ik dacht dat ik een redelijk onschuldig topic was gestart, maar heb toch een aardige beerput opengetrokken...
Nou precies,... Al zou weggooien wel makkelijker zijn dan al die wassen Hier hebben ze na het ontbijt de appelstroop/ vlokken/ sap al in de kleren zitten.
Jep of ranja, chocopasta, pastasaus of what ever, maar die kinderen eten vast supernetjes of dragen een schortje?
Die kan ik ook wel gebruiken trouwens . Zowel ik als mijn man maken geloof ik nog de meeste vlekken hahaha. Maar aan de dames zonder vlekken,... Wat doen jullie dan met broeken / maillots / legging waar je op de knieën de moddervlekken / grasvlekken etc niet meer uit krijgt. Dag later liggen ze nl weer in het gras of de modder,...