Nee zo netjes is ie niet, draagt alleen met verven/lijmen een shortje. Hij zal wel gewoon redelijk netjes zijn of mijn wasmachine is heel goed! ;-P Ow en zoals ik al eerder zei rompers kocht ik voor 99cent bij de zeeman en daar komt nu zijn ondergoed nog vandaan.Pas geleden had ie diaree (sneu de prul) en dan gaan die onderbroekjes dus wel gelijk de kliko in hoor. Maargoed dat zijn ook broekjes van een euro. Hele kleine amper zichtbare vlekjes krijgt ie wel aan zo erg is het niet.
Ik heb het hele topic gelezen. Ik wist dat we in een consumptiemaatschappij leven, maar ik heb hier 27 pagina's die mij weer stilzetten bij hoe ver dat gaat. Ik snap werkelijk niet waarom argumenten vanuit milieuoogpunt gelul zouden zijn! Dat vond ik nog wel het toppunt om te lezen. Dat je zelf dingen met vlekken weggooit zonder aan verspilling en vervuiling te denken kan ik nog inkomen, maar dat je niet eens geloofd dat andere mensen wel stilstaan bij het milieu en dan tot een andere keuze komen...?!
Nee, maar het merendeel krijg ik er wel gewoon uitgewassen, dus uiteindelijk gooi ik niet zo veel weg.
Hier worden zoiezo niet echt veel vlekken gemaakt daar heb ik slabbers voor en ja evt soms poep aan de randen van de romper maar die gooi ik meteen in emmer met water en sopje Verder heb ik geen geduld voor dat geknoei met eten e.d. en is ook niet perse nodig dus daar niet echt last van.
Rozemarijke, oordeel niet zo over mij als je zelf ook zo reageert. In elk topic denk je perfect te zijn..en dat gezeur over: ik gun mijn kinderen een uitje..wat een ongelooflijke onzin. Jij hebt al vaak benoemd wat jij en jouw man gestudeerd hebben en wat jullie voor werk doen. Ben er absoluut zeker van dat jullie minimaal 1,5 keer zoveel salaris binnen krijgen als wij...mijn man verdient nl alleen. Dus dat jij geen geld voor een nieuwe romper hebt is echt onzin.
E. Is zeker niet netjes. Zit naar 1 boterham tot dr oren toe onder ze mag in alles wat ze aan heeft spelen, rennen, door de modder, in de zandbank etc. En ik heb er alles uit fekregen.. gaat het er niet uit, enkeltje kliko
Beetje aparte reactie en geheel offtopic! Dus omdat mensen.daar anders leven dan hier moet ik me daarvoor aanpassen? Nee sorry. Ik leef hier en nu...
Mijn oudste is erg netjes, de jongste iets minder. Maar de meeste vlekken zijn snottebellen, eten, vieze knietjes van buitenspelen ed en dat was je er makkelijk uit. Het meeste is uitwasbaar dus zoveel gaat er per saldo niet weg. Ook de meeste poeprompers waren best schoon te krijgen met was boenwerk en een biotex badje. Maar als dat niet lukt wordt het niet bewaard. Heel eerlijk gezegd vraag ik me af wat voor vlekken jullie kids in godsnaam maken dat ze er niet uit gaan?
Hier draagt meisje nr 2 gewoon de kleding van meisje nr 1 hoor. Ze zitten er maar zo kort in gaat echt niet af. Als iets echt heel lelijk is of er zitten vlekken in dan doe ik het wel weg. Mijn zoon krijgt alles wel nieuw want ja ik heb niks voor hem.. krijg een beetje van een vriendin maar alles wat hij niet meer past gaat naar een andere vriendin.
Bananenvlekken bijvoorbeeld, zonnebrandcrèmevlekken langs de randen van hun kleertjes, dat zijn wat voorbeelden van vlekken die ik er niet uit kreeg.
Bananen vlekken gaan er hier gewoon uit. Zonnebrand is inderdaad funest, heb ik ook weleens een shirt mee verpest maar tegenwoordig smeren we de kids s morgens in en laten ze dan nog even een kwartier in hun blote kont lopen om in te trekken. Er wordt hier wel een beetje gedaan alsof je dagelijks van alles weg zou gooien als je kleding met vlekken niet meer draagt. Dat vind ik tamelijk overtrokken. en ik vind het doorgeven principe juist hartstikke goed, dit bespaard een hoop onnodige aankopen dus daar vind ik echt niets mis mee!
Autorijden heeft niks met het milieu te maken Want daar ging het over he...dat iedereen zogezegd kleding met vlekken draagt voor het milieu, maar vervolgens wel auto rijdt.
Nog even een toevoeging op mijn post van gisteravond, want toen was ik moe en wilde ik slapen. Ik vind de term "afdankertjes" eigenlijk een beetje negatief klinken. Wij hebben het altijd over "krijgertjes". De kleding is namelijk niet afgedankt; het eerste kindje is er alleen uitgegroeid. De kledingkast van mijn dochter is voor de helft gevuld met krijgertjes. Mijn zus heeft namelijk een dochter die wat ouder is dan de mijne. Ik word altijd juist enthousiast als mijn zus met een zak vol krijgertjes aan komt. Ik zoek de kleding dan uit (dat is meteen het voordeel voor haar, dat ze dat zelf niet hoeft te doen). Wat echt niet meer kan (grote, opvallende vlekken, erge slijtplekken en/of gaten), gooi ik weg. Wat ik niet leuk vind, gaat naar de voedselbank. (De smaken van mijn zus en mij lopen nogal uiteen.) Wat ik wel leuk vind, hou ik. En ook dingen waar ik niet daverend enthousiast over ben, maar die ik wel ok vind. Die gebruik ik als reserve op het kinderdagverblijf, als we gaan knutselen/verven, of als we naar het bos of de speeltuin gaan. En ja, in de krijgertjes die ik hou zitten soms ook wel kleine, onopvallende vlekjes. Die kleding zal ik mijn dochter niet aantrekken naar een feest of op visite, maar wel bijv. naar het kinderdagverblijf. Want mijn hemel, wat wordt ze daar vies! En wat het precies is, weet ik vaak niet, maar ik krijg dat er inderdaad zeker niet altijd uit, hoewel ik veel wel weg krijg. Ik moet zeggen dat ik echt met verbazing heb zitten lezen dat er zo veel mensen zijn, die iets met vlekken er in maar meteen weggooien. En vooral dat zij mensen die zulke kleding of rompers nog wel gebruiken slordig, gierig en vies vinden. Ik heb me gisteravond in bed nog een tijdje af liggen vragen of de leidsters op het kinderdagverblijf zo ook naar ons kijken en vinden dat wij onze dochter slecht verzorgen, alleen maar omdat wij er voor kiezen kleding en rompers met kleine, onopvallende vlekken niet meteen af te danken. Werd er eerlijk gezegd een beetje verdrietig van.
Dus, kleding weggooien is in jouw ogen niet slecht voor het milieu, omdat mensen ook auto rijden en autorijden slecht voor het milieu is? Nogal krom.
Het heeft er niks mee te maken, omdat het twee heel verschillende dingen zijn met een effect op het milieu. Alles dat je voor het milieu kunt doen om te besparen, is goed. Dat je niet op alle fronten alles voor het milieu kunt doen, wil niet zeggen dat je op bepaalde fronten niet je bijdrage kunt leveren. Beweren dat het gelul is om uit milieuoogpunt zuinig te zijn op kleding, omdat die mensen ook autorijden, is een beetje een redenatie als: mensen die hun afval scheiden zijn schijnheilig, want ze gebruiken ook elektriciteit.
Ik snap tuc. Mensen die nu aan het piepen zijn dat kleding weggooien slecht.voor het milleu is,.stappen na dat berichtje in de auto
Nou ik zal eerlijk zijn...al vraag ik mij af of dat wel hier op zp gewaardeerd wordt?? In de tijd dat ik op het kdv werkte werd er door het merendeel van de leidsters (en dus zeker niet alleen door mij) altijd wel een opmerking gemaakt van bv:" o moet je kijken, jantje komt al met vlekken in zn romper binnen, die hadden ze wel een schone aan kunnen doen." praat over verschillende kdv's en vlekken in kleding/ondergoed werd dus echt door het merendeel niet als normaal gezien. En ook niet door de ouders trouwens. Er waren regelmatig kindjes die bv in de auto op weg naar het kdv nog even poepten ofzo en die nam ik bij binnenkomst altijd gelijk van de ouders over om te verschonen, ouders stonden er dan bij om het tasje uit te laden enz en dan zat er wel eens een vlekje die ze toevallig thuis gemist hadden (want ja, ook dat gebeurd mij wel eens) en dan zag je ze echt verschieten van oei! dat jij je kind slecht verzorgd vind ik te hard, want bij verzorging horen wel meer dingen, neem aan dat ze gewoon te eten krijgt maar als ik dat vaker zou zien, zou ik het wel slordig en minder fris vinden.