Hier is alles van nummer 1 door gegaan naar nummer 2, zonde om weg te gooien. Rompers van nummer 2 zijn ook weer doorgegaan naar de derde, de rest niet (jongen-meisje) maar anders was dat ook nog doorgegaan hoor. Geld groeit niet op mn rug, en een vlek ofzo in een romper maakt me niets uit. Nu hebben de oudste 2 dezelfde maat, dus doorgeven zit er niet meer bij (plus, alles verslijt tot op de draad tegenwoordig)
Ooh, dan kan ik Rohan ieder uur schone kleren aantrekken. Dan neemt hij me echt niet in dank af (en de wasmachine draait overuren )
Dat is ook waar. Miriam loopt nu zo lang in dezelfde kleren rond, dat het te versleten raakt voor Rohan om af te dragen.
Voor mijn jongste heb ik erg weinig kleding gekocht, het meeste draagt hij van zn broer (ondertussen hebben ze dezelfde maat dus dat is nog makkelijker ). Maar vieze of verwassen kleding gooi ik gewoon weg, dat ga ik niet bewaren.
Ik ga toch echt geen rompers/ondergoed aan doen bij mijn kinderen met poepvlekken die er niet meer uit gaan. Die gaan gelijk de prullebak in. Ik vind het gewoon een vies gezicht! Je trekt zelf toch ook geen ondergoed aan met vlekken die er niet meer uit zijn gegaan? Mooie kleding gaat hier nog wel een tweede ronde mee en desnoods een derde ronde. Ik heb een vrij klassieke tijdloze smaak, die echt niet snel uit de mode is. Ik combineer het dan gewoon met een nieuw/ander item er bij en je hebt gelijk weer een leuke outfit.
Tja ligt eraan hoe erg het is anders gaan rompertjes gewoon nog een ronde mee Met kleertjes probeer ik creatief om te gaan. Soms (ver)maak ik er zelf nog wat leuks van ofzo.
Maar rompers zie je toch niet? Die zitten onder de bovenkleding. En met de luiers die ze dragen, zit de vlek ook niet tegen de huid aan. Ik ga Rohan geen rompers aantrekken waar nog oude poep inzit, dat is onhygiënisch. Maar als het goed gewassen is, beschouw ik de vlek gewoon als een verkleuring. Net zoiets als bessensap of zo, dat krijg je er ook niet zo makkelijk uit.
Ik vind er niets mis mee, maar wel afwisselen tussen spullen van eerder broertje/zusje en nieuwe spullen. Het is niet leuk om alleen maar gebruikte kleding, speelgoed e.d. te krijgen, terwijl je oudere broer/zus telkens nieuwe spulletjes krijgt..
Goed om te weten! Misschien kan ik ergens nog wel een paar verdwaalde poepvlek-rompertjes van Damiën vinden, pak ik die ook mooi in voor kerst!
Vind ook dat het gewoon kan hoor . Mijn kind verdient beter klinkt echt alsof je het voor je kind doet terwijl het puur voor jezelf is dat je alleen nieuwe kleding wilt , je kind wordt er echt niet gelukkiger van. En vlekken in rompers vind ik ook niet erg . Pyjamaatje ofzo ook niet . In dagelijkse kleding zou ik het ook liever niet willen , zou dat truitje dan bijvoorbeeld wel weer als pyjama truitje gebruiken
Nee hoor, wij hebben ook alles bewaard van onze dochter. Echt erge vlekken in bovenkleding gooi ik wel weg, de rest gebruiken we gewoon nog een keertje.
Bij mij is heel veel voor een tweede keer meegegaan. Voor de jongste heb ik ook nieuwe dingen, maar ook 'afdankertjes' van zijn broer. En vlekken zitten er eigenlijk niet in. Rompers zijn ook doorgegeven. Alleen als er een enorme vlek in zat niet, maar die heb ik direct al weggegooid toen de oudste eruit gegroeid was. En spullen die verwassen zijn, die gaan ook weg. Ik heb helemaal geen medelijden met hem. Ik heb namelijk een fantastische smaak Overigens merk ik dat vooral broeken nu niet meer doorgegeven worden. Met het buitenspelen komen er zo snel gaten in, dat ze hoogstens nog doorkunnen voor korte broek in de zomer. Ik ben helemaal niet zo netjes, maar als wij spaghetti eten of iets anders waar je vlekken van krijgt die er met 30 graden niet uitgaan, dan zitten beide heren in hun hemd/romper aan tafel. Liever een tomatenvlek in een romper dan in een leuk shirt. Daardoor heb ik nu ook van de jongste nog genoeg over dat voor een tweede of derde ronde meekan. Dat verkoop ik nu maar op mp.
Voor mezelf zou ik het niet erg vinden, maar ik ben niet de enige die mijn kinderen in romper ziet om het zo maar te zeggen, en dan vind ik het niet zo netjes. Wanneer mijn zoontje van 3 eens in z'n onderbroek heeft gepoept en ik krijg de bruine verkleuring er niet meer uit dan gooi ik het gewoon weg, ik vind het niks om met zo'n onderbroekje naar de psz te laten gaan. Ze hebben ook weleens buiten gelopen op sokken hier voor de deur, kreeg toen ze groene aanslag er ook niet uitgewassen.. ja die gaan dan ook weg.
Ik ben toch echt niet van het alles nieuw kopen. Maar vlekken in kleding gaan hier na het nog eens proberen toch echt wel de prullenbak in. Al is dat weinig want ik krijg het er meestal wel uit. Niet om het een of ander maar als ik soms lees dat een 1 jarige 20 broeken in de kast heeft liggen denk ik prima ... maar dat is niet echt gezond in mijn ogen. Ieder zijn mening en ieder geeft zijn geld maar uit ... maar dat vind ik echt wel ziekelijk.
Helemaal niets mis mee, J.ens draagt regelmatig kleding wat van zijn neefjes af komt. Nu is mijn szusje wel erg netjes met kleding, ziet er nog als nieuw uit. Maar hij heeft van zichzelf ook rompers met gaatjes/vlekken, lekker belangrijk
Nu ik erover nadenk, zou het wel hilarische foto's opleveren. Ik kan nu al lachen om het gezicht wat ik dénk dat G. zou trekken. Ik ga eens zoeken! Handig zeg, dit topic!
Mijn jongste draagt alle oude kleding van de oudste. Ziet er nog netjes uit en heb eigenlijk geen kleding met vlekken..
Ik herbuik ook alles. Kleding met vlekken had ik al weggegooid. Wanneer ik het niet meer nodig heb geef ik t weg aan vrienden/familie die het wel nodig hebben. Hebben ze allemaal geen problemen mee. Dat geld voor nieuwe kleertjes kan je lekker iets anders mee doen (evt kinderkamer opknappen/vernieuwen oid, als je het idee hebt dat je kind niets nieuws krijgt).