Er is niets mis mee, maar ik zou voor een tweede gewoon weer nieuwe kleding kopen. Ik heb heel veel kleding die mijn zoon te klein werd weg gegeven aan twee personen die het heel goed voor hun kindjes kunnen gebruiken. Ik heb maar een paar dingen bewaard die ik echt heel mooi vond en als er ooit evt. een broertje komt, dan kan hij die dingen dragen. De rest koop ik nieuw.
Doe toch niet zo uit de hoogte joh. En niemand zegt toch de kinderen vieze kleding te laten dragen? Of snap je het verschil niet tussen vieze (ongewassen) kleding of kleding met een vlekje erin? Nuanceren is blijkbaar erg moeilijk voor je wat anderen ook al aangeven. Ik denk dat hier niemand is die haar kind met een vlek van 20cm2 laat lopen, maar een vlekje van een 1cm2 op een mouw ofzo of op de rand van een rompertje, daad loopt een kind ook echt niet mee voor schut.
Ik koop trouwens wel voor alle kids alles nieuw omdat ik dat leuk vind en het kan, anders zou ik geen moeite hebben met schoon tweedehands spul.
Mijn Meneer heeft ook enorm veel kleding en kan ook wel aan 20 broeken zitten momenteel, maar hij doet ze wel allemaal aan. Bovendien hebben we er heel veel van doorgekregen van neefje, plusneefje en zelfs van de opvang, dus het is niet zo dat het daarom stapels geld gekost moet hebben als een kind veel kleren heeft. Bij nummer 2 ga ik wel alles wat niet echt mooi meer is, wegdoen (ik houd per maat een paar setjes bij ter herinnering/voor evt. kleinkinderen en de rest 2dehands verkopen of doorgeven aan iemand die het kan gebruiken, maar mijn oudste neef heeft gezegd het niet te willen en mijn plusnicht zou geen kinderen willen dus nog geen idee aan wie weggeven).
Dan net zo goed,kijk op school zal er heus nog wel meer verf in komen ...maar hier. Een jonge en meisje dus word zo wie zo niks door geschoven...maar ik vind verf of stift wat anders als poepvlekken,of de knieen uit broek of gaten in kleding dat gaat weg. Zelfde zoon had net drie dagen nieuwe schoenen had ie ermee over grond gekropen dan ga je ze toch ook niet weggooien????poetsen en hop weer aan t zijn kinderen geen mode poppen...
Dan snap ik de vermelding niet: "maar een nieuwe vinginotrui waar verf in komt op school...." Klinkt toch alsof je het erg zonde vindt van een vinginotrui omdat die erg prijzig zijn en hij hem daarom door moet dragen..
In de zomer krijg ik de meeste hardnekkige vlekken eruit door het gewoon nat in de felle zon te hangen. Ik sta steeds weer verbaasd te kijken dat de zon gewoon een half bord spagettisauce zo uit een kledingstuk laat verdwijnen
12 jaar geleden heb ik Frankrijk pakjes en rompertjes van petit bateau gekocht, toendertijd voor mijn zoon. Nu hebben inmiddels nog 4 andere baby's de kleertjes aangehad en zijn ze nog zo netjes dat ze nog gerust enkele jaren mee kunnen. Kleding van mijn dochter geef ik aan vrienden waarvan ik weet dat ze het niet breed hebben, ze hebben een dochter die een jaar jonger is.
Nu loop je hier al dagen te verkondigen dat vlekjes helemaal niks uitmaken en dat het volstrekt normaal is en dan post je dat je geen moeite hebt met SCHOON tweedehands spul??
Een paar goede spijkerbroeken en rokjes ed die heeft mijn jongste wel van de oudste aan. Je kan aan die broekjes niet eens zien dat ze gedragen zijn. Maar vlekken erin, verwassen of gewoon niet mooi meer gaat gewoon weg. In de praktijk heeft ze dus maar een paar dingen van haar grote zus Persoonlijk zou ik kleren of rompers met vlekken niet weer gebruiken. Maar dat is ieder zn eigen. Ik voel me daar niet prettig bij, maar als een ander daar geen problemen mee heeft, wie ben ik dan om te oordelen??
Ik gebruik alles weer behalve als er grote gaten in zitten of vlekken in het zicht. Rompers met vlekken die van ons eerste kindje zijn gebruikt worden gewoon weer opnieuw gebruikt. Alles is gewassen en dus schoon. Ik ben ONTZETTEND gemakkelijk daarin...
Nou in mijn ogen wel..daarom snap ik het niet en heb het even in de dikke van dale opgezocht om te kijken of ik hier nu zo vreemd in ben: Betekenis ' vlek ' Je hebt gezocht op het woord: vlek.vlek(de;v(m);meervoud:vlekken)1vuileplekof smet Vlek betekend dus vuile plek...vuil is niet schoon in mijn ogen
Hier zijn alle kleertjes van de oudste, die nog goed waren (zonder gaten, scheuren en vlekken!) de kast in gegaan. De rest heb ik weggegooid. Sterker nog, als ik een kledingstuk tegen kom met een gat, gooi ik het meteen weg. Zit er een vlek in, dan probeer ik die er meteen uit te wassen. Gaat dat niet, dan gaat ie ook weg. En dan heb ik het nog niet eens over die kleertjes voor een ander kindje gebruiken! Wat er dus over was, is voor de tweede uit de kast gekomen. Die heeft een deel nieuwe kleren en een deel kleren van zijn broer. Als die kleren nog goed zijn, kan dat gewoon. Maar ook nu geldt: Gaten of vlekken (die er niet meer uit gaan): In de afvalbak ermee! Wat er nu nog overblijft (voornamelijk de nieuwe kleren van de jongste, waar hij uitgroeit) geef ik weg of zet ik op MP. Dus zonder vlek of gat.