Wat is er mis met afdankertjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leeuwtje83, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Slaapzakken, beddengoed hier wel, maar kleding niet neutraal hoor..jongens hebben echt heel andere modellen dan meisjes

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee, maar mijn oudste 2 verschillen maar 14 maanden, en zijn beide jongens. Mijn dochter heeft wel alles roze en heel meisjesachtig, en eerlijk is eerlijk, hier dragen we veel vaker regenlaarsjes dan toen we nog in Nederland woonden, en die passen dan ook bij haar jurkjes. Zo heeft ze roze minnie mouse laarsjes, peppa pig snowboots etc.
    Slaapzakken waren na 2 jongens met zware reflux wel echt verwassen, dus ook al waren die wel neutraal (groen over het algemeen) die zijn niet door gegaan naar dochter.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, ik ben ook echt blij met mijn 2 jongens :D Alleen is de ene 17 en de ander nog geen 2, wordt lang bewaren dus :p:p:p

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ah joh, tegen die tijd is het vast weer in de mode hoor!

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Voor mijn zoontje heb ik praktisch alles nieuw gekocht en ziet er tot op de dag van vandaag verzorgt uit. Veel kleding en bijna alles doe ik na die tijd weg. Sommige pakjes verkoop ik op Markplaats of geef het weg. Onze wens voor een tweede kindje is groot, mocht deze er komen in de toekomst dan koop ik voor hem/ haar ook alles nieuw. Behalve de eerste rompers, omslagdoeken en hydrofielen, die heb ik neutraal gekocht en bewaard. (zonder vlekken). Het kamertje is verder ook neutraal.

Duidelijk is dat de een zich druk kan maken waar de ander zich geen kwaad bewust van is. Ik stoor mij bv. aan kindjes die buitenshuis in joggingskleding lopen. Afschuwelijk vind ik dat. Doe het zelf ook niet en het ziet er in mijn ogen onverzorgd uit. In mijn omgeving zijn er genoeg die hun kinderen in joggingskleding laten lopen...

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Waar woon jij dan als ik mag vragen? (nog vaker regen dan hier??? :$:$:$)

Klinkt wel cool, peppa big snowboots :)

Mijn dochter heeft ook heel veel echt roze dingen hoor, het is niet zo dat als ik een lief pyamaatje zie, die echt voor een meisje is, ik die laat hangen omdat ik het niet kan doorgeven. Ik heb trouwens ook nog ergens een hele mooie wit met rood/roze bloemetjes dikke winterslaapzak, maat 104, denk dat ik die mijn zoon best aan doe straks, is maar in bed, en in het donker niemand die het ziet :)
    (en dan maak ik een foto, en als hij ooit gaat trouwen komt ie in de "wist u dat J in een bloemetjesslaapzak sliep?" :D:D:D)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat is waar, maar de oudste doet dus wel lang met zijn kleding, dat slijt wel gewoon, dat is geen gezicht om dat de jongste straks weer aan te doen ;)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Snowboots, jassen, dekens, slaapzakken, skipak, mutsen, shawls, het wordt allemaal herbruikt.
    En anders gaat het naar Hongarije.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Serieus? :$ Ik zou niet eens weten waar ik dat moest kopen voor die kleine kinderen. Ik hou er ook niet van.

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    :d :d :d

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Tuurlijk mag ze zeggen dat zij het vies vindt, maar maak degenen die daar een andere mening over hebben niet uit voor 'viezerikken'.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Met 2 kinderen van hetzelfde geslacht zou ik dat ook doen.

13. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL

Ik woon in de UK, dus wij verzuipen nog net iets vaker hahaha.
    Mijn dochter is de laatste, wij houden het bij 3, dus van haar hoef ik niets meer door te geven, en de jongens dragen hun spullen dusdanig af dat ik dat niet eens meer kan bewaren. Bovendien, woon op een piepklein appartementje en heb niet eens ruimte om mijn eigen kleding op te ruimen, laat staan hun spullen te bewaren

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Gewoon bij de h&m en de hema hoor ;). Thuis doen we niet aan hangdagjes maar als hij zich niet lekker voelt of het is koud trek ik hem een leuke jumpsuit aan :)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh, dat verklaard een boel, daar kom ik nooit :D

16. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Heerlijk net buiten een rondje gelopen in mijn trainingsbroek, soms heb je van die dagen dat je het liefst in je joggingspak even langs de super wil (of in hippe Roy Donders pak) mwuhahaha.... Maar heb zojuist mijn babykleertjes van 30 jaar geleden van mijn mama gehad (zelf gehaakte en gebreide truitjes, jurkjes en vestjes die mijn oma ooit had gemaakt). En ziet er nog steeds mooi uit.

Ik hou ook echt van kringloopwinkels, oude meubeltjes etc. Helaas manlief niet. Dus toen wij samen gingen wonen moesten we alles in compromis uitzoeken, dag oude spullies. Kleding zelf tweede hands ben ik wat lastiger in, ligt eraan wat. Maar heb bijvoorbeeld wel een leren jas gekocht, tasjes en kettingen tweedehands. Vers vintage en blijf het leuk vinden :)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zat redelijk goed, ik dacht aan Schotland hahaha

18. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Overigens adviseren wij ouders bij ons op het werk ook vaak met zindelijkheidstraining voornamelijk de meest goedkope (wibra en zeeman) onderbroeken en trainingsbroeken aan te schaffen voor de kids als reserve. Ouders zijn altijd erg blij met deze tip. En ze vinden het niet erg als dat vies wordt als we met de kids een dagje bos, strand of kinderboerderij hebben gedaan :)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Er is niets mis mee. Ik heb overigens een aantal roze dingen ook gewoon bij mijn zoontje gebruikt, zoals roze slaapzakken en zelfs een roze voetenzak in de maxicosi. Toen mijn dochtertje er in lag, roze voetenzak, roze kleertjes aan etc., kreeg ik ook nog regelmatig de vraag of het een jongen of een meisje was, dus dat interesseerde me ook niet echt. Natuurlijk had hij verder wel veel eigen nieuwe kleding, omdat het nu eenmaal een jongen is, maar een aantal rompertjes en broekjes waren aardig neutraal, dus heeft hij ook weer gedragen.

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dat had ik nou ook veel bij Miriam :)

Deel Deze Pagina