Wat is er mis met afdankertjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leeuwtje83, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ach ieder moet dat voor zichzelf weten toch! ik gebruik ook weleens de kleding van onze oudste voor de jongste, maar dan wel alleen leding die er nog mooi uitziet en die zij ook mooi vind..
    maar ze krijgen wel allebei evenveel nieuwe kleding... wat nog mooi is trekt ze er zelf wel tussenuit haha. ze schelen maat 1 kleding maat dus is wel handig :p

2. senta

senta Niet meer actief

Ik moet heel eerlijk zeggen alle kleding is van tevoren gewassen en uitvoerig gecontroleerd op vlekken en gaten, alle jongensspullen zijn inmiddels al weg en alles wat neutraal is is vlekloos en in goede staat dit wordt gewoon hergebruikt en ik heb er totaal geen moeite mee. Ik heb toevallig het weekend alles tevoorschijn gehaald en dat gaat na oud en nieuw door een wasje en dan kan ik het strijken en is het straks gewoon weer bruikbaar.

3. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleding met vlekken gooi ik weg. De rest bewaar ik netjes. Zeker de rompers. Maar ik verkoop ook de mooiere dingen straks weer op marktplaats want ik vind het veel te leuk nieuwe dingen te kopen :) en tegen de tijd dat ik een tweede krijg zijn we toch wel weer even verder met weer allemaal nieuwe leuke dingen te koop.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Bij ons zit er dadelijk 13 maanden tussen. Ze zitten dus in hetzelfde seizoen met heel veel kleren. Maar ik heb wel nieuwe rompertjes en kleertjes gekocht. Tuurlijk, er is niks mis met "afdankertjes" (wat een vervelend woord!), maar als je de luxe toch hebt om weer opnieuw voor kleertjes te gaan shoppen, why not? Daarnaast zal ik echt geen rompertjes/kleren/spullen voor de tweede gaan gebruiken waar vlekken inzitten, waarom? Ik zou voor de eerste toch ook geen "tweedehands"-spullen met vlekken hebben gekocht? Waarom heeft de tweede dan geen recht op schone, nette spullen? Ik geef toe, ik heb de luxe om nieuwe dingen aan te schaffen, maar had ik dat niet gehad, dan zou ik liever tweedehands-rompertjes ergens kopen zonder vlekken dan de rompertjes met vlekken hergebruiken.

Maargoed, ieder voor zich. Ik heb bijv heel veel merkkleding, die ga ik hergebruiken, maar heb ook allemaal nieuwe dingetjes gehaald. Een eerste pakje moet speciaal zijn, toch?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier heeft de jongste zeker kleding aan van de oudste... Maar als er ergens vlekken inzitten gaan ze weg hoor.
    Waarom zou mijn jongste dochter dan kleren moeten aantrekken waar vlekken inzitten?

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb serieus maar 3 nieuwe pakjes gekocht.

Voor de rest draagt hij alle kleding die zijn broer ook aan had.
    Ik heb geen rompers met poep vlekken of spuug vlekken ( denk dat ik die allemaal al weggegooid heb ofzo ) Heb ook weinig witte rompers dus dan valt het misschien ook niet op?!

Ik heb het geld wel om nieuw te kopen maar vind het zonde zeker omdat de mode voor jongens bijna altijd het zelfde is.
    Dan ga ik het zelfde kopen als wat ik al in de kast heb hangen en dat vind ik dan weer wel nutteloos verspillen dan stort ik dat geld liever op hun spaarrekening.

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Mijn jongste is ook in de zomer geboren als de oudste en draagt de meeste kleding van zijn oudere broer. Ik kijk altijd wel of er geen gaten in zitten, niet erg versleten is of dat er vlekken die er niet uit gaan op zitten. Niets mis mee maar hij krijgt ook genoeg nieuwe kleding. Sokken en ondergoed krijgt hij altijd nieuw en wat er nog nodig is koop ik nieuw.

Voordat we wisten wat het geslacht was van ons derde kindje heb ik kleding van de jongste weer bewaard. We krijgen een meisje dus heb de kleding van de jongste in de kledingcontainer gedaan.

Er is niets mee met kleding her dragen voor je kinderen. Ik hoef echt geen kleding van een ander voor me zelf maar ook niet voor mij kinderen. Tenzij ik weet dat degene netjes, goed en schoon met de kleding omgaat...

8. knap

knap Niet meer actief

Echt zwaar bevlekt nee. Een vlekje ja.

Waarom nieuwe kopen?

Hier wel alles nieuw gekocht maar de reden lijkt mij simpel.

Had geen kleding meer van de oudste. Maar had het anders zeker wel gedaan.

Kapot nee dat zeker niet maar een klein gaatje ja die kan nog gewoon nog een tweede ronde mee.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb een meisje en een jongen dus heel veel doorschuiven kon niet. Ik had neutrale rompers en pyama's wel bewaard. Maar alles met vlekken gooi ik weg. Niet alleen bij "het doorschuiven" maar uberhaupt. Als we een shirt, romper oid hebben die niet meer schoon worden gaat het de prullenbak in

10. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    +1 :)

11. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik vind afdankertjes zo'n negatief woord :) maar ja, mijn jongste draagt ook kleding van de oudste. Kleding met vlekken of verwassen kleding doe ik weg. Ik ga van het volgende uit: als ik kleding krijg en het ziet er zo uit zou ik het zelf aantrekken? Is het antwoord nee, dan trek ik het mijn jongste dus ook niet aan.

Ik las ergens dat iemand de kleding die ze haar eigen kind niet aan wilde trekken (ivm vlekken) maar naar het Leger des heils deed? Dat doe ik dus niet, als ik het mijn kind niet aantreonderst ik vind dat het er niet meer uit ziet dan hoeft een ander kind daar ook niet in te lopen. Ik heb wel moeite met het weggooien van kleding, dus zoek naar andere opties. Op dit moment kom ik helaas niet heel veel verder dan lap voor de schoenenpoets of de schone gedeeltes er uit knippen en in de box met restjes stof voor het naaien :cool: Dus als iemand nog ideeën heeft?

12. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik begrijp dat je het een ander kind dan ook niet wil laten aantrekken. Maar als het andere kind anders geen rompers heeft is het misschien juist wel heel erg blij met een romper met een vlekje erin.
    Helaas zijn er hier in nederland ook mensen die zo weinig geld hebben dat kleertjes kopen er gewoon weg niet in zit.

Ik ben er zelf achter gekomen dat ik liever nieuw koop van de zeeman/wibra voor een prikkie dan dat ik 2de hands merk kleding koop. Maar gelukkig mag een ieder zelf doen wat degene wil :D

Ik geef mijn kleertjes die ik niet meer nodig ben weg en probeer er op te letten dat het er zo netjes mogelijk uit ziet, vind de ander die dit krijgt niet, dan kan degene ze zelf weggooien.
    Ik verkoop het dan dus ook niet (ook de merkkleding niet)

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als ik iet krijg van andere met vlekken ben ik er ook neit zo happig om, maar L. heeft echt wel de gevlekte rompers van dr broer aangehad hoor! Zal me daar bietje gek zijn om allemaal nieuw te kopen

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier ook wel hoor, net als slabben met vlekjes, dan kon ik alles wel weg blijven gooien en nieuw kopen. Natuurlijk tot op bepaalde hoogte, ik heb ook wel eens rompertjes weggegooid na zo'n ontplofte luier ofzo, dat zag er gewoon te vies uit.
    Gierig? Ach, ik zie de 'ernst' er niet zo van in en ik had het vermoeden dat mijn kinderen als baby daar ook niet mee konden zitten ;). Oh, en overigens zijn sommige rompertjes nu zelfs door naar hun neefje, nummer 3 die ze draagt, mijn zus denkt er net zo over namelijk.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij hebben vroeger altijd rompertjes van de zeeman aangehad.

Kleding werd ook altijd doorgegeven.
    Alleen onderbroeken werden nieuw gekocht, sokken dacht ik ook. Maar shirtjes, broeken, truien .. doorgeven die handel!

Jassen werden ook een maat te groot gekocht zodat je er 2 jaar mee kon doen. (Ik 3 jaar, want ik groeide niet zo hard :p )

16. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit er 5 jaar tussen..dus veel had ik niet meer..zeker niet in kleine maten.
    Maar er zijn dingen die ik bewaard heb of nu bewaar. En als het haar straks niet blijkt te staan kanhet alsnog weg. Maar om buiten tr spelen of dingen die bijna nooit gedragen zijn, prima toch.

Als er vlekken in zitten dan niet trouwens :)

17. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Mijn jongste zoontje had pas een spijkerbroek aan van zijn broer van 7 jaar oud. Zag er echt nog leuk uit! En grote broer was maar wat trots...!

Mijn schoonmoeder had een paar kleren van mijn man gegeven, met de boodschap dat we die maar bij ons zoontje aan moesten doen. Dat vond ik toch wel wat ver gezocht... Die dingen waren al meer als 30 jaar oud....

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij gaan binnenkort van een 4e hands romper naar een 5e hands romper. Er zijn een paar rompers die binnenkort dus door het 5e babytje gedragen wordt en ik vind het juist erg leuk. Mijn nichtje, neefje, mijn 2 zoontjes en nu mijn andere neefje gaan deze rompers allemaal dragen. Zijn van die hele leuke bont gestreepte rompers van de Hema en ze zijn nog zonder vlekken en gaten.

19. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.265
    113
    Centrum België
    God wat was ik blij toen bleek dat ons 2e kindje ook een meisje was (we wisten het pas bij de geboorte). Ik had zoooveel kleding van de oudste - sommige dingen amper tot niet gedragen, dat ik blij was dat het een 2e kans kreeg. Er zit dan ook nog 's maar 2 dagen tussen hun geboortedagen (zie banner) dus qua seizoenen is het ook nog 's een perfecte match.
    Hier en daar een vlekje? Vind ik niet zo'n probleem, zeker niet als je bekijkt hoe ze eruit zien, zelfs na 5 minuten buiten spelen.

Al wil ik niet dat de jongste énkel maar gekregen kleding draagt. Ze verdient net zo goed eens een leuk nieuw bloesje of jurkje als de oudste zus. En mama vindt het gewoon leuk om te kopen :D

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook geen problemen met kleding met vlekken.
    Scheelt misschien dat ik geen geld heb om te winkelen en er ook nog eens helemaal niks aan vind.

Onderkleding met een vlek wordt gewoon nog gedragen. Is het echt te erg veel (niet uitwasbare poep vlekken) dan gaat hij weg.
    Zitten er vlekken/ slijtplekken op de bovenkleding dan bekijk ik hoe erg het is. Vaak draagt mijn dochter (en ikzelf ook) dat soort kleding thuis, als we niet weg hoeven.
    En natuurlijk als we naar de speeltuin/ kinderboerderij/ park/ bos gaan.

We hopen op ooit nog meer gezinsuitbereiding en alle kleding die ik heb gehad (sommige dingen zijn al 10 jaar oud, vooral de kleine maten) gaat gewoon weer terug naar de vliering waar het blijft liggen in afwachting van een eventuele volgende baby.

Deel Deze Pagina