Minder aankomen door vetreserves

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jaleesa, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Ik heb een vraagje. Ik ben bijna 8 weken zwanger en al wat aangekomen. Nog niet zoveel dat ik mijn oude kleren niet meer pas, maar ze zitten duidelijk strakker.

Ik heb via de zoekfunctie op deze site gezocht naar antwoorden op mijn vraag, maar ik werd er veel wijzer van.

Je hoort allerlei verhalen over het velen aankomen tijdens de zwangerschap. Nu vraag ik me af of de dames die al wat vetreserves hebben, minder snel aankomen dan de dames die wat slanker gebouwd zijn?. Of is hier geen peil op te trekken?

Ik eet goed en veel (minimaal 8 bruine boterhammen per dag! af en toe snoep)

Groeten Jaleesa

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi dat verschild echt per persoon

ik was in de eerste 3 maand 8 kilo afgevallen
    en was aan het eind van de zwangerschap 10 kilo aangekomen

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben nog niets aangekomen. wel in buik omvang gigantisch (kijk maar ik mijn album) maar er is nog geen kilo bij gekomen. dus je het kan wel al je genoeg reserves hebt.overgens die vk vond dit geen probleem

4. wolly

wolly Niet meer actief

Hier ook aardig wat reserves ;) en nog geen kilo aangekomen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je begingewicht zegt echt niks over wat je uiteindelijk aan gaat komen... De ex van mijn man is altijd tussen de 50 en 55 en komt tijdens zwangerschappen 35-40 kilo aan, ik ben altijd tussen de 55 en 60 en ben in eerste instantie 7 kilo afgevallen. Momenteel zit ik 7 kilo boven m'n begingewicht.
    Maar ken ook dames die al overgewicht hadden en tijdens de zwangerschap vrolijk nog eens erg veel extra kilo's verzamelen en anderen die juist niks extra aankomen....
    Het is, naast dat je natuurlijk erop moet letten gewoon normaal te blijven eten, verder erg verschillend per vrouw...

6. Niet meer actief

Dat zou best kunnen, dat slanke mensen sneller en meer aankomen dan mensen met al wat vetreserves...

Als ik kijk naar vriendinnen/bekenden die slank zijn, die zijn inderdaad veel meer aangekomen dan de meiden die al wat vetreserves van zichzelf hadden.
    En ik zelf ook.. ik begon met 53 kg en ben er nu 20 aangekomen al... wat vooral in het begin heel erg snel ging!

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik had al reserve, maar mijn lijf heeft daar nog wat extra aan toegevoegd. Of nou ja, het meeste heb ik natuurlijk zelf toegevoegd, haha.
    Moet er wel bij zeggen dat ik gestopt ben met roken, en het is algemeen bekend dat roken zorgt voor een andere stofwisseling. Daarnaast heb ik de trek in een sigaret gecompenseerd met snoepen ;)

Ik denk niet dat er echt iets over te zeggen is, de één zet snel aan, de ander kan vreten zoveel ze wil. Dat verschil zie je al als vrouwen niet zwanger zijn, laat staan bij zwangere lijven onder invloed van hormonen.

8. Niet meer actief

Ja maar dat is t m nou juist... ik ben een echte snoepkont (CHOCO CHOCO CHOCO!) hahaha dat ben ik altijd... maar nu lijkt het wel alsof ik door een glas water al kilo's aankom!
    Gister was de eerste keer bij de vk dat ik onder de 2kg was gebleven..

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Vetreserves zeggen volgens mij niets. Ik heb zelf weinig vetreservers en was tijdens mijn zwangerschap 12 kg aagenkomen. Een week na de bevalling waren alle 12 kg weer af, dus het zegt niet zoveel.

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Je (over)gewicht zegt niets... Ik ben 10 kilo te zwaar en ben uiteindelijk 23 kilo aangekomen (heel veel vocht);. Mijn vriendin heeft maat 36 en is super slank en is ongeveer 10 kilo aangekomen tot nu toe (37 weken zwanger)

Het verschilt gewoon per vrouw en natuurlijk wat je allemaal naar binnen schuift ;)

11. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Is dus geen pijl om te trekken... Jammer... Ik ben van mezelf stevig gebouwd en heb aanleg om dik te worden. Ik snoep niet bijzonder veel, maar wel meer als normaal (met name zoetigheid, hartig interesseert me niet) Ik probeer wel op het eten te letten, maar soms is de drang te erg en geef ik eraan toe.

Dat wordt nog wat denk ik! :( :)

Groetjes,
    Jaleesa

12. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja, is heel verschillend... Ik weeg me elke week een keertje en kijk dan ook naar mijn BMI enzo.

Woog 70,5 vóór de zwangerschap en weeg nu met 19 weken 73 kg, maar mijn BMI is een heel eind omlaag gegaan (vetpercentage is omlaag). Volgens de VK komen de extra kilootjes dus van het vocht en het kindje ; niet van extra vetopbouw ofzo.

En inderdaad let ik nu wel extra op wat ik eet... Wil namelijk geen extra kilo's aankomen die niet echt nodig zijn (die ik anders ook niet zou aankomen als ik niet zwanger zou zijn).

13. Niet meer actief

WenT hoe kan je aan de hand van BMI je vetpercentage weten dan? Of heb je dat apart laten meten..?

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is je BMI?

Ik heb hier een lijstje met hoeveel kilo je aan zou mogen komen:

Ondergewicht, BMI < 20 12,5 tot 18 kilo
    Normaal gewicht, BMI 20-26 11,5 tot 16 kilo
    Overgewicht, BMI 26-29 7 tot 11,5 kilo
    Ernstig overgewicht, BMI >29 <6 kilo

15. Niet meer actief

Ja wat BMI is weet ik wel, maar dat je aan de hand daarvan je vetpercentage kan zien wist ik niet?

16. Niet meer actief

En wat erachter staat ''wat je mag aankomen'' slaat ook nergens op.. alsof iemand met overgewicht dit meer in de hand heeft als iemand met ondergewicht..

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jouw reactie kwam er tussendoor, de mijne was voor WenT bedoeld!
    BMI en vetpercentage staat idd los van elkaar en bereken je heel anders.

18. Niet meer actief

Ooh oke ik dacht al :)

19. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Sowieso vind ik BMI berekening niet kloppen. Lichaamsbouw is van iedereen verschillend en daar kan je m.i. geen algemene berekening op toepassen. Volgens de BMI index neig ik naar overwicht en dien ik 63,2kg te wegen, ik weeg nu ongeveer 77kg. Vreemd voor iemand die zeer veel sport, gezond eet en gespierd is. Gezien mijn lichaamsbouw is dit aantal kilo's te weinig voor mij en zelfs niet gezond. Er wordt niet gekeken naar lichaamsbouw or what so ever... Berekenen van vetpercentage is m.i een betere methode.

20. Niet meer actief

Ja precies ik vind BMI ook niet altijd wat zeggen hoor..

Deel Deze Pagina