heb ik wel een eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterre1977, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 maanden gestopt met de pil en gelijk begonnen met temperaturen en ovulatietesten. Dit omdat we niet te lang willen wachten met naar de dokter gaan (redenen om aan te nemen dat het moeilijk wordt) en ik dan vast mijn cyclus in kaart heb.

Vorige maand heb ik mijn ei gemist omdat de ovu testjes wit bleven. Deze maand ben ik ruim op tijd met de ovulatietesten begonnen, zodat ik hem niet kon missen, samen met temperaturen.

Ik heb nu sinds donderdag vruchtbaar slijm. Mijn temperatuur is elke dag 36.6, standaard! heel soms een uitschieter naar 36.7. Nu was mijn temperatuur gisteren en eergisteren 36.5 en vanmorgen 37.0! Ik ga er dus vanuit dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad.

De ovulatietesten zijn echter tot op de dag van vandaag wit. Op een of andere manier werkt het niet bij mij. De temperatuurgrafiek geeft wel heel duidelijk een eisprong aan. Kan het zijn dat ik geen eisprong heb? omdat ovu testen dus niet werken?

Overigens hebben mijn man en ik om 06.30 nog even geklust, maar ik denk dat ik al te laat ben? weten jullie of het nog zin heeft als je ei gisteren gesprongen is. Een eitje blijft toch maar 6 uur in leven?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    ik dacht ook dat ik mijn eisprong gemist had maar heb de afgelopen dagen pas mijn vruchtbare slijm gehad dus het zegt soms niks. Volgens mij moet een eitje binnen 48uur bevrucht worden. Dus misschien zitten jullie toch nog goed!

3. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Sommige meiden hebben maar een korte LH piek, ze raden daarom aan dat je rond je ei in de ochtend (niet eerste plas) én avond gaat testen, misschien mis je de piek wel met de testen. Dat je wel vruchtbaar slijm hebt en een temperatuurstijging lijkt me ook wel wat zeggen. . Een ei leeft gemiddeld 12 uur trouwens

Deel Deze Pagina