Wat is er mis met rossig haar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door berna1981, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Heel bekend, mijn dochtertje is ook rossigblond en ik krijg ook nog wel eens van die opmerkingen.
    Laatst kwam ik bij mijn ouders en stonden er twee van die kletsende buurvrouwen aan de overkant van de straat. Het eerste wat dat ene mens riep was 'ooooooh, ze is rood! Nou, rood is weer wat anders hoor, maar goed, ik vond het ook wat raar dat ze alleen dat kon zeggen.
    Mijn oma was kastanjerood, mijn tante roodharig en ook een overgrootoma van mijn man heeft rood haar, dus er zweeft nog wel een gen door de familie. Maar mijn moeder zei dat onze haren ook allerlei tinten hebben gehad, zelfs nog spierwit, maar nu ben ik donkerblond, dus ik zie wel wat het wordt. Het kan mij weinig schelen, wie weet wordt ze later wel een soort Nicole Kidman :) !

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier ook een rossig ventje met een boel krullen....

krijgen ook altijd de opmerking waar ie dat van heeft....... grom....
    merk dat ik het dan ga uitleggen... hoe dom kan je zijn (maar heb ook wel eens in een jolige bui gezegd dat onze laatste vakantie in Afrika is geweest... vandaar die krullen ;) )

Ik hoop ook dat hij het houdt, die mooie rossige krullenkop! :)

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
  4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bij ons zit rood en rossig heel erg in de familie, maar onze zoons zijn alledrie hartstikke blond.
    Inderdaad heeft er wel es iemand gezegd: gelukkig heb jij geen rooien gekregen. Jeetje zeg, net alsof die er niet zijn mogen! :confused:

Komt misschien wel dat mensen met rood haar vroeger erg geplaagd werden. Tegenwoordig heeft bijna iedereen rood haar (geverfd) en dan is het opeens niet meer gek. Maar als ze het van zichzelf hebben, lijkt het opeens een beetje zielig te zijn ofzo. Net alsof ze een mankementje hebben door rood haar te hebben.
    Belachelijk gewoon. Rood haar is gewoon één van de kleuren haar die er zijn. Niks mis mee.

Volgens mij is het aan Arne Jansen te danken dat dit veel minder geworden is. Meisjes met rode haren die kunnen kussen, dat is niet mis!

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik ben jaloers ! ik had zo gehoopt dat lars mijn rooie pruikie zou hebben....

ik krijg dus heel vaak te horen, jammer he, geen rooie, ik heb dat altijd graag gewild, en ik heb dus altijd geroepen dat ik het altijd nog kan verven :-D
    (dus tegen iedereen die zegt trekt nog wel bij zeg maar, oh, dan verven we het toch ff)

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn oudste was ook rossig en ook altijd reacties erop maar meer omdat het weinig voorkomt tegenwoordig.
    Mijn dochter is nu bijna 6 jaar en ik krijg sinds ze naar school gaat geregeld de vraag of ik haar haartjes kleur :(
    Ze is nog steeds een beetje rood/rossig.

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ikzelf heb rood haar en Fenneke is blond.
    Vind het eigenlijk wel jammer dat ze geen rood haar heeft,vind het supercool staan bij kleine kindjes!

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

youame was bij de geboorte echt rood nu wordt het steeds iets minder
    bij mijn vriend zijn er heel veel rooie
    en ik heb ook wel wat rood

ik heb trouwens mijn hele zwangerschap gezegt ik wil geen kindje met rood haar :oops:
    maar toen ik dat kleine meisje zag na de geboorte was ik gelijk verliefd

nu je het zegt
    zijn er best veel die vragen van goh is ze rossig of idd of is ze rossig ook op zo'n toontje net of ze het bijna niet durfen te vragen

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Weet je wat ik trouwens vaak als antwoord gaf als mensen zeiden, van 'goh, wat leuk dat rossige haar'

'Ja, de vader had lood in de pijp' :) :) :)

Misschien dat de volgende keer als antwoord geven ofzo? Misschien haken ze dan gelijk af :)

10. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Rood is mooi! :thumup:

(verf mijn haar al jaren hennarood maar natuurlijk is veel mooier ;) )

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

Hier ook een rossig ventje, maar eigenlijk nooit opmerkingen over gehad.
    Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mama rossig is, nichtje en neefje van mij rood en mijn schoonvader was ook rossig.

Soms wel heel verbaaste reactie's van oh hij is ja rood!, dat komt omdat het er ook wel aan ligt hoe het licht erop valt.

Vroeger heb ik ook wel reacties gehad op mijn haar, de ergste van een dementerende cliënt die even boos op mij werd en zei

"Als je vader had geweten dat hij rood zou worden had hij je nooit gemaakt"

Ik hoop in ieder geval dat Kylian mijn kleine goudhaantje blijft.

Groetjes Anita

12. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ilsa is ook rossig en nu ze meer haar krijgt lijkt het steeds rooier te worden.
    Wanneer mensen zeggen; is ze een beetje rossig? Zeg ik heel enthousiast, JA en dat ik dat in mijn zwangerschap al gehoopt had. Nou dan kunnen ze er alleen nog maar een positieve draai aan geven. Gelukkig wisten al heel veel mensen dat ik het wel leuk zou vinden wanneer ze rossig zou zijn, dus die zijn helemaal blij voor mij. Rood en rossig komt in beide families voor, dus zo raar is het niet.

Sprak laatst een nichtje van 10 jaar van mij en toch vindt zij het helemaal niet leuk dat ze rossig is en heel veel sproeten heeft, blijft op school nog steeds een reden om gepest te woden helaas.

Wij zijn in iedergal supertrots op ons kleine rode duiveltje!

13. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Femke heeft ook een mooie gouden gloed over haar haartjes! Ik heb nog geen negatieve reacties gehad. Iedereen die mijn man kent, weet dat hij vroeger ook rood was en ik vind het prachtig!

Ik ben er fier op!

14. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Rood/rossig haar is bijna uitgestorven, dus wees er trots op! Steeds minder mensen hebben rood of rossig haar....het wordt een unicum....lekker trots op zijn hoor!

15. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Onze zoon had ook rossig haar, en de Ocharme, da boeleke met zn haar heb ik al regelmatig gehoord.
    Mijn reactie: Ocharme die vrouw met die rimpels, tis toch wat..

Nu is het gewoon harstikke blond, maar ik had rossig ook niet erg gevonden :)

16. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Morris,ook rossig.
    Maar boven op zijn hoofd heeft hij nu nieuwe haartjes en die zijn blond.
    Hij heeft dus nu 2 kleurtjes,hihihi!
    Groetjes Linda

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb zelf rossig haar en vind het heel jammer dat Emme 'gewoon' blond is. Ik vind rossig haar echt prachtig!

Pim

18. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Hier kregen we ook dezelfde opmerkingen! Het eerste jaar leek hij af en toe wat rossig door zn blonde haartjes heen. Nu is het rossige er wel vanaf. Denk dat veel kindjes met erg blond haar dat hebben.

19. Lucienne

Lucienne Lid

25 okt 2007
    58
    0
    0
    Vepleegkundige
    Regio Rotterdam
    Hier ook een meisje met rossig haar.
    Ik word vooral zo moe van de opmerking (en dan vooral van mensen die je amper kennen) "goh jullie hebben aan beide kanten geen rood haar in de familie, waar zou het dan vandaan komen...de melkboer zeker..." Oke, een grapje is leuk, maar eigenlijk vragen ze je dus gewoon of je hebt liggen krikken met een andere vent dan je eigen man :s.

Oh ja, heel veel oudere mensen vooral, zeggen dat ze dan geen rode kleertjes aan mag, want dat zou vloeken...Nou, boeit me lekker niet, ik ben ook trots op m'n rossige meisje :)

20. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ikke surinaams, partner blond, kind, rossig haar.

Ook ik heb veel verbaasde reacties en ook opmerkingen waarvan ik denk ís het dan erg dat hij rossig is?'

Deel Deze Pagina