Nee hoor, ik heb het niet druk.. Mijn dagen zitten soms wat vol, maargoed wie heeft dat niet.. Het was ook geen aanval maar een vraag.. En ja bij mij op het werk ligt de werkdruk ook heel hoog, vind ik alleen maar prettig omdat ik dan beter kan functioneren Daarbij vind ik ook echt niet dat moeders die thuisblijven het makkelijker hebben hoor.. Ik ben soms blij dat ik naar het werk kan gaan, even geen kinderen om me heen..
Ik had het ook niet als aanval opgevat. Maar er waren meerdere (oprechte) vragen waarmee tbm's het zoal druk kunnen hebben. Mijn reactie werd toen erg vaak gequoted met voorbeelden van deeltijdwerkende moeders (die het dan dubbel zo druk zouden hebben) en moeders die dagdelen werken en dus en het werk, en het hele huishouden erbij zouden hebben. Maar daar ging het niet om, wie het drukker heeft en wie 'makkelijker' of 'moeilijker'. Iedereen maakt daarin zijn eigen keuze. Het lijkt mij toch een feit dat als je kinderen de hele dag thuis bent, je daar ook veel drukker mee bent in huis dan dat ze ergens anders worden opgevangen een deel van de dag.
Er is een clubje thuisblijfmoeders. Helaas is het momenteel n beetje aan het doodbloeden, maar mss vinden andere het gezellig om er weer wat leven in te blazen..?! http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/385439-thuisblijf-moeders.html
niks mis met thuisblijven toch, iedereen maakt daarin zn eigen keuze. Denk wel dat het in deze tijd minder geaccepteerd wordt ofzo, mensen gaan er gewoon vanuit dat je werkt.
Vriendin van mij heeft na haar universitaire studie ervoor gekozen om bij de kids thuis te blijven. Nu de jongste dit jaar naar school is gegaan, is zij het beroepsleven ingedoken, maar dat is dus 13 jaar nadat zij ooit is afgestudeerd. Het zou mijn keuze niet zijn, maar je hebt dus altijd die kans nog wel om iets te doen met je opleiding. Dat hoeft echt niet perse als je nog heel jong bent...
Ik denk dat het merendeel van de werkende moeders werkzaam is in een beroep waar de werkdruk wel behoorlijk hoog ligt... vrouwen werken namelijk vaker in de zorg, en dat is een sector waar de werkdruk behoorlijk hoog ligt. Evenals onderwijs bijvoorbeeld. En zo zijn er nog wel een paar te noemen waar ik nu even niet op kom Ik vind de combi zorg en werken behoorlijk zwaar, (werkzaam in de hulpverlening), maar mag de komende tijd gaan ervaren hoe het is om thuisblijfmoeder te zijn, want ga per 1 januari de WW in. Ik denk dat ik dat als rustiger ga ervaren, maar dat is voor mij juist minder aantrekkelijk, en daarom kies ik dus liefst voor de combi, ondanks dat ik die fysiek zwaarder vind. Denk dus ook dat de discussie wat het zwaarste is, nogal zinloos is: wat de een zwaar vindt, vindt een ander helemaal niet zwaar en andersom. Ik zou knettergek worden als ik altijd thuis moest blijven. Niet omdat dat zwaarder is dan werken, maar omdat IK dat zwaarder vind, (want mijn wereldje wordt te klein dan. En dat betekent weer niet dat thuisblijfmoeders een kleine wereld hebben, want relatief gezien heb ik -ook als ik thuis ben en niet werk- helemaal geen klein wereldje. Maar zou ik niet werken, dan zou mijn niet-kleine wereldje dus toch te klein voor mij worden).
Nee, want het ging niet om de verschillen van tbm en werkende moeders. Maar daar is het nu dus mooi weer wel om gaan draaien. Ik vroeg niet wie er het zwaarste had.
Het is voor elk gezin verschillend wat werkt en wat niet. Bij het ene gezin gaat het het best als er een thuisblijfmoeder is bij het andere gezin gaat het het best als er tweeverdieners zijn. Met beide is er niets mis.zolang het gezin er maar zelf blij mee is toch ? Heb alleen nu wel een beetje het idee dat dit topic nu vooral draait om wie of wat het zwaarst en/of het moeilijkst is. Ook dat is voor iedereen verschillend vind ik.
trek je er niks van aan hoor!! Ik ben nu zwanger van de eerste, en iedereen die ook wel vraagt of ik blijf werken. Ik blijf werken zodat er meer extra's zijn en omdat ik gewoon gek zou worden als ik altijd thuis zou zijn. maar ik krijg veel commentaar op het feit dat ik wil werken, zeker omdat het eigenlijk niet hoeft maar ja wij voelen ons daar beter bij en dan moet je dat gewoon doen! Volg gewoon lekker je hart en gevoel en dan komt het helemaal goed ongeacht wat andere daar van denken!
Ach kom Je zit net als mij al sinds 2010 op dit forum en weet waarschijnlijk net zo goed als mij dat topics over thuisblijfmoeders vs werkende moeders (en wel/niet laten huilen, wel/geen bv, wel/geen oorbellen, wel/geen corrigerende tik, need I say more?) hierop uitdraaien. En als je dat niet weet, vind ik dat op z'n minst een tikkeltje naïef... No hard feelings verder, maar je bent wel zo'n actief lid dat ik dat niet kan geloven.
Eerlijk? Aangezien er ook een actief topic is over wat er zwaarder is. Had ik niet verwacht dat dit topic hierop zou uitdraaien.
Nou, iets mis is er natuurlijk absoluut niet mee. Er is iets mis met die mensen die vinden dat daar iets mis mee is Ik zou zeggen; kan jou het schelen? Gewoon je ding doen en laat de anderen ook maar hun ding doen, ene oor in andere weer uit en jij weet wel beter, toch? Ik kan me gelukkig nooit (groot woord ja, zelden...) druk maken om andermans mening...zoals eerder en vaker gezegd door voorgansters hier; men heeft altijd wel wat op- of aan te merken op je keuze...het is nooit goed. Mocht je wraakzuchtig zijn dan kun je een paar scherpe antwoorden bedenken die je als respons op hun vragen/mening kunt geven...zoals: ja heb echt geen zin om te werken hoor, liever lekker heel de dag voor de tv met mijn kleine meid/jongen
nou ik vind dat je groot gelijk heb er word helaas vaak negatief gekeken naar mensen die thuis zitten zonder dat de mensen weten of diegene thuis misschien aan thuiswerk doed en daarbij thuisblijfmoeder zijn is toch ook een fulltime job
Hihihi... je vergeet de discussie over wel of niet een koekje in de supermarkt als die nog niet betaald is (jemig, wat liep dat topic lang door! )
Niks mis met thuisblijven voor de opvoeding van je kind als je jezelf dat kunt verloorloven. Ik vind het bewonderingswaardig om die keuze te maken! Een kind opvoeden is niet zomaar iets. Je maakt een nieuwe wereldburger klaar om zijn steentje bij te dragen. Hoe meer tijd en energie je daarin steekt, hoe beter! Wij hebben de mogelijkheid niet, ik zal toch parttime (buitenshuis) moeten blijven werken. Ach ja, zo zijn de tijden.