Wat is er nog mogelijk ???!!!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirandje81, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Mijn man is gen drager van brca1gen en ik heb pap3a cin3 allemaal sinds kort uitgekomen we zijn al een jaar bezig en nu blijkt na 1e zaad onderzoek dat er geen zaadcellen in zaten wat zou oorzaak kunnen zijn ? Zeep ? Antibiotica ? 3dagen ervoor sex gehad ? Hij moet eind januari weer en zaadonderzoek laten doen en bij mij 14e weefsel weghalen zit ons niet mee we zijn bij de gyn gekomen vanwege ivf pgd maar dat word uitgesteld nu zit in een hele erge dip me lieve lieve man voelt zich verschrikkelijk heeft iemand ervaring of website tips of tips algemeen of advies ? Dank voor jullie hulp !!! Xxx mirandje

2. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    geen ervaring mee
    maar wil jullie wel heel veel suc6 wensen met alles wat gaat komen en dat jullie ondanks alles snel een mooi beebje hebben!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadkwaliteit kan heel erg verschillen per keer. Zaadcellen worden elke drie maanden aangemaakt, dus je zou met een tussenpoos van drie maanden moeten testen. Is het dan weer zo slecht, dan kun je er vanuit gaan dat er structureel iets mis is. Maar het kan dus ook zijn dat het dan ineens een stuk beter is.

Zaadkwaliteit kan verslechteren door antibiotica, koorts, te strakke onderkleding, heet bad, alcohol, roken. Elke dag een zaadlozing kan de kwaliteit ook verminderen. Voor een zaadonderzoek kun je het beste tussen de 3 en 7 dagen onthouding hebben, dan is de uitslag het meest betrouwbaar.

Er zijn dus best dingen die je zelf kunt doen om te zorgen dat de kwaliteit zo optimaal mogelijk is. Het is niet zo dat je dan ineens een super uitslag hebt. Sommige mannen hebben standaard een slechte zaadkwaliteit. Maar door rekening te houden met bepaalde dingen kun je soms wel voorkomen dat het nog slechter is.

Sterkte met alles & hopelijk de volgende keer beter nieuws!

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Wat een nare berichten, zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat je hiervan van slag raakt! Er zijn echt nog wel perspectieven, daar moet je in blijven geloven. Inderdaad kun je zelf veel doen aan de zaadkwaliteit, maar het zal waarschijnlijk nooit een superscore worden. Maar: 1 zaadje is genoeg!

Ik wil jullie beiden heel veel sterkte toewensen!

Groetjes Patricia

5. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Bedankt voor jullie berichten ik hoop dat er iemand is met ervaring iemand om me te helpen xxx

Deel Deze Pagina