Ik moet even van me afpraten hoor.Ik heb as do mijn echo en hoe dichter het bij komt hoe onzekerder ik wordt.Ook omdat ik bijna geen kwaaltjes enzo heb.Vorige week voelde ik heel goed mijn baarmoeder maar is nu weer over...Ook ben ik niet misselijk enzo...Soms een dag een beetje met vlagen maar nu weer niks!?!Ook mijn borsten zijn niet gevoelig al zijn ze wel wat voller geworden!Ik ben zo bang dat t niet goed zit en denk mezelf helemaal gek!Ik wou dat t donderdag was en dat ik zekerheid heb.Hoe houden jullie dat toch allemaal vol!?!?! Groetjes!
ik heb morgen mijn eerste echo, maar meid het zit vast goed hoor. aan kwaaltjes valt echt niet af te leiden of het goed zit of niet. bij darryl* was ik de eerste 5 maanden echt ziek. en bij dylano had ik werkelijk nergens last van. ik voelde me zelfs niet zwanger, pas als ik weer een echo gehad had, was daar de bevestiging dat ik echt zwanger was en nu dat ukkie inmiddels bijna 2 en nu deze zwanger weer kwaaltjes. nou ik heb ze liever. sterkte met wachten tot donderdag. ziet er vast goed uit!
ik heb het ook heel moeilijk volgehouden tot mijn echo. ik kreeg mijn 1ste echo met 6 weken omdat mijn vorige zw een buitenbaarmoederlijke was. Vanaf het moment van de positieve test tot de echo heb ik in een achtbaan gezeten. Het ene moment was ik super gelukkig en het andere moment heel erg bang. Maar vertrouw op je lichaam! en heel veel succes met je echo!
Tsja, je zal wel vol moeten houden, eerder krijg je de echo toch niet, ik telde de dagen ook helemaal af tot de dag dat ik eindelijk mocht. Is ook erg spannend, en werd er soms chagerijnig van dat het zo lang duurde, hihi. Ik wist met 5 weken dat ik zwanger was, en met 6w en 2d had ik een echo gekregen, was wel weekje wachten, maar dat duurt dan zelfs nog te lang
even volhouden nog, en geen kwaaltjes zegt niks, ik heb ook nergens last van gehad en alles gaat tot nu toe goed maar ik was ook zenuwachtig hoor toen ik voor de 1e echo moest, je wilt het toch eerst zien he
Je hoeft nog maar even te wachten, maar dan heb je ook wat he Ik moet nog 4 weken wachten, word er helemaal moe van (weer wachten)
Hai WendyM Inmiddels heb ik twee echo's gehad en ik moet zeggen: iedere echo vond ik spannend (en verwacht dat ik de volgende ook wel weer spannend vind...). Het ìs ook gewoon spannend, het is een stukje zekerheid. Probeer te accepteren dàt het spannend is en dat dat okay is. Laat je vooral ook niet gek maken door verhalen van anderen. Inmiddels ben ik 13 weken zwanger van een tweeling en de hele wereld verwacht dan dat je dubbel misselijk bent, dubbele klachten hebt. Ja. Veel vrouwen zullen dat hebben... Ik ben totaal nog niet misselijk geweest, soms een beetje beroerd van vermoeidheid en weet je, inmiddels benijden ze me er om ! Wat mij ook heel erg geruststelde, was dat mijn moeder in haar beide zwangerschappen helemaal niet misselijk was geweest. Kennelijk is dat ongebruikelijk, maar prijs je maar gelukkig ! Ik snap ook goed dat dat je wel eens onzeker kan maken, op een gegeven moment wilde ik ook graag misselijk zijn, omdat ik dan in ieder geval zeker wist dat ik zwanger was.... Maar nu ben ik maar wat blij dat ik er zo soepel door heen rol. Ik wens je hetzelfde! Veel plezier donderdag!
Ik was gewoon ziek van de zenuwen voor de eerste echo. Ook ik had totaal geen kwaaltjes (die heb ik nu pas sinds een paar weken) en voelde me eigenlijk helemaal niet zwanger. Ik kon er alleen maar vanuit gaan dat het niet goed zou zijn. Maar we hadden met 11 weken een schitterende echo! En dat hebben bijna alle vrouwen... Het was zo mooi om het kindje te zien: het was al veel meer dan dat we verwacht hadden en het was heel actief aan het bewegen. Na die echo was ik echt enorm opgelucht (heb buiten gewoon een potje staan huilen). Voor de tweede echo (een week terug) was ik toch weer wat zenuwachtig, maar lang niet meer zo als voor de eerste keer. Het slijt toch echt wel... Veel plezier met je echo en sterkte met de zenuwen! Liefs, Esther
Tot overmaat van ramp verloor ik gister ook wat helder bloed.Het viel niet in de wc maar zat aan het wc papier.Ik had geen krampen ofzo...Gelijk naar ziekenh gebelt.De vk dacht dat het mss een innesteling of een gesprongen adertje kon zijn.Moest het maar even aankijken.Een half uurtje later ging ik weer naar de wc en het bloed was alweer weg en toen alleen nog een beetje bruinig....Pffffff de moed zakt me echt in de schoenen nu!Iemand ervaring hier mee? En iig bedankt voor jullie reacties!
Ik heb precies hetzelfde gehad rond de 8e week. Schrok met rot natuurlijk. Ik had wel vlak daarvoor het hartje op de echo gezien, dus ik kon het een beetje relativeren. Ik had op toen 's middags bij het afvegen een beetje roze, maar de volgende dat was het alweer over. Morgen de 2e echo dus hopelijk is alles goed. Veel succes ermee en hopelijk kun je straks lekker genieten van je zwangerschap (en ik ook )
hoi wenhym ik weet wat je ongeveer doormaakt. ik heb al een echo gehad met 5weken en 3dagen maar je zag alleen een boontje. het gekke is ik heb ook helemaal geen klachten moet zeggen dat vorige week mijn tepels wat gevoelig waren maar sinds zaterdag heb ik een gevoel van dit zit niet goed. ik voel niks meer. donderdag moet ik voor het eerst naar de vk en volgende week heb ik weer een echo. ben zo bang dat het weer mis is. ga zo vaak naar de wc. bij elke krampje raak ik in paniek. jennefer
Ik heb nu nog met regelmaat dat ik bloed verlies, maar zoals je al zegt is dat wel weer zo weg en verandert rood in bruin. Bij mij is de oorzaak dat ik gewoon een goeddoorbloedde baarmoedermond heb. Het kan van de simpelste dingen komen zoals bij het naar het toilet gaan of bij geslachtsgemeenschap, bij inspanning bij bijv een pot opendraaien. mij is altijd verteld dat als je niet regelmatig verliest en dan erger dan als je ongesteld bent er niks aan de hand zal zijn. tot nu toe hebben ze bij mij wel altijd gelijk gehad want de verloskundige had moeite om het kindje bij te houden en het hartje te luisteren. dan had ze het weer en dan draaide het zich weer en dan zat het aan de andere kant. Als je het niet vertrouwd moet je gewoon ff je vk bellen. Liefs nance158
Hoi WendyM (en iedereen ), ik maak hetzelfde door hoor. Ik moet zelf a.s. vrijdag voor de eerste keer (eind 12 weken) voor een echo. Ik ben vanaf week 6 t/m 10 erg ziek geweest kon niets meer en veel overgeven, kortom echt goed ziek. Had eerst ook erg gespannen en gevoelige borsten en veel last van afscheiding. Nu ben ik ineens beter (gelukkig wel maar raar idee), voel me wel goed (wat moe alleen) en voel mijn borsten ook niet meer en voel verder vrijwel niets, ook nog geen buikje oid en weinig afscheiding meer, dus ik heb echt zo een gevoel van "ben ik (nog) wel zwanger?". Geen bloedverlies gehad of iets dus het zal er nog wel zitten maar het voelt onzeker en eng aan... Ben ook erg zenuwachtig ook loop mezelf op te vreten soms, maar ik moet nog even geduld hebben net als jij. Ik zal als het nu wel goed blijkt te zijn voor de volgende echo ook weer wel flink de zenuwen hebben, omdat je dan pas veel meer ziet en het geslcaht gaat weten hahaha en op de pretecho zie je helemaal alles dus ook dat zal weer flink spannend zijn! hoop dat we snel bij de 20 weken zijn en alles goed zit! Veel succes meid, ik denk aan je en hoor graag je verslag van donderdag! Groetjes
Iedere zwangerschap is anders, misschien wordt je rustiger als je jezelf niet vergelijkt met andere zwangerschappen Neemt niet weg dat je terecht in spanning zit! Zo'n eerste echo IS gewoon spannend.
Hier ook 1tje die gek wordt van de spanning nu de 1e echo dichterbij komt. As woensdag mag ik. En mijn kwaaltjes worden ook minder (niet meer zo misselijk, geen buikactiviteit, gevoelig borsten ipv pijnlijk wel nog wat moe) en zit zo in de rats...denk dat ik jankend de echo ruimte in kom. Maar ja na 3 MK's (13-4-6 wk) is het niet zo gek, toch? gelukkig hier positieve berichten klachten minder toch goede echo.....I'll keep my fingers crossed.
Wendy, je hebt inmiddels je echo gehad? Hoe was tie? en is het bloeden inmiddels gestopt? laat gauw wat van je horen!